ویژگی یک سایت خوب را بشناسید

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، دانستن اینکه چه چیزی باعث طراحی سایت خوب می شود برای شما بسیار مهم است. ممکن است سایت های زیادی در دنیای وب کار کنند اما موفقیت چندانی کسب نکنند.

این ویژگی ها دقیقاً مرز بین موفقیت و شکست را برای هر کسب و کاری ترسیم می کند. بدون شک پیاده سازی ویژگی های یک وب سایت موفق فروش بیشتری را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد در حالی که ندانستن این استانداردها تنها باعث شکست وب سایت شما می شود.

اگر به موفقیت برند خود اهمیت می دهید که قطعاً هستید، این راهنما برای شما نوشته شده است. در این راهنما، ویژگی های یک سایت خوب را بررسی خواهیم کرد.

اجازه دهید تکرار کنم، این ویژگی ها تفاوت بین یک برند موفق و یک نام تجاری شکست خورده را ایجاد می کند. شما هستید که باید به این اصول پایبند باشید. با طراحی سایت محمد جانبلاغی تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ویژگی یک سایت خوب چیست؟

ویژگی های یک سایت خوب در طراحی

اولین قدم در ساخت یک وب سایت طراحی آن است. در این مرحله سایت شما توسط یک طراح ساخته می شود. در زیر به برخی از مهم ترین ویژگی های یک سایت استاندارد از نظر طراحی سایت می پردازیم:

انتخاب دامنه و هاست مناسب

شاید تجربه ای در زمینه طراحی سایت نداشته باشید. برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی به دامنه و هاست نیاز دارید. بنابراین بهتر است قبل از هر کاری دامنه و هاست را وارد کنید:

دامنه: دامنه که به نام دامنه نیز شناخته می شود، آدرس وب سایت شما است. دقیقاً همان نامی که در ابتدای آدرس هر صفحه درج شده است. همانطور که می دانید دامنه نام تجاری شما را به همراه دارد.

بنابراین در انتخاب آن باید بسیار دقت کنید. بهتر است دامنه ای که انتخاب می کنید ساده، منحصر به فرد و مناسب برای کسب و کار شما باشد. یک مثال واضح، انتخاب دیجی کالا برای فروشگاه آنلاین یا فیلمو برای بستر پخش آنلاین فیلم و سریال است.

هاست: فضای میزبان یا هاست همان فضایی است که اطلاعات در آن بارگذاری می شود. به عبارت ساده، هاست عملکردی مشابه حافظه داخلی گوشی دارد. اگر می خواهید 128 گیگابایت داده در تلفن همراه خود ذخیره کنید، گزینه های ظرفیت 32 یا 64 گیگابایتی قطعا مناسب نخواهند بود. این سوال در زمان خرید اهمیت بیشتری دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مزایای داشتن وب سایت را نیز مطالعه کنید.

ویژگی های یک وب سایت خوب

طراحی ساده و UX

طراحی ساده و راحت یکی دیگر از ویژگی های یک سایت خوب و موفق است. حتما بارها این جمله را شنیده اید: زیبایی در سادگی است. طراحی ساده به کاربر اجازه می دهد تا به تمام بخش های کسب و کار آنلاین دسترسی داشته باشد.

اما طراحی UX چگونه است؟ طراحی تجربه کاربری با مواردی سروکار دارد که باعث افزایش تعامل کاربران با سایت می شود. جالب است بدانید که امروزه طراحی UX به عنوان یک تخصص حیاتی تلقی می شود، این موضوع خود اهمیت بسیار زیادی را نشان می دهد.

طراحی تطبیقی

آمار نشان می دهد که بیش از نیمی از جستجوها از طریق تلفن همراه انجام می شود. اکنون که بسیاری از وبگردی ها از دسکتاپ به موبایل منتقل شده است، باید به طراحی سایت موبایل توجه ویژه ای شود.

اگر سایتی از طراحی ریسپانسیو استفاده کند، سایتی که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی نمایش داده می شود، می تواند به آینده امیدوار باشد.

ایجاد پل های ارتباطی

به نظر شما چرا ایجاد کانال های ارتباطی یکی از ویژگی های یک سایت موفق است؟ وقتی یک مشتری بالقوه وارد محیط کسب و کار شما می شود، ممکن است در خرید یا استفاده از خدمات با چالش های زیادی روبرو شود.

