کسب و کار اینترنتی را از کجا و چگونه آغاز کنیم؟

تعاریف زیادی از کسب و کار اینترنتی وجود دارد. منابع مختلفی تعریف کسب و کار اینترنتی را ارائه می دهند.

تنوع سایت هایی که چنین تعاریفی را ارائه کرده اند به قدری زیاد است که نمی توان دلیل ارائه برخی از این تعاریف را پیدا کرد، مثلاً وب سایت رسمی دولت استرالیا تعریف زیر را از تجارت اینترنتی ارائه کرده است:

تجارت اینترنتی هر از اینترنت، کسب و کار اینترنتی ممکن است شامل خرید و فروش کالا در اینترنت یا ارائه خدمات آنلاین رایگان باشد.

در کنار این تعاریف پراکنده در اینترنت، تعریف کسب و کار اینترنتی را از کارشناسان جویا شدیم.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

مدل کسب و کار اینترنتی تجارت الکترونیک، خرید، فروش، مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت است.

ارتباطات در تجارت الکترونیک از زاویه ای دیگر را تجارت الکترونیک می گویند. به طور کلی در دهه 1990 با ظهور کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، واژه «مدل کسب و کار» بیشتر مورد توجه و معنا قرار گرفت.

دلیل استفاده گسترده از این واژه رشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات است که باعث افزایش علاقه به تغییر مدل های کسب و کار سنتی و ایجاد مدل های جدید کسب و کار برای استفاده بهتر از فرصت های ایجاد شده توسط نوآوری های الکترونیکی شده است.

برای یادگیری با انواع مدل های کسب و کار اینترنتی شما می تونید از سایت های معتبری همچون zoomlife, janbalaghi, yektanet, novin استفاده کنید.

اجزای مدل کسب و کار

ماموریت: یکی از مهم ترین اجزای مدل کسب و کار آن ایجاد درک سطح بالایی از چشم انداز کلی سازمان، اهداف استراتژیک و نوع ارزشی است که می تواند ارائه دهد.

ساختار: مشخص می کند که چه نقش ها و عواملی در یک بخش تجاری وجود دارد یا آن را شکل می دهد.

فرآیند: نمای دقیق تری از دیدگاه ها و ساختارهای یک مدل کسب و کار معین ارائه می دهد.
درآمد برای بقای هر کسب و کاری ضروری است.

فناوری: برای مدل های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات، هم نقش توانمند و هم محدودکننده دارد.

مسائل حقوقی: مسائل حقوقی باید در هر یک از 4 جزء ذکر شده در بالا مورد توجه قرار گیرد.
انواع معماری مدل کسب و کار

فروشگاه اینترنتی: این مدل یک حالت بازاریابی برای یک شرکت یا فروشگاه در اینترنت است که در آن امکان پرداخت و سفارش کالا وجود دارد.

تدارکات الکترونیکی: این مدل حالت حراجی برای عرضه کالا و خدمات به صورت الکترونیکی است.

مزایده الکترونیکی: مزایده الکترونیکی کاربرد الکترونیکی سیستم مناقصه است.

مرکز خرید الکترونیکی: شامل مجموعه ای از فروشگاه های الکترونیکی است که تحت یک چتر به عنوان یک برند شناخته شده گرد هم آمده اند.

بازاریابی شخص ثالث: شرکت هایی هستند که بازاریابی وب را به اشخاص ثالث برون سپاری می کنند. به عنوان مثال، این شرکت ها فضایی را در سایت خود به نمایش کاتالوگ محصولات تامین کنندگان اختصاص می دهند.

بسترهای همکاری: چنین شرکت هایی یک محیط اطلاعاتی و مجموعه ای از ابزارها را برای همکاری بین شرکت ها ایجاد می کنند.

کارگزاری اطلاعات: این مدل خدمات اطلاعاتی و مشاوره ای را به شرکت ها ارائه می دهد. نیاز به تغییر رویه های تجاری و ایجاد ارزش برای حفظ بقا و حضور در بازارهای فناوری پیشرفته توسط بسیاری از مدیران تشخیص داده شده است.

آقای تاپسکات 6 مرحله را برای تغییر مدل کسب و کار مبتنی بر وب پیشنهاد کرد که عبارتند از:

شرح و تشریح وضعیت فعلی و چگونگی ایجاد ارزش برای مشتریان

تحلیل و بررسی

تعریف چشم انداز و چگونگی ایجاد ارزش

دوباره ترکیب

یک نقشه ارزش تهیه کنید

تعیین ترکیب

شایان ذکر است مدل های کسب و کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین شرکتی که از این عوامل آگاهی کامل داشته باشد و در شرایط پیش بینی نشده از انعطاف بالایی برخوردار باشد و به سرعت راه حل ها و راه حل ها را ارائه دهد، در بازار رقابتی برنده است.استراتژی درست را اتخاذ کنید.

کسب و کار اینترنتی به چه معناست؟

کسب و کار اینترنتی که به عنوان تجارت الکترونیک نیز شناخته می شود، هر نوع فعالیت تجاری است که به صورت آنلاین و در اینترنت انجام می شود.

صاحب کسب و کاری که بخشی یا تمام فعالیت های تجاری خود را با استفاده از اینترنت انجام می دهد، به عنوان اپراتور تجارت آنلاین شناخته می شود.

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی می تواند شامل خرید و فروش آنلاین یا ارائه خدمات آنلاین باشد. دامنه مشاغل آنلاین در صنایع مختلف بسیار گسترده است.

هر کسی می تواند یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کند. اگر محصول منحصر به فرد یا ایده خلاقانه ای دارید.

شما می توانید راهی برای فروش یا تجارت آنلاین آن پیدا کنید. شما فقط باید تعیین کنید که محصول و کسب و کار شما چگونه در اینترنت به مشتریان نمایش داده می شود.

تعریف تجارت الکترونیک و فروشگاه الکترونیکی

اگرچه واژه‌های تجارت الکترونیک و فروشگاه الکترونیکی در بسیاری از مقالات به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. فروشگاه اینترنتی مکانی آنلاین است، در وب یا شبکه های کامپیوتری، برای خرید و فروش کالا و خدمات.

هر فروشگاهی می تواند با افزودن یک ویترین آنلاین مجازی به یک فروشگاه الکترونیکی تبدیل شود. در بسیاری از موارد از تجارت الکترونیک برای تجارت اینترنتی استفاده می شود.

اما تجارت الکترونیک می تواند شامل هر کسب و کاری باشد که از فناوری اینترنت برای انجام تجارت استفاده می کند

آنها حرفه های مشابهی ندارند، فعالیت های گسترده ای دارند. این مشاغل می توانند مشاغل داخلی یا بین المللی باشند.

