پارک کوهستانی کرمانشاه پارک درخت کهنسال ✔️ مجله سفربازی


شهرهای کوهستانی نیز غذای پارک های کوهستانی هستند. می توانید از بالای این پارک ها زیباترین منظره شهر را ببینید و ساعت ها به آنها نگاه کنید. اگر به کرمانشاه رفتید حتما ببینید پارک کوهستان کرمانشاه آن را از دست ندهید. ممکن است کمی سربالایی باشد و نفس شما تنگ شود، اما قطعا ارزش صعود را دارد.

وسعت این پارک، مجاورت با طاق بستان و چشم انداز زیبای شهر سه گزینه مهمی است که برای بازدید از این مکان باید در برنامه سفر خود قرار دهید. اگر می خواهید در مورد پارک کوهستانی کرمانشاه و معماری و امکانات آن بیشتر بدانید، این مقاله اینجاست بازی سفر تا انتها دنبال کنید.

تاریخچه پارک کوهستانی کرمانشاه

این مجموعه تفریحی چه زمانی ساخته شد؟ شهرداری کرمانشاه در سال های اخیر تصمیم به احداث مجتمع عابر پیاده در حوالی تک بستان گرفت. این مجموعه محل دیدنی و تفریح ​​ساکنان کرمانشاه است.

از آنجایی که این پارک در دامنه کوه قرار دارد، نام آن به پارک کوهستانی تغییر یافته است. به پارک که برسید می توانید منظره ای زیبا از کرمانشاه را زیر پای خود ببینید. یکی از دلایل شهرت بام کرمانشاه همین است. اگر می خواهید منظره ای رویایی ببینید، باید شب ها به این پارک بروید.

طراحی خاص و دیدنی مجموعه تفریحی کوهستان

شاید تعجب کنید که چگونه پارک کوهستانی کرمانشاه در این مدت کوتاه تا این حد محبوب شده است. طراحی خاص، وجود درختان کهنسال، آب نماهای چشمگیر، بوته های گل های رنگارنگ، مناطق کاملاً سرسبز و آب و هوای خوب و عالی در این منطقه باعث شده تا این کوه طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

در کنار درختان کهنسال و سر به فلک کشیده و فضای شگفت انگیز این پارک می توانید لحظات خوبی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک کوهستانی کرمانشاه

وقتی نام کوه می آید همه فکر می کنند فقط یکی دو فصل از سال برای بازدید از این مکان مناسب است. اما در واقع این کوه در هر چهار فصل سال چشمگیر است و هر زمان که بخواهید می توانید از این بهشت ​​دیدن کنید. فقط حواستان باشد که در فصول سرد، باد شدیدی بر فراز پارک می وزد و ممکن است سردتان شود. پس پوشیدن لباس مناسب را فراموش نکنید. البته بهترین فصل ها بهار و تابستان است اما پاییز و زمستان هم جذابیت های خود را دارند.

بازدید از این پارک 24 ساعته امکان پذیر است و نیازی به خرید بلیط نیست. پس از کمی گشت و گذار باید به قسمت های بالای کوه بروید و منظره زیبای شهر را زیر پای خود ببینید. نورپردازی زیبای این پارک در شب، فضای پارک کوهستانی را بیش از دیگر جاذبه های کرمانشاه تماشایی کرده است.

بهترین زمان برای بازدید از پارک کوهستانی کرمانشاه

پارک کوهستانی کرمانشاه از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

وقتی برای اولین بار به شهری می روید که قبلاً هرگز به آن نرفته اید، شناخت جاذبه های آن به اطلاعات کمی نیاز دارد. اگر می خواهید در مورد نقاط مهم بام کرمانشاه بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

عبور از شلوغ ترین بلوار کرمانشاه

قبل از ورود به پارک کوهستان باید از بلوار معروف طاق بستان این شهر دیدن کنید. در فصل پاییز که برگ های زرد و نارنجی این بلوار را می پوشاند، زیبایی بی نظیری در این فضا ایجاد می شود. همچنین در فصل زمستان که برف می بارد، اینجا یکی از مکان های برف بازی مردم در این بلوار است.

