۹ خبر مهم برای این بازارها| احتمال تغییر سکه در این قیمت‌ها

به گزارش نبض بورس، اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند. گزارش نبض بورس از اخبار مهم این بازار‌ها را بخوانید. 

قیمت بازارها امروز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

۱. بازار بیت کوین در بین بازارهای بورس، طلا، سکه امامی و خودرو در طول هفته معاملاتی تنها بازار افزایشی بود و به میزان ۴.۷۴ درصد افزایش یافت.

۲. به اعتقاد برخی تحلیلگران، قیمت بیت کوین می‌تواند تا حدود ۵۴٬۰۰۰ دلار سقوط کند. پیتر برنت، تحلیل‌گر باتجربه، پیش‌بینی کرد قیمت به بازه بالایی ۴۰٬۰۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ دلار برسد. برخی دیگر احتمال سقوط قیمت تا حدود ۴۶٬۱۱۰ دلار را می‌دهند.

۳. به اعتقاد فنی های بازار در حال حاضر مرز ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح افزایشی بازار سکه مهم است.به گونه ای که کاهشی ها سعی دارند سکه به سمت ابتدای کانال ۴۱ میلیون تومان و سپس ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.

۴. ییپ جون رانگ، (Yeap Jun Rong)، استراتژیست بازار در IG با اشاره به وجود برخی تخفیف‌های کوتاه‌مدت برای قیمت نفت، خاطرنشان کرد که ممکن است بازگشت به بالاترین سطح آوریل بالای 90 دلار در هر بشکه دشوار باشد و این جایی است که تنش‌های ژئوپلیتیکی در اوج خود بود./اتحادیه طلا

۵. داده‌های تاریخی از روزنبرگ ریسرچ (Rosenberg Research) که توسط کیوای اینفینیتی (QE infinity) به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد: از ۱۴ دوره افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۵۰ تاکنون، ۱۱ بار آمریکا دچار رکود شده است، البته در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۸۴ و ۱۹۹۵ موفق به جلوگیری از رکود شد.

۶. بر اساس گزارش سنتیمنت، نهنگ‌های دارای ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۴۱ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند. این میزان خرید در دو هفته‌ی گذشته بی‌سابقه بوده است. تحلیل‌گران معتقدند این حرکت نشان‌دهنده‌ اعتماد نهنگ‌ها به بازار است. پیش‌بینی می‌شود پس از هفته‌ها فروش، ورود مجدد نهنگ ها نشانه‌ای از آغاز مرحله طولانی جمع‌آوری مجدد پس از نیمسال باشد./ارزدیجیتال

۷. تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی برای انباشت طلا از دو سال پیش افزایش یافته و این اتفاق از قیمت‌ها حمایت می‌کند. شورای جهانی طلا انتظار دارد بانک‌های مرکزی جهانی در سال ۲۰۲۴ خرید خود را در مقایسه با ۱۰۳۷.۴ تن سال گذشته کاهش دهند اما همچنان ذخایر طلای آنها نسبت به قبل از سال ۲۰۲۲ بالاتر خواهد ماند.

۸. لغو احتمالی ممنوعیت بیت کوین در چین می‌تواند چشم‌انداز رشد بیت کوین را بیشتر تقویت کند. راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین در هنگ‌کنگ می‌تواند به‌عنوان کانال سرمایه‌گذاری مستقیم برای سرمایه‌گذاران چینی باشد.

۹. مدیرعامل شرکت ملی نفت: میادین شادگان، کوپال، آبان، پایدار غرب، دال‌پری، پایدار شرق و چشمه خوش، ۷ میدان نفتی است که سرمایه‌گذاران آن خارجی هستند و ارزش سرمایه گذاری خارجی آن ۴.۸ میلیارد دلار است./ تسنیم

مطالب مرتبط