خواننده ای که آهنگ خود را در اینترنت منتشر می کند و می فروشد تا یک شرکت نرم افزاری که نرم افزار خود را از طریق اینترنت در سراسر جهان عرضه می کند. همه به عنوان بخشی از این دسته تجاری طبقه بندی می شوند.

کسب و کار اینترنتی با فروشگاه واقعی

اگر قصد کپی کردن دیجی کالا یا محمد جانبلاغی را دارید، می توانید با ایجاد این نوع کسب و کار از دیجی کالا یا محمد جانبلاغی پیشی بگیرید. با ایجاد یک کسب و کار هم به صورت آنلاین و هم در دنیای واقعی، می توانید اعتماد بالایی را به فروشگاه خود جلب کنید.

چرا فروشندگان قطعات کامپیوتر در تهران نتوانستند با ایجاد سایت با دیجی کالا و محمد جانبلاغی رقابت کنند؟

در بالا پیشنهاد کردیم یک فروشگاه واقعی برای رقابت با دیجی کالا و محمد جانبلاغی ایجاد کنیم. اکثر فروشندگان لوازم جانبی کامپیوتر در تهران مدت ها قبل از دیجی کالا سایتی راه اندازی کرده بودند.

بسیاری از این فروشگاه ها نمایندگان رسمی برندهای خاصی هستند. همه این موارد نمی تواند باعث شود این فروشگاه ها با دیجی کالا و محمد جانبلاغی رقابت کنند. دلیل این امر در مدیریت فروشگاه ها و کسب و کار اینترنتی است.

مدیریت کسب و کار اینترنتی

مدیریت یک کسب و کار، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین، یکی از مهم ترین بخش های اداره یک کسب و کار محسوب می شود.

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید درآمد و هزینه های خود را دریافت کنید و برای افزایش درآمد خود برنامه ریزی کنید. نحوه ارتباط با مشتریان یکی از مهم ترین سیاست های یک کسب و کار اینترنتی است.

وب سایت و شبکه های اجتماعی در ایجاد کسب و کار اینترنتی

شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی در کنار هم می توانند به توسعه کسب و کار اینترنتی تا حد امکان کمک کنند. یک وب سایت پیاده سازی شده بر اساس اصول سئو، در کنار تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی و مکانیسم های ارتباطی مناسب با مشتری، می تواند تجارت اینترنتی را تا حد زیادی گسترش دهد.

چگونه می توان با یک سایت ساده درآمد کسب کرد؟

امروزه بسیاری از سایت ها با جذب تبلیغات کسب درآمد می کنند، شرکت های طراحی سایت بهترین گزینه برای دریافت تبلیغات هستند.

اکثر شرکت های طراحی سایت به دنبال مراجعات خارجی هستند و شما می توانید با طراحی یک وب سایت ساده و پرطرفدار تبلیغات بالایی را به خود جلب کنید.

سایت هایی که امروزه مخاطبان زیادی را به خود جذب می کنند عبارتند از: سایت های مرتبط با زیبایی، سایت های مرتبط با فرزندپروری، سایت های دوستیابی و …

شما به راحتی می توانید با ایجاد یک سایت با محتوای مرتبط، مخاطب واقعی سایت را افزایش دهید و سپس تبلیغات را جذب کنید.

این روش یکی از ساده ترین و سودآورترین روش های کسب و کار اینترنتی است. برخی از افراد این کار را در شبکه های اجتماعی انجام می دهند و هنگامی که مخاطبان را به صفحات خود جذب کردند، صفحه را می فروشند.

کسب درآمد از سایت آموزش

از سایت های آموزشی کسب درآمد کنید

سه سیاست مختلف برای کسب درآمد از سایت های آموزشی وجود دارد. برخی از سایت ها از هر سه این سیاست ها به طور همزمان استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر یکی دو مورد از این سه سیاست اصلی را برای کسب درآمد انتخاب می کنند.

1- فروش فایل های آموزشی

آموزش های آشپزی و روانشناسی پرفروش ترین مقالات آموزشی در ایران هستند، اصطلاحی در بازاریابی وجود دارد که می گوید هر محصولی که تولید شود مخاطب خواهد داشت. اما این اصل همیشه صادق نیست. هزینه های تولید و حجم فروش یک محصول باید اندازه گیری شود.

امکان پرداخت هزینه برای تولید یک محصول وجود ندارد و پس از انتخاب یک سال، فروش کالا نتوانسته است قیمت اصلی خود را بازگرداند. چنین محصولاتی منجر به ضرر و زیان خواهد شد. آموزش هایی مانند پرورش کرم های خاکی و امثال آن خوانندگان زیادی دارد، اما چنین آموزش هایی به ندرت قابل فروش هستند.

دلیل این امر ارسال جزوات آموزشی رایگان توسط جهادگران کشاورزی در سراسر کشور است. پس قبل از اینکه به فکر ایجاد یک سایت آموزشی باشید. تعداد مشتریان این آموزش را تخمین بزنید. برخی از مطالب آموزشی به قدری رایگان در دسترس هستند که دلیلی برای خرید آنها وجود ندارد.

2- تبلیغات در سایت آموزشی

ارائه رایگان فایل های آموزشی و کسب درآمد از تبلیغات در سایت های آموزشی می تواند برای سایت هایی مناسب باشد که مخاطبان آموزشی زیادی دارند اما مخاطب حاضر به پرداخت هزینه برای یادگیری آموزش نیست.

در این دسته سایت هایی مانند آموزش وردپرس، آموزش آرایش و غیره گنجانده شده است. همه ما صدها سایت را می شناسیم که چنین آموزش هایی را می فروشند.

منظور ما این نیست که چنین آموزشی قابل فروش نیست. در نظر داریم که مخاطبان چنین آموزش هایی بسیار بیشتر از خریداران هستند.

بنابراین با جذب تبلیغات در این گونه سایت ها می توانید از فروش مطالب آموزشی درآمد بیشتری کسب کنید. به هر حال، در ابتدا استفاده از ترکیبی از سه روش را ذکر کردیم.

3- ارائه نسخه رایگان و نسخه پولی آموزش ها

سایت های معتبری مانند Linda و Tutsplus از این روش استفاده می کنند. به این ترتیب می توان یک سری آموزش ها را به صورت رایگان ارائه کرد و یک سری آموزش ها را در سایت قرار داد یا مثلا

ین و رتبه خوبی در گوگل برای کلمات کلیدی دو بخشی دارند. آیا می توان یک کسب و کار اینترنتی رایگان راه اندازی کرد؟ برای جذب تبلیغات اینترنتی می توانید تبلیغات چند سایت معتبر را در سایت خود قرار دهید. از این طریق می توانید درآمد خوبی کسب کنید.

