برنامه ریزی کامل سفر به کرمانشاه: اطلاعات و نکات مهم


کرمانشاه یکی از بزرگترین شهرهای تاریخی ایران است که به دلیل وجود جاذبه های گردشگری متعدد، همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است. اگر می خواهید بخرید بلیط قطار مشهد به کرمانشاه و شما در حال سفر به این شهر کردنشین هستید، بهتر است تا پایان مطلب با ما همراه باشید؛ چرا که در ادامه مطلب برای داشتن تجربه بهتر سفر به معرفی مهم ترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه، هتل ها، رستوران ها و صنایع دستی عزیز می پردازیم.

جاذبه های دیدنی کرمانشاه را به شما معرفی می کنیم

اولین چیزی که پس از رزرو بلیط قطار باید به آن توجه کنید این است که با معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر آشنا شوید. بدین منظور آنها را به شما هموطنان عزیز معرفی می کنیم.

اون بوستان

تکبستان یکی از مهمترین اماکن تاریخی کرمانشاه است که داستان چندین دوره حکومت پادشاهان ساسانی را روایت می کند. در این اثر تاریخی دو طاق کوچک و بزرگ وجود دارد که در هر یک از آنها تصاویر هنرمندان، نوازندگان، صحنه های شکار شاهان، سربازان زره پوش و نوشته هایی به زبان پهلوی به چشم می خورد.

بیست

در فاصله 30 کیلومتری شهر مجموعه توریستی دیگری قرار دارد که شامل مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروانسرای شاه عباس و نقش برجسته مهرداد دوم است که قدمت آن ها به حدود 4000 سال پیش باز می گردد. جالب است بدانید که این مجموعه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

معبد آناهیتا

پس از تخت جمشید، معبد آناهیتا دومین اثر تاریخی قدیمی است. این معبد که در گذشته محل عبادت الهه آب و آناهیتا بوده، اکنون در فهرست جاذبه های گردشگری شهر قرار دارد. لازم به ذکر است که دشت کنگاور یکی از سرسبزترین دشت های ایران در مجاورت این اثر تاریخی قرار دارد.

سراب نیلوفر آبی

سراب نیلوفر یکی از زیباترین مکان های استراحت در کرمانشاه است که در آن جوانه های نیلوفر آبی فراوانی وجود دارد. مردم محلی معتقدند خسروپرویز گنج بزرگی را در ته این سراب پنهان کرده است.

باغ گل

باغ گل یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر در فصل بهار است که نیاز به پیش خرید بلیط قطار کرمانشاه و سفر به آن در تعطیلات دارد. انواع گل های بهاری رنگارنگ و معطر در این باغ یافت می شود که در کنار هم تصویری بسیار دیدنی را خلق کرده اند.

در کرمانشاه کجا اقامت کنیم؟

با توجه به اینکه کرمانشاه یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در ایام تعطیلات است؛ بنابراین توصیه می شود به محض خرید بلیط قطار مشهد- کرمانشاه و تعیین زمان سفر، اقامتگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. در زیر بهترین هتل ها و اقامتگاه های این شهر را معرفی می کنیم.

هتل پنج ستاره پارسی

هتل پارسیان یکی از معروف ترین مهمانسراهای کرمانشاه است که اقامتی مجلل و خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. موقعیت مکانی این هتل در خیابان شهید کیشوری و جنب پل ولایت، دسترسی خوبی به مهم ترین مراکز تفریحی و اجتماعی شهر می دهد.

هتل پنج ستاره لاله بیستون

هتلی بسیار مجلل به نام لاله در دل کاروانسرای صفویه قرار دارد که بیش از 300 سال قدمت دارد.

هتل چهار ستاره جمشید

هتل مجلل دیگری نیز در یکی از بهترین مناطق آب و هوایی کرمانشاه (انتهای بلوار طاق بستان) ساخته شده است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود دسترسی خوبی به مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر از جمله بیستون، غار غوری دارد. قلعه، طاق بستان، شکارگاه خسروپرویز و امامزاده ابراهیم.

