چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم ؟

همانطور که می دانید کسب و کار اینترنتی یا کسب درآمد اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و هر زمینه ای که فکرش را بکنید نسخه اینترنتی خود را دارد.

مانند خرید کفش، خرید میوه، خرید دفتر و کتاب و غیره. همانطور که می بینید اکثر ایده ها و کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده اند.

اما دلیل اینکه بسیاری از افراد از من می پرسند که چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم، می خواهم در این مقاله به طور مفصل و جامع به این سوال بپردازم.

همانطور که گفتیم، اکثر مشاغل آجری به کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده اند. این منجر به ایجاد فرصت های درآمدزایی روزانه برای افرادی شده است که می خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند.

بیشتر مشاغل آجری تبدیل به مشاغل آنلاین و اینترنتی شده اند، از تعمیرات آنلاین گرفته تا سوپرمارکت ها و فروشگاه های اینترنتی که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

طبق تحقیقات، در 3-4 سال آینده تعداد کسب و کارهای اینترنتی سه برابر بیشتر از کسب و کارهای فیزیکی خواهد بود.

در مطالب قبلی در مورد مزیت های کسب و کار اینترنتی زیاد صحبت کردم اما در این مقاله به شما خواهم گفت که چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم.

با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی کشور، بهترین راه برای کسب و کار، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخر بخوانید.

به جای اینکه وقت خود را صرف کارهای غیر ضروری کنید، بهتر است وقت خود را صرف راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی کنید. برای اولین قدم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی، خواندن این مقاله را توصیه می کنم.

چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

یکی از سوالات رایجی که بسیاری از افراد در مورد کسب و کارهای اینترنتی از من می پرسند این است که چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

در مرحله بعد، می خواهم به شما بگویم که چرا باید از همین الان به فکر راه اندازی یک کسب و کار آنلاین باشید.

1* نداشتن کار و اشتغال:

یکی از مهم ترین دلایلی که به شما توصیه می کنم به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باشید، نبود کار و اشتغال است.

بهتر است با یکدیگر روراست باشیم، با توجه به شرایط فعلی و وضعیت اقتصادی کشورمان، استخدام در شرکت و تجارت بسیار سخت و دشوار شده است.

با توجه به اینکه خیلی ها به من زنگ می زنند و می گویند ما تحصیلات عالی داریم اما جایی منصوب نمی شویم. به این افراد توصیه می کنم حتما کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند.

چه مدت می خواهید صبر کنید چه مدت می خواهید به تحصیل ادامه دهید؟ شاید تنها دلیل تحصیل در حال حاضر این باشد که آینده اینگونه نیست و شرایط کار و کار تغییر خواهد کرد، اما اصلا اینطور نیست.

نمی خواهم بگویم درستان را نخوان. بلکه توصیه می کنم در کنار تحصیل کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید و کسب و کار خود را هم اکنون راه اندازی کنید، تا چند ماه دیگر یک کسب و کار اینترنتی بسیار سودآور خواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم از مقاله نحوه کسب درآمد از اینترنت به صورت رایگان دیدن کنید.

2 * نابودی تجارت سنتی:

دلیل دوم اینکه چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین خود باشید این است که اکثر مشاغل سنتی در حال مرگ هستند.

همانطور که گفتم همه چیز اینترنتی شده است و بیشتر مشاغل سنتی جذب کسب و کارهای اینترنتی می شوند.

یک ایده جدید در بازار کسب و کار اینترنتی می تواند ایده های قدیمی تجارت سنتی را از بین ببرد.

درست مانند اسنپ، با ورود اسنپ بازار، بسیاری از تاکسی ها و آژانس ها کند شده اند. البته تقصیر هیچکس نیست، همانطور که علم هر روز پیشرفت می کند، تجارت نیز پیشرفت می کند.

البته این روند ادامه خواهد داشت و کسب و کار اینترنتی جای تجارت آنلاین را خواهد گرفت. می بینید که اکثر فروشگاه های لباس، کیف و کفش، موبایل و … هستند. به فروشگاه های آنلاین تبدیل شده اند.

این امر باعث شده است که بیشتر مردم به اینترنت روی بیاورند و نیازهای خود را به صورت آنلاین برطرف کنند. خرید اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و این روند ادامه خواهد داشت.

همه ما اینطوریم! مثلا وقتی می خواهم کتابی بخرم دیگر به کتابفروشی های فیزیکی نمی روم و در کمتر از 5 دقیقه کتاب مورد نظرم را از اینترنت سفارش نمی دهم.

بنابراین هرگز به شما توصیه نمی کنم که به فکر راه اندازی یک تجارت سنتی و فیزیکی باشید.

برای راه اندازی یک کسب و کار سنتی باید سرمایه زیادی داشته باشید اما در کسب و کار اینترنتی اینگونه نیست زیرا شما می توانید با کمترین سرمایه ممکن و تنها با خرید هاست و دامنه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

3* استقلال مالی:

یکی دیگر از مزایای اصلی راه اندازی کسب و کار اینترنتی، دستیابی به استقلال مالی است. اگر واقعاً قصد دارید فردی موفق و ثروتمند شوید، با کار کردن برای دیگران یا کارمند بودن این اتفاق نمی افتد.

همانطور که می گویند با درآمد ثابت ماهانه هرگز نمی توان استقلال مالی داشت. درست است، اگر می خواهید در کسب و کار خود به استقلال مالی برسید، باید به فکر راه اندازی کسب و کاری باشید که درآمد شما را ماه به ماه چند برابر کند.

