بهترین فونت‌های فارسی برای وب‌ سایت

انتخاب بهترین فونت در طراحی سایت مناسب در بین بهترین فونت های فارسی در گرافیک، اپلیکیشن و طراحی وب بسیار مهم است.

همانطور که در دنیای واقعی داشتن دست خط خوب برای افزایش خوانایی مهم است، در دنیای دیجیتال و مجازی نیز باید به انتخاب فونت مناسب توجه کرد. در این مقاله از ادمین سایت با استانداردترین و بهترین فونت های فارسی وب سایت آشنا خواهید شد.

چرا باید به فونت وب سایت توجه کرد؟

فونت سایت یکی از مواردی است که تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری (UX) دارد. فونت بخشی از گرافیک و زیبایی وب سایت محسوب می شود که طراحان وب سایت باید به آن توجه کنند.

متأسفانه در وب سایت های مختلف دیده ایم که طراحان سایت فونت را چندان مهم نمی دانند و به راحتی از کنار آن می گذریم.

این مشکل باعث می شود کاربر هنگام مطالعه در سایت شما خسته شود و پس از مدتی سایت را ترک کند. در واقع فونت اشتباه با اندازه و رنگ اشتباه متون به راحتی می تواند همه کاربران شما را فراری دهد!! در این زمینه بهتر است به مقاله زیر نگاهی بیندازید.

چرا کاربران وب سایت شما را ترک می کنند؟

انتخاب فونت مناسب برای رضایت کاربر بسیار مهم است. زیبایی ظاهر همیشه در ماندگاری کاربر در وب سایت موثر است. وب سایت هایی هستند که محتوای جامع و خوبی دارند اما به دلیل نداشتن فونت مناسب یا زیبایی گرافیکی کاربران زیادی را به خود جذب نکرده اند.

بنابراین با انتخاب فونت مناسب، مطالب را خواناتر کنید، جذابیت وب سایت خود را افزایش دهید، کاربران بیشتری را جذب کنید و آنها را برای مدت طولانی تری در وب سایت خود نگه دارید.

بهترین فونت های فارسی در طراحی سایت

1- ایران سنس

بهترین فونت فارسی برای وب سایت
تا همین چند سال پیش که وارد هر سایتی می شدیم با فونت Tahuma مواجه می شدیم.

این فونت چندان زیبا به نظر نمی رسید اما به دلیل نبود جایگزین مناسب، انتخاب اصلی وب سایت ها بود. فونت ایران سنس در سال 2013 طراحی شد و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

فونت ایران سنس اولین فونت فارسی بود که به صورت تجاری و غیر رایگان در دسترس عموم قرار گرفت و طرفداران زیادی را به خود جلب کرد.

اکنون بسیاری از وب سایت های ایرانی به قدری از این فونت استفاده می کنند که این فونت به محبوب ترین فونت در وب سایت های ایرانی تبدیل شده است.

۲- فونت ایران یکان

ایران یکی از مناسب ترین فونت های ایرانی برای طراحی سایت می باشد.

ایران یکان در سال 1395 طراحی شد و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. به گزارش فونت ایران، این فونت پس از ایران سنس دومین فونت پرطرفدار در وب سایت های فارسی زبان است.

بسیاری از برندهای معروف مانند شپور، دیجی کالا، تپسی و غیره. از این فونت استفاده کرده اند همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این فونت زیبا می تواند نظم خاصی به متن های شما بدهد.

3- فونت وزیر

فونت وزیر یکی از بهترین فونت ها برای طراحی سایت است

وزیر یکی دیگر از فونت های رایج وب سایت فارسی است که هنوز در بسیاری از وب سایت ها قابل مشاهده است. این فونت توسط آقای صابر راستی کردار طراحی شده و هم اکنون به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است.

4- فونت شبنم

فونت شبنم یکی از استانداردترین و بهترین فونت های فارسی در طراحی سایت می باشد
این فونت بر اساس فونت وزیر ساخته شده است اما طراحی آن از فونت Ekan الهام گرفته شده است. نمونه ای از این فونت را در تصویر بالا مشاهده می کنید. این فونت دارای 5 وزن پررنگ، متوسط، معمولی، سبک و نازک است و به صورت رایگان در دسترس است.

5- فونت انجمن

انجمنی از بهترین فونت های فارسی

این فونت جدید در سال 2018 طراحی شده و در همین مدت کوتاه توسط بسیاری از وب سایت ها خریداری شده است. این فونت دارای 11 وزن است که در دو بسته 8 پایه و 3 پایه عرضه می شود.

نحوه اضافه کردن فونت های سفارشی به وردپرس به سه روش

6- فونت ایکان باخ

طراحی این فونت بر اساس فونت Ikan می باشد. هدف از طراحی آن دستیابی به فونتی یکنواخت، صحیح و چشم نواز بود. این فونت توسط آقای رضا بختیاری فرد در سال 1394 طراحی و منتشر شده است.

بهترین فونت های فارسی

در تصویر بالا مقایسه فونت های یکان و یکان باخ را مشاهده می کنید که هر دو از بهترین فونت های فارسی محسوب می شوند.

فونت های بسیار دیگری وجود دارند که هنوز در وب سایت های فارسی استفاده می شوند. فونت مورد علاقه شما چیست؟

مطالب مرتبط