سایت های آموزشی، از سایت های والدین گرفته تا سایت های آموزش ورزش های رزمی، سایت های خبری، سایت های اطلاعات عمومی (کجا کجاست و …) پتانسیل بالایی برای دریافت تبلیغات دارند.

در مقاله قبلی که در مورد دریافت تبلیغات از گوگل صحبت کردیم، روش دریافت تبلیغات از سایت ها بسیار سریعتر از دریافت تبلیغات از گوگل خواهد بود. و حقوق گرفتن در ایران راحت تر است.

۲- سفارش طراحی نرم افزار اندروید

این ممکن است شگفت انگیزترین راه برای کسب درآمد از اینترنت به نظر برسد. اما این روش بسیار سریع و موثر است. به یاد داشته باشید که شرکت هایی مانند اسنپ در این روش کسب درآمد پیشگام بوده اند.شاید بتوانید کسب و کار خود را از طریق یک اپلیکیشن موبایل رشد دهید.

امروزه نرم افزارهایی را در بازار می بینید که شاید کمتر کسی تصور کند از آن کسب درآمد کند، اما این نرم افزار به راحتی برای صاحبانش پول در می آورد.

خدمات نرم افزاری خود را با متخصص ارائه دهید. یک متخصص به راحتی می تواند به شما بگوید که آیا امکان ایجاد و توسعه کسب و کار شما با ارائه آن در نرم افزار اندروید وجود دارد یا خیر.

3- کلیک کردن

این یکی از سرگرم کننده ترین راه های کسب درآمد آنلاین است. برخی از شرکت‌های طراحی سایت و برخی فروشگاه‌ها از شما می‌خواهند که مشتریان خود را معرفی کنید، در ازای دریافت هزینه، روی لینک آن‌ها کلیک کنید.

اگر فکر می کنید شرکت هایی که چنین کاری را ارائه می دهند دست کم گرفته می شوند، باید بگوییم که برای اولین بار سایت آمازون این کار را برای فروش آیپد انجام داده است. پس شاید این ایده چندان بد نباشد.

4- فروش تجربه خود در سایت های دیگر

در کشورهای دیگر، سایت Fiverr وجود دارد که به شما امکان می دهد از تخصص خود درآمد کسب کنید. شما تجربه خود را ذکر می کنید و به شما یک کار با درآمد پیشنهاد می شود.

پیشنهاد دهنده شغل به شما یک نقطه در سایت می دهد که در اندازه شغل بعدی شما موثر است. ایران این سایت را ممنوع کرده است.

بنابراین شاید ایجاد سایتی با این قابلیت در ایران منبع درآمدی باشد. سایتی در ایران وجود دارد که چنین خدماتی را ارائه می دهد. ما آن را پیدا نکردیم، اما شما می توانید سایتی را پیدا کنید که برای هر استعدادی یک خریدار داشته باشد.

مثلا سایت های آموزشی از شما مقالات و فیلم های آموزشی می خرند. سایت هایی هستند که طراحی گرافیک را از شما می خرند. می توانید بر اساس استعداد خود در اینترنت جستجو کنید و سایتی برای فروش استعداد خود پیدا کنید.

5- بازاریابی ایمیلی

اگر در نوشتن و فروش مهارت دارید. می توانید با نوشتن کپی نامه های بازاریابی ایمیلی درآمد خوبی کسب کنید. شرکت های بزرگ در تهران با تعداد کمی کارمند از این راه کسب درآمد می کنند. از این طریق می توانید به عنوان یک فریلنسر نیز کسب درآمد کنید.

6- فروش کالای خود در فروشگاه های دیگر

امروزه تعداد سایت هایی که محصولات دیگران را عرضه می کنند بسیار زیاد شده است به طوری که به راحتی می توانید فروشگاهی را پیدا کنید که به محصولات خود علاقه مند باشد.

7- فروش عکس

سایت هایی مانند jamejamonline و janbalaghi هزینه عکس های شما را پرداخت می کنند. اگر به عکاسی علاقه دارید و تجهیزات عکاسی دارید می توانید به راحتی در سایت های خرید عکس عکس بفروشید. کسب درآمد

8- نامناسب ترین کار برای اینترنت، رانندگی برای اسنپ است

این روش را فقط به منظور ارائه آنلاین اسنپ ذکر کرده ایم. در غیر این صورت نمی توان این روش را کسب و کار اینترنتی دانست. اما کسب درآمد از این راه به شدت به اینترنت وابسته است.

9- کسب درآمد از یوتیوب

در مقاله چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟ ما به طور کامل درباره نحوه کسب درآمد از یوتیوب صحبت کرده ایم. شما می توانید از سایت های اشتراک فیلم ایرانی مانند آپارات کسب درآمد کنید. برای اطلاعات بیشتر به آدرس سایت های ارائه دهنده این خدمات مراجعه کنید.

10- اینفلوئنسر بازاریابی

اینفلوئنسرها معمولا بازیگران و افراد مشهوری هستند اما اگر صفحات اجتماعی شما مخاطبان بالایی دارد. با تبلیغات در صفحات اجتماعی خود می توانید درآمد کسب کنید.

با اینفلوئنسر مارکتینگ می توانید متنی با عنوان: Ads Accepted بنویسید. آن را در صفحه خود قرار دهید تا کاربران بدانند می توانند برای تبلیغات با شما تماس بگیرند.

11- بازاریابی اینترنتی

این سخت ترین و سخت ترین کار در اینترنت است بسیاری از شرکت ها در سطح بین المللی از طریق بازاریابی درآمد کسب می کنند. یک شرکت هلندی سرمایه زیادی برای یافتن MTN و آوردن آن به ایران دریافت کرد.

بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از آن را نمی توان در یک مقاله توضیح داد. برای شروع بهتر است ابتدا شرکت هایی را پیدا کنید که به دنبال بازار جدیدی هستند و سپس بازار مناسبی برای آنها پیدا کنید.

من صفحات شبکه های اجتماعی را می فروشم

12- فروش صفحات در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی کسب درآمد از طریق فروش صفحات اجتماعی پرطرفدار است، یک صفحه اجتماعی با قیمت های بالا به فروش می رسد و شما می توانید با دعوت از مخاطبان به صفحه جدید در زمان کمتری صفحه جدید را بفروشید.

همانطور که در این مقاله خواندید و

سایت های ایرانی مانند آمازون و گوگل استور می توانند درآمد بالایی برای سازندگان خود داشته باشند.

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در اینترنت جستجو کنید و ببینید دیگران چگونه در این فضا کسب درآمد می کنند.

یکی از کسب و کارهای اینترنتی سودآور مورد علاقه خود را انتخاب کنید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود می توانید از مشاوران حرفه ای کمک بگیرید.