خبر خوب این است که شما می توانید به این مرحله برسید

شاید با کار کردن تا چند سال دیگر به آن نرسید.

آنها اصلا قصد تحریک شما را ندارند، راه اندازی کسب و کار اینترنتی سختی های خود را دارد. اما زمانی که بر این سختی غلبه کنید طعم دلپذیر کسب و کارتان را حس خواهید کرد.

هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید قدرت ریسک پذیری را داشته باشید. اگر فردی هستید که به دنبال درآمد ثابت و ماهانه هستید و این درآمد کافی نیست، بهتر است هرگز سراغ کسب و کار اینترنتی نیایید و به کسب و کار فعلی خود بچسبید.

اما اگر می خواهید درآمد ثابت و تصاعدی داشته باشید، بهتر است به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باشید و همین حالا آن را راه اندازی کنید.

5* سرمایه مورد نیاز کم:

یکی از دلایل اصلی که من راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را به بسیاری از افراد توصیه می کنم این است که شما به سرمایه کمی یا بدون نیاز دارید.

شما می توانید با کمترین سرمایه ممکن یک کسب و کار پولساز با درآمد ثابت برای خود راه اندازی کنید. اگر می خواهید همین الان یک تجارت سنتی راه اندازی کنید، به سرمایه زیادی نیاز دارید.

به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی فروشگاه یا فروشگاه پوشاک را دارید، باید اجاره و رهن فروشگاه داشته باشید که سرمایه زیادی می طلبد.

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار سنتی را دارید، باید سرمایه زیادی داشته باشید. اگرچه همه مشاغل سنتی جذب کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی می شوند، اما راه اندازی یک کسب و کار سنتی ریسک بسیار بالایی محسوب می شود.

به نظر من اکثر افرادی که هرگز کسب و کاری راه اندازی نکرده اند، مشکلات سرمایه ای دارند. بسیاری از این افراد فکر می کنند که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به سرمایه زیادی نیاز دارند، اما اینطور نیست.

شاید شنیده باشید که برای ایجاد یک وب سایت کاملا حرفه ای باید ده ها میلیون هزینه کنید، اما اینطور نیست.

شما می توانید با کمترین سرمایه گذاری ممکن از 100 تا 200 هزار تومان یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمامی امکانات و قابلیت ها ایجاد کنید.

مطمئن باشید با کمترین سرمایه ممکن می توانید یک کسب و کار اینترنتی سودآور راه اندازی کنید.

بستر اصلی کسب و کار اینترنتی وب سایت است و ایجاد وب سایت کار سختی نیست و شما می توانید بدون یک خط کدنویسی یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمامی امکانات برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

مانطور که گفتم برای طراحی سایت نیازی به پرداخت هزینه های بالایی به شرکت های طراحی سایت ندارید، می توانید بدون داشتن دانش و تجربه خاصی وب سایت وردپرسی خود را خودتان راه اندازی کنید.

5* تبلیغات ارزان:

یکی از مهمترین کارهایی که باید در هر کسب و کاری انجام دهید، تبلیغ کسب و کارتان است. برای اینکه بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید، باید بیشتر دیده شوید. شما نمی توانید محصولات خود را تا زمانی که بازبینی نشده اید بفروشید.

در کسب و کار اینترنتی نیازی به پرداخت هزینه های تبلیغاتی بالا نیست. کسب و کار اینترنتی به شما این امکان را می دهد که محصولات و خدمات خود را بدون تبلیغات به مخاطبان خود ارائه دهید.

راه ها و روش های زیادی برای این کار وجود دارد که یکی از مهم ترین روش ها تولید محتوا و بازاریابی محتوا است. برای اینکه بتوانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود نشان دهید، باید محتوا ایجاد کنید. اما برای اینکه بتوانید خدمات و محصولات خود را بفروشید، باید از بازاریابی محتوا استفاده کنید.

با تولید محتوا و بازاریابی محتوا می توانید مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

به همین دلیل است که می گویند در هر شرایطی می توانید با استفاده از یک کسب و کار اینترنتی درآمد کسب کنید زیرا همیشه مخاطبی برای معرفی کسب و کار شما به دیگران وجود دارد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش هزینه های تبلیغاتی خود استفاده کنید. روش هایی مانند تولید محتوا و بهینه سازی سایت از موثرترین روش ها هستند.

نتیجه:

همانطور که گفتیم کسب و کار اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و به زودی جای تجارت سنتی را خواهد گرفت. پس بهتر است همین حالا به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشید.

این فرصت طلایی را از دست ندهید و همین الان کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید. مطمئن باشید بهترین کاری که در شرایط فعلی می توانید انجام دهید، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است.

امیدوارم اصلا اهل مطالعه و اهل عمل نباشید. هرچه شروع کسب و کار خود را بیشتر به تأخیر بیندازید، در آینده باید با رقبای بیشتری رقابت کنید، کار شما سخت تر خواهد شد.

اگر این مقاله را نخوانده اید، پیشنهاد می کنم یک بار این کار را انجام دهید و همین الان تصمیم بگیرید که کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید.

اگر می خواهید به صورت رایگان کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید، به شما پیشنهاد می کنم فیلم آموزش کسب و کار آنلاین را از اینجا دانلود کنید.

مطالب مرتبط