بهترین رابیتس برای سقف کدام است؟ راهنمای انتخاب توری راویز و طرح


سقف کاذب رابیتس یکی از انواع روش‌های ساخت سقف غیرسازه‌ای بوده که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. می‌توان گفت در حال حاضر نصب راویز سقف با هدف ساخت سقف کاذب طرفداران بی‌شماری دارد. با این وجود چالش اصلی افراد به خصوص معماران انتخاب بهترین رابیتس برای سقف کاذب است. جدا از قیمت انواع رابتیس، نظیر قیمت رابیتس مسعود، معیارهای دیگری هم در هزینه‌ها یا انتخاب رابیتس مناسب سقف کاذب دخیل هستند.

در واقع می‌توان گفت انواع مختلفی از رابیتس یا به اصطلاح کارگاهی رابیز در بازار وجود دارد که احتمالاً شما را در انتخاب مناسب‌ترین طرح رابیتس سقف گمراه خواهد کرد. در این صفحه به شرح کامل ویژگی‌های بهترین راویز برای سقف کاذب با هدف سهولت انتخاب شما می‌پردازیم.

انتخاب بهترین رابیتس برای سقف؛ بررسی ویژگی‌های کلیدی

در زمان خرید راویز سقف می‌بایست یکسری از ویژگی‌ها را مدنظر قرار دهید. توجه به این ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین راویز برای سقف فوق‌العاده مهم است؛

  • نوع رابیتس
  • چشمه رابیتس
  • وزن رابیتس
  • ستون رابیتس
  • ابعاد رابیتس

در ادامه اطلاعات جامع‌تری در رابطه با هر یک از ویژگی‌های راویز سقف ارائه خواهیم کرد تا در نهایت به انتخاب بهترین راویز برای ایجاد سقف کاذب برسیم.

بهترین نوع رابیتس برای سقف کاذب

نوع راویز در کیفیت و دوام سقف کاذب اهمیت بسزایی دارد. اگرچه بیشتر محصولات راویز موجود در بازار از جنس فولاد و مشخصا گالوانیزه گرم هستند، اما بعضا می‌توان راویزهای پلاستیکی را در بازار مشاهده کرد.

در ادامه انواع راویز از لحاظ نوع را برای سقف کاذب بررسی می‌کنیم:

  • راویز گالوانیزه: رابیز گالوانیزه از طریق فرآیند کشش و پرس روی ورق گالوانیزه تولید می‌شود. رابیتس گالوانیزه رایج‌ترین محصول برای ساخت سقف کاذب است.
  • راویز پلاستیکی: مشخصا رابیتس پلاستیکی از پلاستیک مرغوب ساخته می‌شود، اما به ندرت از آن برای ساخت سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای جمع بندی می‌توان گفت از لحاظ جنس، رابیتس گالوانیزه، بهترین نوع رابیتس برای سقف کاذب است.

بهترین چشمه (شبکه) راویز برای سقف

به فاصله میان ستون‌ها در رابیتس چشمه گفته می‌شود. هرچه میزان فواصل چشمه‌ها کمتر باشد، گچ کمتری برای اجرای سقف مورد نیاز است، اما از طرفی به دلیل افزایش تراکم مفتول در راویز، وزن آن افزایش یافته و در نهایت قیمت نهایی خرید راویز سقف کاهش پیدا می‌کند.

از طرف دیگر راویزها از لحاظ نوع چشمه به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

  • رابیتس 2 چشمه: در راویز 2 چشمه، میان هر دو ستون از رابیتس چندین چشمه قرار دارد که این چشمه ها دو ردیف دارند.
  • رابیتس 3 چشمه: در راویز 3 چشمه، میان هر دو ستون از رابیتس چندین چشمه قرار دارد که این چشمه ها سه ردیف دارند.

طبیعتا بهترین رابیتس برای سقف رابیتس 3 چشمه یا 3 چشم است، با این حال قیمت این نوع محصولات نسبت به راویز 2 چشم بیشتر می‌باشد. همچنین بهتر است ابعاد چشمه راویز برای ساخت سقف کاذب کوچک باشد.

انتخاب بهترین وزن راویز برای سقف کاذب

یکی دیگر از معیارهای مهم جهت انتخاب مناسب‌ترین راویز سقف توجه به وزن آن است.

به طور کلی انواع راویز از لحاظ وزن به 3 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • رابیتس سبک: رابیتس سبک معمولا وزنی معادل 300 الی 600 گرم دارد.
  • رابیتس متوسط: رابتیس متوسط وزنی معادل 600 الی 900 گرم دارد.
  • رابیتس سنگین: رابیتس سنگین هم وزنی برابر 900 الی 1300 گرم دارد.

بهترین نوع راویز از لحاظ وزن برای ساخت سقف کاذب، رابیتس متوسط (نیمه سنگین) است.

توجه به تعداد ستون در هنگام انتخاب بهترین رابیتس سقف

یکی دیگر از مواردی که در زمان گزینش بهترین نوع رابیتس برای سقف باید بدان توجه نمود، تعداد ستون‌های محصول است. به طور کلی رابیتس‌ها شامل انواع 9، 11، 13 و 17 ستونه هستند، با این حال نوع 17 ستونه آنها در ایران کمتر خرید و فروش می‌شود.

