نحوه سفارش طراحی سایت

هدف از طراحی سایت چیست؟

قبل از ایجاد یک طراحی سایت، باید بدانید که هدفتان چیست و برنامه خود را برای آن مشخص کنید. ابتدا باید بدانید چه نوع سایتی خواهید داشت: آموزشی، شرکتی، شخصی، خبری، خدماتی یا فروشگاهی. و قبل از هر اقدامی استراتژی خود را مشخص کند.

این بسیار مهم است زیرا بسیاری از افراد سرمایه خود را از دست داده اند زیرا هدف خاصی برای طراحی وب سایت خود تعیین نکرده اند و به نتیجه نرسیده اند. بدون هدف طراحی وب سایت و نقشه راه، قطعا به جایی نخواهید رسید و بیشتر وقت، انرژی و سرمایه خود را هدر خواهید داد.

تفاوت طراحی وب و توسعه وب

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تفاوت توسعه وب سایت و طراحی سایت چیست؟ طراحی وب و توسعه وب دو اصطلاحی هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما هر یک از این دو به معنای دو چیز متفاوت هستند، اهداف و نیازهای متفاوتی دارند.

آنها طیف وسیعی از مهارت های مختلف را برای اعمال در یک وب سایت دارند. طراحی وب بیشتر در مورد جنبه تجربی یک وب سایت است و به مخاطبان آن اطمینان می دهد که وب سایت آن مفید، فراگیر و جذاب طراحی شده است و کاربران از دانش آن برای ارائه یک تجربه کاربری عالی استفاده می کنند.

از طرف دیگر، توسعه وب شامل ساخت و نگهداری یک وب سایت با استفاده از سیستم های کدنویسی است تا وب سایت بدون مشکل و روان اجرا شود.

اصول مهم طراحی سایت چیست؟

برای توضیح اینکه اصول مهم در طراحی سایت چیست باید گفت که طراحی وب سایت های مختلف بر اساس اصول خاصی انجام می شود و شامل چارچوب هایی است که بر اساس آن می توانیم اجزای یک وب سایت را به صورت اصولی و مشخص در کنار هر کدام قرار دهیم.

سایر و طراحی و پیاده سازی ساختار سایت. اگر بتوانیم اصول طراحی سایت را طبق استانداردهای موجود و دقیق و کامل انجام دهیم به نتایج مطلوب و رضایت بخشی دست خواهیم یافت.

برای رعایت اصول طراحی سایت و قرار گرفتن در مسیر درست باید مراحلی را طی کنید که معمولا برای هر طراحی وب سایتی لازم است. این مراحل شامل موارد زیر است:

نیازسنجی و تعیین هدف

طرح جامع و نقشه راه

آماده سازی محتوا برای طراحی سایت

عملکرد سایت

آماده شدن برای انتشار

رفع اشکال و توسعه سایت

نحوه سفارش ساخت وب سایت

برای ثبت سفارش ساخت وب سایت فروشگاهی باید درخواستی از طرف مشتری به شرکت طراحی ارسال شود. این درخواست را می توان از طریق ایمیل یا تماس تلفنی انجام داد.

پس از آن جلسه ای برای دریافت اطلاعات از مشتری و ارائه پیشنهادات به او تشکیل می شود. سپس پس از تایید طرفین، قراردادی بین شرکت توسعه وب سایت و کارفرما منعقد می شود و پروژه توسعه وب سایت با امضای آن توسط طرفین آغاز می شود.

تاریخچه طراحی سایت

اولین باری که تیم برنرز لی در سال 1991 یک وب سایت ایجاد کرد، نام خود را به عنوان اولین سازنده وب در تاریخ ثبت کرد. او در اولین وب سایت خود از فرامتن و لینک ایمیل استفاده کرد.

در ابتدا، وب سایت ها با کدهای ساده HTML نوشته می شدند، با توسعه وب و هنر طراحی آن، زبان برنامه نویسی پیچیده تر و انعطاف پذیرتر شد. ابزارهایی مانند جداول، که عمدتاً برای نمایش نمودارهای داده استفاده می شوند، به زودی برای طرح بندی صفحات وب پنهان مورد استفاده قرار گرفتند.

فناوری های یکپارچه سازی پایگاه داده مانند زبان های برنامه نویسی سمت سرور مانند CGI، ruby، node js، Python، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion و استانداردهای طراحی مدرن با قالب (CSS) ساختار وب سایت ها را تغییر و اصلاح کرده است.

همچنین با ورود فناوری های انیمیشن به صفحاتی مانند فلش، چهره وب بیش از پیش تغییر کرده و فرصت های جدیدی در اختیار رسانه سازان و طراحان وب قرار گرفته است.

نتیجه گیری در مورد طراحی سایت

در این مقاله سعی شده است موضوعات رایج در زمینه طراحی وب سایت توضیح داده شود و سعی شده است مفاهیمی مانند طراحی سایت چیست، اهداف طراحی سایت، اصول و قواعد طراحی سایت، ابزارهای طراحی سایت و غیره توضیح داده شود. به روشی ساده طراحی و توسعه وب دو زمینه با چشم انداز شغلی عالی در آینده نزدیک است.

اگر با برنامه نویسی آشنا هستید و به دنبال دوره های سفارشی هستید که نه تنها شما را با مفاهیم اولیه طراحی و توسعه وب آشنا می کند، بلکه آموزش های عملی برای کمک به شما در توسعه مهارت های فنی مناسب ارائه می دهد، می توانید با شرکت های طراحی وب سایت محمد جانبلاغی تماس بگیرید.

و فعالیت خود را به عنوان کارآموز در حلقه های طراحی و توسعه وب سایت آغاز کنید.

مطالب مرتبط