استدلال عجیب یک روزنامه برای مخالفت با تعطیلی شنبه ها







14171136


05 مه 1403 01:56

روزنامه همشهری به شدت با تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه مخالف است و تاکید می کند که پنجشنبه و جمعه ایام شرعی است و باید تعطیل شود!


روزنامه همشهری به شدت با تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه مخالف است و تاکید می کند که پنجشنبه و جمعه ایام شرعی است و باید تعطیل شود!

بخش های مهم این مقاله را در ادامه بخوانید:

یکی از بحث هایی که همواره از سوی موافقان تعطیلی شنبه مطرح می شود، تأثیر ویژه این معضل بر رونق گردشگری است. در این شرایط کارشناسان گردشگری معتقدند تعطیلی روز پنجشنبه است که می تواند تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد گردشگری کشور داشته باشد.

حامیان تعطیلی روز شنبه استدلال کردند که تعطیلی روز پنج شنبه «روابط تجاری ایران با جهان را قطع خواهد کرد». این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد حدود 85 درصد تجارت خارجی ایران با 10 کشور است که بیشتر آنها کشورهای اسلامی هستند و بقیه کشورها 15 درصد در تجارت خارجی ایران سهم دارند. در چنین شرایطی، این گزاره که تعطیلی پنجشنبه منجر به قطع ارتباط تجاری با جهان می شود، بیش از هر چیز دیگری، ادعایی برای مرتبط کردن افکار عمومی با تعطیلی شنبه است. نمونه ای از نقض این بیانیه، مبادلات تجاری 1.5 میلیارد دلاری بین ایالات متحده و چین است، حتی اگر دو کشور روزهای کاری و ساعات اداری را به دلیل اختلاف زمانی موجود به اشتراک نگذارند.

یکی از مضامینی که در نظرات اقتصادی موافقان تعطیلی روز سبت غایب است، درک دینی از ارزش زمان و روز است. تأکید بر تعطیل نبودن روز پنجشنبه این است که از نظر آموزه های اسلامی ارزش معنوی پنجشنبه و جمعه با هیچ روز هفته قابل مقایسه نیست. زیرا این دو روز در ادبیات دینی ایرانیان برای تقویت ابعاد فرهنگی ـ مذهبی انسان جایگاه ویژه ای دارد. در چنین شرایطی، کارشناسان دینی بر این باورند که حذف فهم دینی از زمان و تنها گذاشتن فهم مادی و دنیوی، موجب از بین رفتن تأثیر تربیت دینی از زندگی اجتماعی مردم در جامعه می شود.





برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان، بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.







همراه با تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساط توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 5.9 میلیون تومان

تا دیر نشده یاد بگیر! اکنون همه در حال نوشتن مقاله و تحقیق هستند و با هوش مصنوعی لوگو و پوستر می سازند

آنها فیلم و تیزر می سازند و… شروع به یادگیری می کنند:





مطالب مرتبط