بنابراین انواع رابیتس از لحاظ ستون را می‌توان به صورت زیر نامگذاری کرد:

  • راویز 9 ستون: از 9 ستون برای شبکه بندی ورق رابتیس ساخته شده است.
  • راویز 11 ستون: از 11 ستون برای شبکه بندی ورق رابتیس ساخته شده است.
  • راویز 13 ستون: از 13 ستون برای شبکه بندی ورق رابتیس ساخته شده است.

بهترین رابیتس برای سقف از لحاظ تعداد ستون، رابیتس 11 ستون است، هر چند می‌توان از رابیتس 9 ستونه نیز برای ایجاد سقف کاذب استفاده نمود.

انتخاب بهترین ابعاد راویز برای سقف

پس از بررسی سایر معیارهایی که در خرید رابیتس جهت سقف مهم تلقی می‌شوند، نوبت به ابعاد راویز می‌رسد. در واقع ابعاد راویز آنقدرها هم گسترده نیست که دست مشتری در زمان خرید باز باشد. به عبارتی ساده‌تر، ابعاد رابیتس بسیار محدود است.

در حال حاضر بیشتر راویزهای موجود در بازار ابعادی معادل 60 سانتی متر در 240 سانتی متر دارند.

بنابراین در زمان انتخاب بهترین رابیتس برای سقف نباید توجه زیادی روی ابعاد محصول داشته باشید، چرا که اغلب راویز های بازار با ابعاد 240*60 تولید می‌شوند.

کدام طرح رابیتس برای سقف مناسب است؟

به طور کلی طرح‌های مختلفی برای رابیتس وجود دارد که از آنها می‌توان برای ساخت سقف کاذب استفاده نمود. بسیاری از افراد از طرح ساده استقبال می‌کنند، اما افراد دیگر سعی دارند با طرح‌های نه چندان ساده ظاهر و نمای سقف را متحول سازند.

انواع طرح رابیتس سقف عبارت است از:

  • ساده
  • طرح دار
  • منحنی

پس از شناخت نحوه انتخاب بهترین رابیتس برای سقف، شاید بگویید چه طرحی برای سقف کاذب مناسب‌تر است؟ این موضوع به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. طرح ساده می‌تواند نمایی مینیمال به خانه شما ببخشد، اما هزینه آن نسبتا کمتر است. در حالی که رابیتس طرحدار یا منحنی هزینه بیشتری را می‌طلبد، اما نمای داخلی خانه را متحول می‌کند.

 

نکات مهم هنگام خرید رابیتس (راویز) سقف؛ نظر کارشناسان

در انتها بد نیست اگر با مهمترین نکات برای خرید راویز سقف هم آشنا شوید. این نکات برگرفته از اظهارنظر‌های کارشناسان است، به طوری که با اتکا به این نکات می‌توانید با خیالی آسوده برای خرید رابیتس سقف کاذب اقدام کنید.

از نظر کارشناسان بهتر است موقع خرید راویز به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • خرید رابیتس سنگین بودجه شما را به هدر می‌دهد و فشار زیادی روی سازه وارد می‌کند.
  • در زمان خرید حتما به کیفیت راویز توجه کنید. راویز با کیفیت نباید در اثر ضربه‌های آرام دچار ریزش شود.
  • حتما متناسب با پروژه و سقف مدنظر خود اقدام به تهیه راویز کنید.
  • قیمت راویز را از چندین مرجع مناسب و معتبر استعلام بگیرید.
  • رابیتس را تنها از مراکز معتبر و با اطمینان خرید کنید.

مورد آخر، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بسیاری از افراد ان را نادیده می‌گیرند در صورتی که اگر بتوانید کارخانه تولیدی یا مرکز معتبری را انتخاب نمایید موضوع قیمت، کیفیت و انتخاب درست رابیتس … به خودی خود حل خواهد شد.

معرفی بهترین مرجع انتخاب و خرید راویز (رابیتس) برای سقف

یکی از مهمترین توصیه‌های کارشناسان در زمان خرید رابیتس، خصوصا راویز سقف، ثبت سفارش از طریق مراکز فروش معتبر و قابل اطمینان است. یکی از این مراکز که اقدام به فروش راویز با کیفیت با قیمت مناسب می‌کند، کارخانه فولاد توفیقی است. این کارخانه محصولات باکیفیتی دارد که آنها را با قیمتی رقابتی‌تر به دست مشتری می‌رساند.

از طرفی مجموعه فولاد توفیقی اقدام به ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان در زمینه انتخاب بهترین رابیتس برای سقف کاذب می‌نماید. بنابراین اگر نیاز به اجرای سقف کاذب و رابیتس کاری نور مخفی سقف داشته باشید، می‌توانید با خیالی راحت رابیتس مدنظر خود را از فولاد توفیقی خریداری کنید.









مطالب مرتبط