کسب و کار اینترنتی خانگی چیست؟

کسب و کار اینترنتی خانگی در اکثر منابع خارجی تعریف نشده است. دلیل این امر این است که کسب و کار اینترنتی خانگی در واقع یک تجارت خانگی است که از طریق اینترنت انجام می شود.

یک کسب و کار خانگی ویژگی های خاصی دارد و از دایره خاصی خارج نمی شود. در ایران وقتی صحبت از مشاغل خانگی می شود، مشاغلی که به ذهن متبادر می شود عبارتند از: قالی بافی و امثال آن، جعبه سازی کادویی و مانند آن، و تولید فیلتر هوا. با ظهور اینترنت، کارهایی که می توان از خانه انجام داد رایج تر می شود.

امروزه روبات هایی در دنیا وجود دارند که می توانند عملیات را از راه دور انجام دهند. البته هنوز نمی توان این فناوری را از خانه کنترل کرد، اما این نوید را می دهد که روزی هیچ کارمندی نیازی به حضور فیزیکی در محل کار نخواهد داشت.

به این ترتیب می توانید در هر نقطه از جهان از هر نقطه ای از جهان کار انجام دهید. کسب و کار اینترنتی خانگی امروزه طیف بسیار گسترده ای دارد، فروشگاه های اینترنتی خانگی هر روز در ایران در حال گسترش هستند.

سایت های آموزشی ایجاد شده توسط افراد. و هزاران سایت دیگر از جمله مواردی هستند که می توان آنها را یک کسب و کار اینترنتی خانگی موفق نامید.

در این مقاله به جنسیت خاصی اشاره نکرده ایم، اما سعی شده است روش هایی را معرفی کنیم که خانم ها می توانند برای انتخاب روش های کسب و کار اینترنتی خانگی از آن استفاده کنند.

دلیل این امر را در ابتدای این مقاله ذکر کردیم. در کشورهای اروپایی با کمک کسب و کار اینترنتی خانگی به راحتی برای افراد دارای معلولیت درآمدزایی می کنند. متاسفانه در ایران نمونه ای برای معرفی آن اثر در سطح کشور پیدا نکردیم.

انواع مشاغل اینترنتی خانگی

حتی اگر کتابی در مورد انواع مشاغل خانگی اینترنتی منتشر شود، باز هم می توانید مشاغلی را پیدا کنید که در آن کتاب ذکر نشده است.

عکس این جمله نیز صادق است در یک کلام روش کسب درآمد خانگی از اینترنت تجارت الکترونیک خانگی است. همانطور که می بینید این کلمه در واقع ترجمه ای از مشاغل خانگی اینترنتی است که به عنوان تعریف ذکر شده است. این مقاله هیچ یک از این دو روش را پوشش نمی دهد.

در این مقاله سعی داریم به روش های عملی کسب درآمد برای یادگیری ایده اولیه کسب درآمد از اینترنت اشاره کنیم. به این ترتیب، می توان از این ایده های اساسی برای رسیدن به وظایف دقیق تر استفاده کرد.

همکاری در فروش

یکی از ارزان ترین، کم دردسرترین و سودآورترین روش های کسب و کار اینترنتی خانگی است. به این ترتیب برای سایر شرکت های ارائه دهنده کالا و خدمات مشتری پیدا می کنید و برای هر مشتری مبلغی دریافت می کنید.

برخلاف کشورهای اروپایی، هیچ سایتی در ایران وجود ندارد که به طور گسترده از این روش پشتیبانی کند. این خودش یک فرصت شغلی است.

اگر توانایی طراحی سایت همکاری در فروش را دارید، می توانید با جذب نیروی کار و کارفرمایان در سایت، سودهای کلانی کسب کنید.

این روش ها به دلیل جدید بودن به سرعت در ایران رشد خواهند کرد. اما پیشنهاد ما این است که بدون مشاوره حرفه ای شروع نکنید.

لاگ های وب

وبلاگ ها نیز مانند وب سایت ها می توانند با جذب تبلیغات برای شما درآمدزایی کنند. وبلاگ ها اکثرا رایگان هستند و این مزیت باعث می شود که به راحتی بتوان از آنها درآمد کسب کرد.

وبلاگ های ایرانی در قوانین خود استفاده از تبلیغات در وبلاگ های رایگان را ممنوع کرده اند. اما تهیه نسخه برای فعالیت های تجاری با هزینه اندک امکان پذیر است.

وب سایت ها

برخلاف وبلاگ ها، وب سایت ها به شما این امکان را می دهند که بدون هیچ محدودیتی در آنها تبلیغات کنید. هزینه طراحی چنین سایتی خیلی زیاد نیست.

مشاغل مرتبط با اینترنت

امروزه مشاغل زیادی وجود دارند که به اینترنت وابسته هستند. تایپ و ترجمه رایج ترین نمونه های آن است. خود نوشتن یا ترجمه هیچ ربطی به اینترنت ندارد، اما امروزه می توانید به راحتی از هر شهری در تهران متنی برای ترجمه و تایپ دریافت کنید.

کسب درآمد از تحقیقات

پژوهش

سایت ها و انجمن ها برای گسترش خود به مقاله نیاز دارند، شما می توانید با انجام نظرسنجی برای آنها درآمد کسب کنید.

ایجاد کسب و کار در سایت های دیگر

امروزه وب سایت های زیادی وجود دارند که به شما امکان ارائه کالا و خدمات را می دهند. شما می توانید کالاها و خدمات خود را در این سایت ها بفروشید. نکته: شما می توانید چنین سایتی را با قیمتی مقرون به صرفه داشته باشید. و دیگران کالا و خدمات خود را در آن عرضه می کنند.

یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید

افراد زیادی در ایران و جهان با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی توانسته اند یک کسب و کار اینترنتی خانگی موفق راه اندازی کنند. منظور ما فقط مغازه هایی نیست که کالاها را عرضه می کنند. در این

انجام شده در منزل (در این دسته خدمات ناخن در ایران از رونق بیشتری نسبت به سایر خدمات زیبایی برخوردار است) در این دسته قرار می گیرند.

ارائه خدمات به سایت های دیگر

یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد از اینترنت، ارائه خدمات به سایت های موجود است. بسیاری از صاحبان وب سایت در ایران زمان یا دانش لازم برای توسعه سایت خود را ندارند.

با صرف وقت می توانید به راحتی از این سایت ها کسب درآمد کنید. تولید محتوا، ویرایش عکس و تولید ویدئو از جمله خدماتی هستند که به راحتی در اینترنت به فروش می رسند.

کسب درآمد از مشاغل کوچک در اینترنت

اگر از آن دسته افرادی هستید که ساعت ها در اینترنت به اظهار نظر در مورد عکس ها و متن های دیگران یا ویرایش محتوای ویکی پدیا می پردازید. سایت هایی هستند که برای انجام این کارها نیاز به کمک دارند، شما به راحتی می توانید با انجام چنین کارهایی درآمد کسب کنید.