این مشتری تا زمانی که مشکلات روحی و روانی اش برطرف نشود، قطعا خدماتی را خریداری و سفارش نمی دهد. در این موارد ایجاد پل های ارتباطی می تواند بسیار موثر باشد. کانال های ارتباطی مختلفی برای تعامل با مشتری وجود دارد:

درج یک صفحه تماس با ما

یک صفحه درباره ما درج کنید

یک فرم تماس حرفه ای داشته باشید

آیکون هایی برای شبکه های اجتماعی وجود دارد

شماره تماس، آدرس و موقعیت مکانی را در فوتر سایت وارد کنید

و موارد دیگری که کاربران سایت به راحتی می توانند با شما در ارتباط باشند.

ویژگی بارز یک سایت خوب محتوای آن است

اگر سایت شما رتبه طراحی قابل قبولی دریافت کرده است، باید وارد مرحله تولید محتوا شوید. در این مرحله ویژگی های یک سایت خوب از نظر محتوا را ارائه می دهیم:

ویژگی های یک سایت خوب در محتوا

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

یکی از ویژگی های یک سایت استاندارد انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا است. به نظر من این قسمت یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی یک کسب و کار بوده، هست و خواهد بود. چرا؟ بیایید با یک مثال به این موضوع نگاه کنیم.

تصور کنید در حال ساخت سایتی برای فروش گوشی هستید. اگر روی کلمات کلیدی تصادفی کار می کنید، می توانید عبارتی مانند (خرید تلفن) را برای سئو انتخاب کنید.

این کلمه رقبای بی شماری دارد و قطعا کسب و کار جدید شما نمی تواند با سایت های دیگر رقابت کند. این بار شما روی عبارات عجیب و غریبی مانند (خرید جدیدترین گوشی های سامسونگ در

لینک پیشنهادی: برای داشتن یک وب سایت شرکتی خوب باید مقاله طراحی سایت شرکتی محمد جانبلاغی را مطالعه کنید.

ویژگی های یک سایت سئو خوب

اهمیت سئو روز به روز در حال افزایش است. بهینه سازی وب سایت یا سئو به شما کمک می کند تا فروش کسب و کار خود را با افزایش ترافیک ارگانیک متحول کنید.

دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. اگر تعریف شما با موفقیت در افزایش فروش خلاصه شود، با مهم ترین فعالیت های سئو آشنا می شویم:

ویژگی های یک سایت سئو خوب

بهبود سرعت صفحه وب سایت

به فکر خودت باش چند ثانیه منتظر لود شدن صفحه هستید؟ 2 ثانیه، 4 ثانیه یا اگر صبر زیادی دارید، در نهایت 10 ثانیه. صفحه ای که بارگذاری آن بیش از 10 ثانیه طول می کشد، قطعا با یک سایت خوب فاصله دارد. در این شرایط، سرعت صفحه باید برای بارگذاری سریعتر بهینه شود.

بهبود امنیت سایت

از دیگر ویژگی های سایت استاندارد می توان به امنیت اشاره کرد. امنیت نقش مهمی در دنیای امروز دارد. البته این عامل در کسب و کار اینترنتی بیشتر به چشم خواهد آمد.

بسیاری از مشتریان قبل از خرید باید از امنیت وب سایت شما اطمینان حاصل کنند. به خصوص اگر وب سایت شما یک فروشگاه باشد. در این شرایط راه حل های مختلفی برای شما وجود دارد.

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از امنیت سایت، رمزگذاری تبادل اطلاعات است. این کار را می توان به راحتی با استفاده از پروتکل امنیتی SSL انجام داد.

رفع مشکلات فنی برای داشتن یک سایت خوب

اجتناب از مشکلات فنی هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی غیرممکن است. با این حال، بهتر است هر چه زودتر این مسائل حل شود. به عبارت دیگر یکی از ویژگی های یک سایت موفق این است که بتواند چالش های فنی را در اسرع وقت شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند. ممکن است بخواهید بدانید که مشکلات فنی چیست:

نمایش نادرست صفحات در تلفن همراه

صفحات تکراری

لینک های خراب

صفحه ایندکس نشده است

کدهای نادرست

و موارد دیگری که باید در اسرع وقت حل شود…

در دسترس بودن بازخورد

در حال حاضر، کسب و کار شما یک وب سایت خوب دارد. سپس باید سعی کنید رتبه صفحه را در کلمات کلیدی مختلف افزایش دهید. از سال 1998 گوگل با معرفی الگوریتم PageRank ارزش بالایی برای بک لینک های دریافتی قائل شد.

این فاکتور ممکن است به اندازه روزهای اول اهمیت نداشته باشد، اما همچنان یکی از مهم ترین پارامترها است. شما باید از سایت های معتبر و مرتبط بک لینک بگیرید.

مطالب مرتبط