سهام آلفابت با 2 تریلیون دلار در حال پرواز است!

من گزارش میدم نبض بازار سهام، ترجمه: پوجا احمدی | شرکت مادر گوگل، آلفابت، روز جمعه نتایج مالی فوق‌العاده‌ای را گزارش کرد که از نظر درآمد و سود از انتظارات فراتر رفت. ارزش بازار دو تریلیون دلار گذشت این شرکت همچنین برنامه ای برای پرداخت 0.20 دلار به ازای هر سهم اعلام کرد سود نقدی سهام تصویب کرده است

هیئت مدیره نیز مجوز می دهد خرید سهام او 70 میلیارد دلار دیگر صادر کرد.

مدیر عامل، ساندار پیچایدر بیانیه ای در روز پنجشنبه گفت: “نتایج سه ماهه اول ما نشان دهنده عملکرد قوی بخش ها است جستجو کردن، یوتیوب و ابر E. “رهبری ما در تحقیقات و زیرساخت هوش مصنوعی، همراه با ردپای جهانی محصولات ما، ما را برای موج بعدی نوآوری هوش مصنوعی قرار می دهد.”

ارزش بازار این شرکت در معاملات اولیه روز جمعه به 2.15 تریلیون دلار رسید. سهام آلفابت نیز تقریباً معامله شد 10 درصد مرتفع.

نگاهی به روند درآمد و هوش مصنوعی

درآمد Google، به استثنای هزینه‌های جذب ترافیک، رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 67.59 میلیارد دلار رسید که بالاتر از انتظارات تحلیلگران (66.07 میلیارد دلار) بود (طبق داده های بلومبرگ). سود تعدیل شده شرکت برای هر سهم 1.89 دلار گزارش شد، در حالی که برآوردهای اجماع 1.53 دلار بود.

گوگل در زمینه هوش مصنوعی مدام در حال تعقیب است مایکروسافت (MSFT) است؛ مایکروسافت یکی از اولین شرکت‌هایی در دنیای فناوری بود که از هیجان فرهنگی پیرامون چت ربات‌های هوش مصنوعی استفاده کرد. مایکروسافت در OpenAIاین شرکت را پشت ربات چت محبوب ChatGPT سرمایه گذاری می کند.

با این حال، مدیران گوگل در تماس با درآمد روز پنجشنبه تاکید کردند که این شرکت در موقعیت خوبی برای رهبری انتقال به دنیای فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی قرار دارد و متعهد به سرمایه گذاری هایی است که توسعه مدل های جدید را هدایت می کند.

پیچای، مدیرعامل این شرکت، گفت که گوگل مسیرهای روشنی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی در بخش تبلیغات، ابر و اشتراک دارد.

او نیز اهل ادغام ابزارهای هوش مصنوعی در جستجو کردن گوگل این به کاربران اجازه می دهد سوالات پیچیده تر و تشریحی بپرسند.

با این حال، تأثیر هوش مصنوعی بر تجارت جستجوی گوگل نامشخص است، زیرا رابط های کاربری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند جایگزین جستجوی سنتی شوند و نحوه تعامل کاربران با وب را تغییر دهند.

پیش بینی هزینه های سرمایه ای

سرمایه گذاران همچنین مخالف هزینه های مرتبط با هوش مصنوعی هستند برگشتن سرمایه محتاط هستند گزارش آلفابت یک روز پس از رقیب تبلیغاتی و شریک اصلی فناوری خود منتشر می شود. مت (META) منتشر شد که به افزایش هزینه ها در سال جاری اشاره کرد و گفت که مدتی طول می کشد تا سرمایه گذاری های هوش مصنوعی درآمد قابل توجهی ایجاد کند. این نظرات باعث کاهش بیش از 10 درصدی سهام متا شد.

الفبا هزینه های سرمایه ای سه ماهه 12 میلیارد دلار گزارش شده است که عمدتا مربوط به سرورها و مراکز داده E. مدیر ارشد مالی شرکت، روث پورات، در کنفرانس تلفنی گفت که در سه ماهه آینده شاهد سطوح مخارج مشابهی خواهیم بود که نشان دهنده اعتماد شرکت به سرمایه گذاری های هوش مصنوعی آن است.

برای دومین ربع متوالی، درآمد ابری نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا 30 درصد افزایش یافته است پیدا شد و از مرز 9 میلیارد دلار گذشت.

گوگل در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار ابری را که در حال حاضر در آن قرار دارد، به خود اختصاص دهد رتبه سوم بعد از رقبای خود آمازون (AMZN) و مایکروسافت قرارداد.

درآمدها تبلیغاتکه قلب کسب و کار گوگل است، 13 درصد افزایش داشته است و به 61.66 میلیارد دلار رسید.

منبع: Yahoo Finance

مطالب مرتبط