معلم مجازی

شروع فعالیت معلمان مجازی در اینترنت را حتما دیده اید. اگر بتوانید آموزش بدهید، به راحتی می توانید از این قابلیت در اینترنت کسب درآمد کنید.

امروزه در ایران، مادران وقت بسیار کمی برای فرزندان خود دارند و مدارس بیشتر تکالیف کودکان را در خانه به تعویق می اندازند. اگر در تدریس دروس ابتدایی و راهنمایی مهارت دارید، این خلأ در تحصیل به راحتی می تواند درآمد زیادی برای شما ایجاد کند.

فروش کالاهای ساخته شده توسط دیگران در اینترنت

نکته قابل توجه در این زمینه این است که شرکت هایی که در حال حاضر در این حوزه فعال هستند. آنها اغلب به عنوان بازاریاب شبکه ای کار می کنند.

اگر قصد دارید محصولاتی را به افراد دیگر در اینترنت بفروشید، مطمئن شوید که با شرکت های بازاریابی شبکه ای تماس نمی گیرید.

این شرکت ها عمر کوتاهی دارند و برای فعالان خود مشکلات بزرگی ایجاد می کنند. شما می توانید کارخانه های بزرگ زیادی را پیدا کنید که در اینترنت فعال نیستند، اما محصولات آنها را می توان به راحتی در اینترنت به فروش رساند، می توانید برای عرضه محصولات آنها قراردادهای خوبی با این کارخانه ها ببندید.

نماینده فروش

برای انجام این کار از خانه، باید شخصاً با مشتریان در تعامل باشید. در غیر این صورت شرکت اصلی دلیلی برای ارائه نمایندگی فروش در شهر شما ندارد.

بنابراین اگر مشاغلی را می شناسید که به دنبال نمایندگی برای فروش آنلاین خود در شهر خود هستند. مطمئن باشید که آنها به حضور فیزیکی شما در کنار مشتریان نیاز دارند.

ایجاد یک کسب و کار اینترنتی

نمونه از انواع مختلف کسب و کار آنلاین

1- سایت تجارت الکترونیک

سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه آنلاین ساده ترین شکل کسب و کار آنلاین است که می توانید به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. با یک سایت تجارت الکترونیکی خود میزبان، می توانید محصولات و خدمات خود را مستقیماً بدون هیچ واسطه ای به مشتریان خود بفروشید.

بهترین بخش در مورد یک سایت تجارت الکترونیک این است که شما کنترل مستقیمی بر فروشگاه خود دارید. شما می‌توانید تقریباً تمام گزینه‌ها را هنگام راه‌اندازی سایت تجارت الکترونیک خود، مانند ظاهر و احساس فروشگاه، سفارشی کنید. اما این انعطاف پذیری این فرآیند را بسیار پیچیده تر می کند.

مهمترین ملاحظات شما برای یک سایت تجارت الکترونیک این است که وب سایت خود را برای ارائه بهترین تجربه کاربری راه اندازی کنید.

انتخاب طراحی وب مناسب بسیار مهم است زیرا تضمین می کند که نرم افزار سبد خرید شما برای کسب و کار شما مناسب است.

بنابراین برای موفقیت فروشگاه اینترنتی باید عناصر زیادی در کنار هم ردیف شوند تا یک سایت تجارت الکترونیک موفق داشته باشیم. شرکت  محمد جانبلاغی در تمامی این مراحل به شما کمک می کند که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید صفحه طراحی وب سایت فروشگاه را مشاهده نمایید.

۲- با استفاده از فروشگاه سازها یک فروشگاه ایجاد کنید

با استفاده از فروشگاه ساز می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. به عنوان مثال، Etsy یک فروشگاه و بازار برای ارائه، فروش، آموزش و ساخت محصولات خانگی است.

راه اندازی یک فروشگاه در etsy.com بسیار آسان است. در این نوع فروشگاه ها، گزینه های زیادی برای سفارشی سازی چیدمان خود ندارید.

با این حال، مشتریان از طریق رابط کاربری Etsy خرید می کنند و میزان کار مورد نیاز برای ترک دفتر و حتی سفر برای راه اندازی و راه اندازی فروشگاه حداقل است. بسته به میزان کنترلی که می خواهید روی سایت خود داشته باشید، این می تواند مثبت یا منفی باشد.

Etsy سایتی برای انواع خلاقیت است که بر روی اقلام دست ساز تمرکز دارد. به عبارت دیگر مانند بازاری است که در آن می توانید محصولات دست ساز مختلف را بفروشید و درآمد کسب کنید.

البته مدل های ایرانی این گونه سایت ها نیز راه اندازی شد و نمونه های موفق زیادی در این زمینه داریم، به عنوان مثال محمد جانبلاغی سایت هایی مانند آی تی بازار، آی تی قیمت و خانه پزشک را در این زمینه طراحی کرده است.

3- بازارهایی مانند eBay

این فروشگاه دارای مزایای قابل توجهی است؛ با این نوع بازارها مانند Etsy، زمانی که از eBay برای فروش محصولات خود استفاده می کنید، نیازی به ایجاد یک وب سایت، سفارشی کردن فروشگاه آنلاین خود یا انتخاب نرم افزار سبد خرید ندارید.

یتی به مردم اجازه خرید و فروش محصولات خود را می دهد. به همین دلیل است که سایت eBay مکانی را برای فروشندگان فراهم می کند تا محصولات جدید و مستعمل خود را برای مدت زمان مشخصی به حراج بگذارند. البته سایت های مدل ایرانی شبیه eBay نیز راه اندازی شده است.

نمونه های ایرانی زیادی نیز در این زمینه برای فروش اجناس دست دوم ایجاد شده است مانند سایت ایسام، دوار، شیپور و … که از طریق آنها می توانید اجناس دست دوم و اجناس نو خود را به فروش برسانید و در آنها آگهی ثبت کنید. .

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

1- برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

مانند هر کسب و کاری، شما نیاز به یک برنامه دارید. فرآیند برنامه ریزی شما باید شامل تجزیه و تحلیل بازار، برنامه هایی برای نحوه سرمایه گذاری در تولید محصول و شاید تجزیه و تحلیل SWOT برای شروع فرآیند برنامه ریزی باشد.

SWOT یک ابزار تجزیه و تحلیل قدرتمند است که به شما کمک می کند قبل از ورود به بازار و به طور کلی هر زمان که می خواهید بازخورد فعالیت های بازاریابی و تبلیغات خود را افزایش دهید از آن استفاده کنید. هیچ کسب و کاری بدون برنامه ریزی موفق نخواهد شد.