هتل چهار ستاره آزادگان

هتل آزادگان واقع در ابتدای جاده سنندج یکی از اقامتگاه های قدیمی و پرطرفدار کرمانشاه است که توصیه می شود قبل از بلیط قطار رزرو کنید.

ما بهترین رستوران ها و غذاخوری های شهر را برای شما آورده ایم

ریب کباب، هورش چلک، آش عباسعلی، آش سوران، شلمین، جرگ و بز، والک پلو، کوکو پاگزه، وانوشک پلو، آش ترهین، آش کشک و بادامجان، خورش کنگر، خورش سیب و آلو و سیب پلو از خوشمزه ترین و خوشمزه ترین ها هستند. غذاهای محلی معروف کرمانشاه که در سفر به این شهر حتما امتحان کنید. در ادامه به معرفی بهترین رستوران های محلی کرمانشاه می پردازیم.

  • رستوران بامگاه در خیابان جلوخان، خیابان شهید انتظاری، روبروی مسجد جامع واقع شده است.

  • رستوران سنتی اشک وات (به معنی غارخانه) در 25 کیلومتری شهر روانسر و در مجاورت روستای قوریقلا قرار دارد.

  • باغ کامبادن واقع در پارک غرب کرمانشاه، برش دوم سمت راست

  • یک رستوران محلی سوری واقع در خیابان گمرک، جنب پادگان شهری، خیابان فصیحی

  • رستوران ارگ واقع در میدان کاشانی (مصدق) طبقه یازدهم مجتمع تجاری اداری ارگ

  • رستوران شیرین و فرهاد واقع در خیابان دربند

  • رستوران سه کاج واقع در طاقبستان جنب شهر شادی (داخل منطقه)

معروف ترین سوغاتی های کرمانشاه

یکی از مسائل مهمی که از همان ابتدای خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه ذهن مسافران را به خود مشغول می کند، شناخت بازارهای صنایع دستی و سنتی شهر برای خرید سوغاتی است. گیوه، فرآورده های پشم بافی (شامل جانماز و قالیچه، قالی، روکش صندلی، پرده، کفش، قالیچه و قالی)، فرش، قالیچه، محصولات نمد بافی، محصولات ارغوان بافی، قلمکار و محصولات چرمی از جمله محصولات صنایع دستی کرمانشاه است که می توانید از بازار خرید کنید سنت این شهر واقع در خیابان الخبال، بلوار مدرس. در بازارهای این شهر علاوه بر صنایع دستی، سوغاتی های خوراکی نیز به فروش می رسد که از لذیذترین آنها می توان به شیرینی کاک، نان خرمایی، نان برنجی، نان قندی، شیرینی بژی، نان برسق و قاووت اشاره کرد.

راهنمای خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه و رزرو هتل در این شهر

اکنون که با معروف ترین جاذبه های گردشگری، هتل ها، رستوران ها و سوغاتی های شهر کرمانشاه آشنا شدید، وقت آن است که با رزرو بلیط قطار از قبل، برای سفر خود برنامه ریزی کنید. برای تجربه بهتر در خرید بلیط قطار و رزرو هتل در کرمانشاه توصیه می شود به سایت فلای تودی مراجعه کنید. از آنجایی که این فروشگاه اینترنتی با شرکت های مختلف راه آهن و بسیاری از هتل ها همکاری می کند. به همین دلیل او همیشه بهترین قیمت ها را ارائه می دهد. با ورود به مبدأ مشهد و مقصد کرمانشاه، بلیط های مختلف سفر از ارزان ترین تا گران ترین به شما پیشنهاد می شود و با توجه به جزئیات هر گزینه و قیمت رزرو آن ها، می توانید مناسب ترین بلیط را خریداری کنید. کارشناسان پشتیبانی فلای امروز نیز آماده پاسخگویی به سوالات و نگرانی های شما در هر مرحله از فرآیند خرید بلیط و رزرو هتل هستند.

امتیاز شما برای این پست

مطالب مرتبط