آبشارهای پارک

در پارک کوهستانی کرمانشاه دو آبشار مصنوعی وجود دارد که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک است. اگرچه این آبشارها مصنوعی هستند، اما به زیباتر شدن پارک کمک کرده اند. پله های این آبشار شما را از کنار درختان کهنسال این پارک می برد و مسیری مناسب برای کوهنوردان است.

امکانات تفریحی بام کرمانشاه

پارک کوهستانی به گونه ای طراحی شده است که امکانات تفریحی برای تمامی گروه های سنی دارد. پارک کوهستان دارای شهربازی مناسب برای کودکان، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری برای بزرگسالان، محل نشستن و پیک نیک، رستوران و کافه پارک می باشد.

یکی دیگر از نقاط دیدنی پارک کوهستانی دریاچه، این پارک است که دارای امکانات زیادی مانند قایق سواری، بوفه، اقامتگاه، آلاچیق، رستوران و سرویس بهداشتی است و برای پیاده روی مناسب است.

مسیر پارک کوهستان کرمانشاه

برای رسیدن به این پارک مسیرهای مختلفی وجود دارد اما بهتر است از طاق بستان عبور کنید. با توجه به اینکه جاذبه های این شهر در مرکز شهر قرار دارند، می توانید به راحتی با وسایل نقلیه عمومی به این پارک برسید. نگران رفتن با ماشین نباشید، جای پارک زیادی در این منطقه وجود دارد.

نشانی: کرمانشاه، بلوار شیرودی، بعد از طاق بستان، میدان کهنورد، پارک کوهستان

مسیر پارک کوهستان کرمانشاه

جاذبه های نزدیک پارک کوهستان

به نظر ما بهتر است یک روز کامل را صرف بازدید از پارک کوهستانی و جاذبه های نزدیک آن کنید. تعدادی از جاذبه های کرمانشاه که در نزدیکی پارک کوهستانی کرمانشاه قرار دارند را به شما معرفی می کنیم.

طاق بستان یکی از محبوب ترین جاذبه های اطراف این پارک است. تکه بیگلربیگی، شکارگاه خسروپرویز و تکه معاون الملک از دیگر مکان هایی هستند که می توانید برای دیدن آن ها به آن ها سر بزنید. پارک های شرق و غرب کرمانشاه نیز در اطراف آن قرار دارند.

هتل های نزدیک پارک کوهستان

پس از یک روز خسته کننده و بازدید از چندین مکان جالب قطعا به استراحت نیاز خواهید داشت. به نظر ما بهتر است زیاده روی نکنیم. در نزدیکی این پارک چندین هتل و اقامتگاه وجود دارد که می توانید با مراجعه به سایت مسافرتی در آنها اتاق رزرو کنید.

هتل های ایرانی، آزادگان، جمشد و کوروش کرمانشاه در نزدیکی این مکان های جالب قرار دارد. با توجه به بودجه و تاریخ سفر می توانید هر یک از اتاق های این هتل ها را از سایت سفربازی رزرو کنید.

صحبت پایانی در مورد پارک کوهستانی کرمانشاه

کرمانشاه علاوه بر دیدنی های تاریخی، مکان های دیدنی و طبیعی بسیاری نیز دارد. علاوه بر دیدن مکان های تاریخی، می توانید از نزدیک به مناطق تفریحی آن نیز نگاه کنید. پارک کوهستانی کرمانشاه یکی از مکان های دیدنی و تفریحی این شهر است که چند سالی است توانسته فضایی دنج و دیدنی را برای ساکنین کرمانشاه ایجاد کند. با رفتن به این پارک می توانید از امکاناتی مانند شهربازی، مسیر پیاده روی، آبشار مصنوعی، نورپردازی کوهستان، مسیر دوچرخه سواری، رستوران و سایر امکانات این پارک بهره مند شوید.

این مقاله به شما کمک کرد؟

نتایج متوسط 5 از 5

از کل مبلغ 1 رای

مطالب مرتبط