2- طرح کسب و کار خود را بنویسید

پس از انجام برخی برنامه ریزی های اولیه، نوبت به نوشتن طرح کسب و کار می رسد. در واقع طرح کسب و کار یک گزارش جامع است که تمام فعالیت هایی که انجام خواهید داد و نحوه انجام آنها را تشریح می کند.

بنابراین، کارآفرینان با نوشتن یک برنامه، تمام جوانب کسب و کار خود را به خوبی می شناسند و با برنامه ریزی می توانند منابع و امکانات خود را به فعالیت های مختلف اختصاص دهند و در نتیجه ریسک کسب و کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین با بررسی طرح کسب و کار، سرمایه گذاران می توانند میزان موفقیت طرح را محک بزنند و تصمیم به سرمایه گذاری بگیرند.

3- نام دامنه خود را ثبت کرده و وب سایت خود را راه اندازی کنید

اگر تصمیم دارید سایت تجارت الکترونیک خود را خارج از پلتفرم هایی مانند eBay یا Etsy انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که نام دامنه انتخابی شما در دسترس و آماده استفاده است. هنگامی که آن را ایمن کردید، روند راه اندازی وب سایت تجاری شما آغاز می شود.

4- محصولاتی را که می خواهید بفروشید مشخص کنید

این مرحله برای فروشگاه اینترنتی هیچ تفاوتی با ایجاد یک فروشگاه معمولی ندارد. ابتدا باید مشخص کنید چه محصولاتی را می فروشید و همچنین علایق و توانایی های خود را در نظر بگیرید تا بتوانید محصول مناسبی را ارائه دهید. برای مثال اگر به هنر و صنایع دستی و انجام این کار علاقه دارید، می توانید یک فروشگاه اینترنتی برای خود ایجاد کنید.

پس از انتخاب محصول مناسب بر اساس علایق، نکته بعدی این است که رقبای خود را در این زمینه بررسی کنید و ببینید آیا بازار اشباع شده است یا خیر.

اگر رقبای قوی در این زمینه وجود داشته باشد، موفقیت شما احتمالا کاهش خواهد یافت مگر اینکه ویژگی های جدیدی را برای خرید محصولات خود به مشتریان خود ارائه دهید.

5- مشتریان هدف خود را مشخص کنید

هدف از شناسایی مشتریان هدف این است که ببینید کدام افراد در جامعه محصولات شما را می خرند. اگر بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم، کسب و کار ما سریعتر رشد خواهد کرد.

هنگامی که مشتریان هدف خود را شناسایی کردید، باید بتوانید آنها را جذب کنید. بنابراین باید در مورد مشتریان خود تحقیق کنید.

به عنوان مثال، الگوهای خرید و الگوهای جغرافیایی آنها را در نظر بگیرید. رفتار مخاطب آنلاین می تواند در ایجاد استراتژی شما که باید آن را پیدا کنید نقش داشته باشد. چرا باید محصولات شما را بخرند پاسخ به این سوال تمایز شما را از رقبا مشخص می کند.

6- وب سایت را قانونی کنید

چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای مشروعیت بخشیدن به کسب و کار خود بردارید. به طور کلی قوانین مشابهی برای مشاغل آنلاین مانند مشاغل سنتی وجود دارد، اما چند تفاوت ظریف وجود دارد:

شاید یکی از سخت ترین مراحل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باشد. اهمیت دریافت این توکن به این دلیل است که اگر می خواهید وب سایت شما به درگاه بانکی لینک شود، یکی از الزامات دریافت درگاه پرداخت بانکی، داشتن توکن اعتماد الکترونیکی است.

داشتن این آیکون باعث می شود مشتریان به شما اعتماد کنند و داشتن آدرس و شماره تلفن تایید شده باعث افزایش اعتبار فروشگاه شما می شود. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه شده است.

مجوز انحصاری: این مجوز مربوط به گروه صنفی است که بسته به محصولات خود نیاز به مجوز انحصاری همان صنف یا اتحاد دارد. لازم به ذکر است که وب سایت هایی مانند وب سایت های شرکتی یا شخصی نباید مجوز کسب و کار یا نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند.

7- چندین درگاه پرداخت امن را انتخاب کنید

برای فروشگاه اینترنتی خود می توانید از روش های مختلف پرداخت کالا از جمله پرداخت آنلاین، واریز به شماره حساب و پرداخت نقدی در محل استفاده کنید.

با توجه به اینکه امروزه اکثر مردم ترجیح می دهند به صورت آنلاین پرداخت کنند، بنابراین باید درگاه های پرداخت را از بانک های معتبر کشور تهیه کنید.

8- به اصول سئو و بازاریابی محتوا توجه کنید

همانطور که می دانید سئو یکی از محورهاست

مد بیشتری دریافت کنید. خدمات بهینه سازی سئو و محمد جانبلاغی مشاوره با کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه را توصیه می کند زیرا این کار باعث می شود رتبه سایت شما در سریع ترین زمان ممکن افزایش یابد و در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود. همچنین برای موفقیت فروشگاه شما، تولید محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

در نهایت، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بسیار شبیه به راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی است. البته فروش از طریق فروشگاه اینترنتی روش مناسب تری برای فروش است زیرا افراد بیشتری نسبت به فروشگاه های سنتی به آن دسترسی دارند.

همچنین ویژگی هایی مانند سادگی، جذب مشتری و سهولت خرید توسط مشتریان باید در طراحی وب سایت فروشگاهی در نظر گرفته شود. یعنی مشتری با ورود به فروشگاه اینترنتی احساس خوبی داشته باشد، توجه او به کالا جلب شود و با وارد کردن اطلاعات کامل صاحب سایت، خریدی مطمئن داشته باشد و اعتماد ایجاد کند.

لازم به ذکر است که ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق با چالش ها و سختی هایی همراه است اما رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار خوشایند خواهد بود.

امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به شما در راه اندازی و مدیریت کسب و کار اینترنتی خود کمک کرده باشیم، به یاد داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری باید از یک نقطه شروع کنید. منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ارائه کالا و خدمات در اینترنت به منظور کسب درآمد، کسب و کار اینترنتی نامیده می شود.

برای آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید اصول راه اندازی کسب و کار توضیح داده شود و سپس به دنیای وب منتقل شود.

زمانی که قصد دارید یک کسب و کار در دنیای واقعی ایجاد کنید. چه چیزی را در نظر می گیرید؟ از این موارد در تجارت اینترنتی نیز استفاده می شود.

