اردن اعتراف کرد که موشک های ایرانی را رهگیری کرده است!






1414618


28 آوریل 1403 02:22

در پی انتقاد نهادهای عربی و اسلامی و افکار عمومی درباره نقش اردن در حمایت از اسرائیل در جریان حمله موشکی، وزیر امور خارجه اردن به دخالت این کشور در هدف قرار دادن موشک های ایران اذعان کرد.

مهر: در پی انتقاد نهادهای عربی و اسلامی و افکار عمومی نسبت به نقش اردن در حمایت از اسرائیل در جریان حمله موشکی، وزیر امور خارجه اردن به دخالت این کشور در هدف قرار دادن موشک های ایران اذعان کرد.

در پی فشار محافل سیاسی و رسانه ای و شخصیت های عربی و اسلامی در پی افشای نقش مشکوک اردن از سوی نهادهای نظامی و رسانه ای در مشارکت در رهگیری برخی موشک های سپاه در عملیات ضد صهیونیستی شامگاه شنبه، وزیر امور خارجه کشورمان اردن شامگاه دوشنبه دخالت این کشور در رهگیری موشک های ایران را تایید کرد.

شبکه خبری المیادین شامگاه دوشنبه گزارش داد که ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان اعتراف کرد که کشورش به رژیم اسرائیل در رهگیری تعدادی پهپاد پرتاب شده توسط ایران علیه رژیم صهیونیستی کمک کرده است. . ساخته شده است.

این دیپلمات ارشد اردنی گفت: اردن از همه ابزارها برای رهگیری هر پرتابه ای که حریم هوایی این کشور را نقض کند استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه اردن گفت: هر شیئی که وارد آسمان ما شود، حریم هوایی ما را نقض کند، معتقدیم برای اردن خطری ایجاد می کند، ما تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این تهدید انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما آنچه را که باید انجام دهیم (و ما) همان را انجام خواهیم داد، چه این پهپادها از اسرائیل، ایران یا هر کشور دیگری باشند. وی افزود: اولویت ما حفاظت از اردن است.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توصیه ای در رابطه با نقش احتمالی اردن در رهگیری برخی موشک های ایرانی، تصریح کرد: توصیه ما به همه حامیان رژیم صهیونیستی این است که از اقدامات مسئولانه و متناسب قدردانی کنند. ایران و به جای انتخاب الفاظ نامناسب در مورد ایران، به رژیم غاصب صهیونیستی هشدار می دهند که شرارت های بیشتری انجام ندهد که عواقب آن بیشترین تاثیر را بر این رژیم خواهد داشت.

لازم به ذکر است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه از پرتاب ده ها پهپاد و راکت به سمت اراضی و مواضع اشغالی رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه ده ها فروند هواپیما به سمت اهدافی خاص در سرزمین های اشغالی پرتاب کرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: اقدامات نظامی ایران بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به پایگاه های دیپلماتیک کشورمان در دمشق است.

مطالب مرتبط