آیا با 1.5 میلیارد تومان می توان در پایتخت آپارتمان خرید؟






13322218


25 جولای 1402 – 3:33 بعد از ظهر

امروز 3 تیر 1402 قیمت آپارتمان 17 ساله 35 متری طبقه سوم با پارکینگ و انباری در منطقه فلاح 1.5 میلیارد تومان تعیین شده است.


در بین آپارتمان های یک خوابه برای فروش امروز تهران، متراژهای بین 40 تا 55 متر و قیمت ها از 1.5 میلیارد تومان تا بالای 4 میلیارد تومان است.

در شرایط فعلی که قیمت مسکن در تهران کاهش یافته است نسبت به دو ماه قبل واحدهای بیشتری برای فروش عرضه شده است. اگرچه اکثر فایل های تحویلی سایز بزرگ هستند اما آپارتمان هایی با متراژ زیر 40 متر تا 55 متر نیز وجود دارد.

قیمت آپارتمان های کوچک در تهران از حدود 1.5 میلیارد تومان تا بیش از 4 میلیارد تومان است.

امروز 3 تیر 1402 قیمت آپارتمان 17 ساله 35 متری طبقه سوم با پارکینگ و انباری در منطقه فلاح 1.5 میلیارد تومان تعیین شده است.

همچنین آپارتمان 38 متری دو اتاقه واقع در طبقه دوم با قدمت 17 سال با پارکینگ و انباری به قیمت 1.9 میلیارد تومان.

قیمت آپارتمان 48 متری نوسازی شده در منطقه سلسبیل با عمر 21 سال و انباری 2 میلیارد تومان تعیین شده است.

فروش آپارتمان 51 متری در منطقه نواب با قدمت 22 سال تمام بازسازی شده در طبقه دوم با انباری یک میلیارد و 900 میلیون تومان.

یک کارشناس بازار مسکن در تحلیل خود از بازار مسکن به ایسنا گفت: در شرایط فعلی بازارهای موازی شامل مسکن، خودرو، ارز و طلا به ثبات رسیده است. دولت سیاست های محدودسازی نقدینگی را در پیش گرفته و از زمان روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی نظارت جدی تری بر ساخت و سازها صورت گرفته است. به طور کلی انتظارات برای کاهش در نظر گرفته شده است، اما به مصرف کنندگان بالقوه توصیه می شود از رکود فعلی برای خرید خانه استفاده کنند.

مهدی روانشادنیا تصریح کرد: اگر عرضه مسکن مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته با تقاضا مطابقت داشته باشد و بتوانیم مسکن را به کالای مصرفی تبدیل کنیم، قطعا این بازار به ثبات و آرامش خواهد رسید. زیرا در گذشته شاهد کاهش ارزش بازار مسکن و کاهش قیمت ها بوده ایم. البته این کاهش ها ناشی از رکود اقتصادی است تا افزایش عرضه.

وی افزود: اگر از نرخ فعلی ارز به عنوان معیار استفاده کنیم، می بینیم که بازار مسکن با قبل از سال 1395 و شروع جهش قیمت تفاوت چندانی ندارد. در سال‌های اخیر میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران عموماً بین 1000 تا 1700 دلار بوده و در حال حاضر از این محدوده فراتر نرفته است. بنابراین نباید امید واهی به کاهش شدید قیمت مسکن داشت.


مطالب مرتبط