برای ایجاد یک کسب و کار، باید مهارت و تجربه در آن داشته باشید.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار را دارید. که قبلا تجربه نکرده اید شما باید مطمئن شوید که استعداد کافی برای انجام آن را دارید. می توانید مقالات خوبی در مورد آزمون های استعدادیابی در اینترنت پیدا کنید. در آزمون‌های استعداد، علاقه واقعی شما به یک کسب‌وکار با سؤالاتی مانند اینکه آیا با تجهیزات آن شغل کار کرده‌اید یا نه، اندازه‌گیری می‌شود.

هزینه های لازم برای راه اندازی این کسب و کار را برآورد کنید

تعیین منبع هزینه ها

تعریف خط مشی های کاری و طراحی نقشه راه

ارزیابی سیاست های تعیین شده و اصلاح آنها

بهبود مستمر و اندازه گیری مستمر جاده های طی شده

با توجه به اینکه ابزارهای رایگانی مانند Tag Manager در اینترنت وجود دارد که می تواند به شما بگوید چند کاربر فعالیت روزانه در سایت انجام داده اند.

اندازه گیری راه های افزایش فروش بسیار آسان تر از مشاغل غیر اینترنتی شده است. به طور کلی در کشورهایی مانند ایران بهتر است در ایجاد طرح های توسعه، هم روش های سنتی و هم مدرن را در نظر بگیرید. حقیقت این است که هنوز درصد زیادی از مردم کشور ما حتی مهارت کار با ابزارهایی مانند کارتخوان را ندارند.

سیاست کسب و کار اینترنتی

در این مقاله خط مشی کلی کسب و کار اینترنتی را تایید می کنیم. زمانی که فروشگاه های ای بی و آمازون موفق شدند. هیچ کس حتی تصورش را هم نمی کرد.

هیچ سایت دیگری نمی تواند با این سایت ها رقابت کند. اما سایت علی بابا به راحتی درآمد خود را از تعداد کل این دو فروشگاه افزایش داد. انتخاب سیاست تجاری مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت یا شکست سایت شما دارد.

در مقوله بازاریابی، خط مشی درست یا غلط نداریم، هر خط مشی برای گروهی از مخاطبان جذاب است و از گروهی دیگر دوری می کند. هنگام انتخاب خط مشی برای کسب و کار خود، باید روشی را انتخاب کنید که اکثر مردم دوست دارند.

مثال: حتماً با فروشندگانی مواجه شده اید که از ارائه تخفیف به مشتریان خودداری می کنند. سیاست آنها جلب اعتماد مشتریان با ارائه قیمت های ثابت است.

سوال؟ آیا تلاش فروش این فروشگاه ها دو برابر سایر فروشگاه ها نیست؟! دلیل این امر شنا کردن خلاف جهت رودخانه است. فرهنگ عامه ایرانیان اعم از فقیر و غنی بر پایه تخفیف گرفتن از فروشگاه ها است.

مردم این تخفیف را برای خرید خود یک نعمت می دانند. به جای تعیین یک سیاست قیمت یکجا، یک سیاست تخفیف یکجا اعمال کنید. به این ترتیب می توانید ضمن ارائه تخفیف به مشتریان، از ضرر احتمالی فروش ارزان فروشندگان خود جلوگیری کنید.

شناخت مشتری غالب و تنظیم خط مشی بر اساس آن

فرض کنید مکانیک ماشین شما یک عصا را قورت می دهد و مهندس شما با شما صحبت می کند. نظر شما در مورد این شخص چیست؟

عکس شما قطعا نشان می دهد که این فرد در جای خود نیست و باید شغل خود را تغییر دهد. آیا به چنین فردی اعتماد دارید تا کار را به درستی انجام دهد؟ قطعا نه.

هر فروشگاهی اعتبار و اصول خاص خود را دارد و این اعتبار توسط مدیران و کارکنان آن فروشگاه تقویت یا تضعیف می شود. اگر cl

آرم های شما باید به مشتری پیام صداقت و طلب حلال را بدهد.

هفت روش برای کسب و کار اینترنتی

استفاده از 7 روش برای ایجاد کسب و کار اینترنتی

در این مقاله در مورد سیستم 7 مرحله ای صحبت می کنیم. در واقع روش جداسازی در این دو مقاله متفاوت بود.

نقش تجربه و استعداد در کسب و کار اینترنتی

اگر می خواهید یک سایت آموزشی راه اندازی کنید، باید استعداد یک معلم را داشته باشید. اگر می خواهید یک سایت فروش راه اندازی کنید.

شما باید استعداد فروش داشته باشید. هیچ سایتی به طور خودکار برای شما درآمد ایجاد نمی کند. ما به مشتریان محمد جانبلاغی خود توصیه می کنیم که بدون تجربه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی نکنند. البته همیشه استثنا وجود دارد. اما نام آنها استثناست و شاید از هر صد نفر یک نفر.

ممکن است ناگهان در کاری که هرگز تجربه نکرده موفق شود. مهمتر از همه، برای برنده شدن در یک تجارت اینترنتی، باید از مکانیک دنیای واقعی آن آگاهی کامل داشته باشید.

تعیین هزینه ها در کسب و کار اینترنتی

هر کسب و کاری هزینه هایی دارد. اگر قصد ارائه محصول را دارید. شما باید هزینه خرید کالا، تعداد کالاهایی که باید در ماه ذخیره کنید، هزینه مالیات، طراحی سایت، تبلیغات و مواردی از این دست را محاسبه کنید. کتاب های حسابداری زیادی برای راهنمایی در مورد نحوه محاسبه هزینه اولیه یک کسب و کار در بازار وجود دارد.

تامین هزینه های کسب و کار اینترنتی

جذب سرمایه گذار معمولا در ابتدا بسیار دشوار است، اما با گسترش و شهرت خود در فضای اینترنت، می توانید سرمایه گذاران را برای کسب و کار خود جذب کنید. شرکت های بزرگی مانند اسنپ پس از موفقیت با فروش سهام خود سرمایه زیادی را جذب کرده اند.

یک مثال در بازاریابی وجود دارد که می گوید اگر می توانید یک نفر را متقاعد کنید که 1 ریال برای کسب و کار ما سرمایه گذاری کند.

می توان یک میلیاردر را متقاعد کرد که یک میلیارد در تجارت ما سرمایه گذاری کند. این مثال با گسترش تجارت اینترنتی در بین مردم به واقعیت نزدیک می شود.

تعریف خط مشی های کاری و طراحی نقشه راه

هدف نهایی خود را ترسیم کنید. اوج موفقیت شما کجاست؟ سپس یک نقشه راه برای دستیابی به آن موفقیت تنظیم کنید. نقشه راه یک برنامه گام به گام برای رسیدن به هدف نهایی کسب و کار اینترنتی شماست.

سیاست های اندازه گیری اعمال شده در کسب و کارهای اینترنتی
ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Tag Manager به شما کمک می کنند تا خط مشی های سایت خود را بررسی کنید.

بهترین روش بازاریابی را انتخاب کنید، محتوای خود را بررسی کنید و در یک کلام به رشد مخاطبانتان کمک می کنند. بهتر است با این ابزارها به طور منظم سایت خود را زیر نظر داشته باشید.

تکرار چرخه موفقیت کسب و کار اینترنتی

یک اصل بازاریابی وجود دارد که می گوید: موفقیت تصادفی نیست و قوانین مشخص و ثابتی برای موفقیت وجود دارد. بنابراین، با تجزیه و تحلیل و سنجش مداوم روش هایی که منجر به موفقیت شما شده است. شما می توانید موفقیت ها را تکرار کنید.

مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی

قبل از تصمیم گیری برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید مزایای کسب و کار اینترنتی و معایب آن باید به نکات زیادی توجه کرد. اگر به تازگی وارد کامپیوتر و شبکه شده اید، یا قبلاً هیچ کسب و کاری راه اندازی نکرده اید، به نکات زیر توجه کنید.

مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

صرفه جویی در اجاره و خرید تجهیزات

انعطاف پذیری و بهینه سازی بالا در تولید محصول و ارائه خدمات تحویل محصول

دسترسی 24 ساعته به فروشگاه سایت در سراسر ایران و جهان

همچنین مواردی وجود دارد که می تواند شما را از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به تعویق بیندازد:

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، باید با وب آشنا شوید.

هزینه های نرم افزار و سخت افزار

خطر کلاهبرداری اینترنتی و کلاهبرداری

مدل های کسب و کار

همانطور که سازمان ها هدف خود را برای ورود به عرصه اینترنت تعیین می کنند. آن‌ها باید انتخاب می‌کردند که کدام یک از مدل‌های کسب‌وکار آنلاین برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار مورد نظرشان بهتر عمل می‌کند.

مدل کسب و کار تعریف می کند: کالاهای تجاری، خدمات آنلاین، منابع درآمد، منافع تولید کننده و مشتری. در مدل های کسب و کار آنلاین نیز می توان از همین تعریف استفاده کرد، اما تمامی این مراحل در اینترنت انجام خواهد شد.

مدل های کسب درآمد

یکی از اجزای اصلی مدل کسب و کار، مدل کسب درآمد است. مدل کسب درآمد چارچوبی است که برای کسب و کار شما درآمد ایجاد می کند.

مدل درآمدزایی منابع درآمد شما را مشخص می کند. مدل های تولید درآمد نیز میزان درآمد حاصل از هر منبع درآمد را تعیین می کند.

فروش محصولات و خدمات آنلاین، کسب درآمد از تبلیغات و نحوه کسب درآمد از این روش ها در مدل های کسب درآمد تعریف شده است.

امنیت کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی ذاتاً ریسک بیشتری نسبت به تجارت سنتی دارد. به همین دلیل است که محافظت کامل از مشاغل آنلاین در برابر این خطرات بسیار مهم است.

تعداد بسیار بیشتری از مصرف کنندگان به کسب و کارهای اینترنتی در مقایسه با تعداد کمی از مصرف کنندگانی که به مشاغل سنتی مراجعه می کنند، مراجعه می کنند.

این کاربران شامل مشتریان سایت، تولیدکنندگان محصول، کارمندان و بازدیدکنندگان بی شماری می شود. با توجه به اینکه سامانه کسب و کار اینترنتی روزانه با تعداد زیادی بازدید کننده و

آنها حملات خود را برای آسیب رساندن به اطلاعات تشکیل می دهند.

برخی از اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات در برابر آسیب یا سرقت عبارتند از: سخت افزار ایمن، ذخیره سازی داده ها، انتقال داده ها، نرم افزارهای ضد ویروس، فایروال ها و سیستم های رمزگذاری اطلاعات.

یکی از موفق ترین روش های کسب و کار اینترنتی، گرفتن نمایندگی یا فرنچایز است. با توجه به اینکه در این روش با به حداقل رساندن زمان اعتماد مخاطبان به سایت و افزایش نرخ تبدیل سایت، بیشترین سود را برای یک فروشگاه اینترنتی خواهد داشت، در این قسمت به جزئیات این روش تجاری می پردازیم.

فرنچایز چیست؟

فرانشیز به معنای اخذ نمایندگی از یک شرکت است. با توجه به اینکه یکی از ویژگی های خدمات آنلاین، گسترش آن ها در مرزهای جغرافیایی است.

دریافت نمایندگی برای فعالیت های آنلاین کمی دشوارتر از دریافت نمایندگی برای مشاغل سنتی است. اما در مواقعی که مشکلاتی مانند تحویل کالا به مشتری وجود دارد، ارائه نمایندگی بسیار ارزانتر از راه اندازی فروشگاه در تمام نقاط دنیا است.

استفاده از سیستم فرانشیز برای همه مشاغل اینترنتی امکان پذیر نیست. شرکت های عرضه کننده کالاهای دیجیتال نمی توانند از این نوع تجارت استفاده کنند.

در واقع چنین کسب و کارهایی نیازی به این نوع کسب و کار ندارند و بدون نیاز به ارائه نمایندگی می توانند در سراسر جهان خدمات ارائه دهند.

چرا باید هزینه های ارائه نمایندگی را متقبل شوید؟

یکی از ویژگی های متمایز کسب و کار اینترنتی کاهش هزینه های راه اندازی کسب و کار است. اگر بخواهید نماینده بگیرید، قطعا باید هزینه زیادی برای خرید نماینده بپردازید. اما چرا باید چنین هزینه هایی را متحمل شوید؟ یک فروشگاه اینترنتی تازه ایجاد شده را تصور کنید.

این فروشگاه برای اینکه بتواند به عنوان یکی از فروشگاه های اینترنتی پیشرو در کشور فعالیت کند نیاز به تبلیغات و صرف سال ها دارد. حال تصور کنید که این فروشگاه بتواند نماینده فروش یک برند معروف را دریافت کند، به این ترتیب محبوبیت سایت و تبدیل نام سایت به برند بسیار سریع اتفاق می افتد.

وقتی شرکتی به شما نمایندگی می دهد در ازای حق نمایندگی به شما تسهیلاتی نیز می دهد که از جمله این تسهیلات تامین محصولات اولیه است.

بنابراین، بیشتر هزینه هایی که برای یافتن یک محصول با کیفیت باید خرج می کردید در این روش تجاری صرفه جویی می شود.

من به عنوان نویسنده این مقاله سایت محمد جانبلاغی را به شما برای آشنایی و راه اندازی کسب و کار آنلاین معرفی می کنیم.

منبع: https://sakhtebusiness.ir/راهنمای-کامل-در-مورد-کسب-و-کار-اینترنتی/

مطالب مرتبط