۱۵ مقصد برتر برای سفر در دهه ۲۰ سالگی با بودجه محدود


در طول دهه 20 سالگی، بسیاری از ما علاقه‌مند هستیم که به مقاصدی جدید سفر کنیم و تجربه‌هایی جدید را در سفرهای خود پیدا کنیم. اما یکی از چالش‌های اصلی ما در این سن، محدودیت بودجه است. اگر بدانیم کجا و چگونه باید سفر کنیم، می‌توانیم تجربه‌هایی بی‌نظیر را با هزینه کمتری به دست بیاوریم. به همین دلیل، در این مقاله از ایرانگرد بهترین مقاصد سفر را در دهه 20 سالگی همراه با ترفندهایی برای صرفه‌جویی در هزینه برای شما لیست کرده‌ایم.

دهه 20 سالگی شما، زمانی باورنکردنی در زندگی شماست. شما به اندازه کافی بزرگ هستید که مسئولیت پذیر، شجاع و آگاه باشید، همین طور به اندازه کافی جوان هستید که احساس آزادی و ذهنی باز داشته باشید. سفر راهی عالی برای استفاده از این حس و حال و گشت و گذار و کاوش در جهان قبل از شروع شغل یا تشکیل خانواده است. اما اگر پول زیادی ندارید، بهترین جاها برای سفر در بیست سالگی کدامند؟

برای اکثر مسافران در سنین 20 سالگی ، پول مانع اصلی ماجراجویی است برای یک جوان به ندرت اتفاق می افتد که مقادیر قابل توجهی پول پس انداز داشته باشد، به خصوص در حین تحصیل در دانشگاه یا بلافاصله پس از آن. این به معنای این است که تعطیلات لوکس با هتل های پنج ستاره و پروازهای first class اغلب دور از ذهن هستند. اما حتی با بودجه محدود، می توانید در بسیاری از نقاط جهان خوش بگذرانید. و سرگرمی های زیادی داشته باشید.

اگر به دنبال گزینه‌های سفر ارزان و منحصر به فرد هستید، بهترین راه برای شروع، تحقیق درباره کشورهایی است که بازدید از آن‌ها بودجه و هزینه کمتری نیاز دارد. شما می‌توانید با کشورهایی که در این لیست آمده است، آشنا شوید و تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها بهترین گزینه برای سفر شماست. همچنین می‌توانید با استفاده از منابع دیگر، کشورهای دیگری را نیز بررسی کنید. با این روش، می‌توانید سفری هیجان انگیز و بی‌نظیر را با هزینه‌های کمتر تجربه کنید.

این مکان‌ها بهترین گزینه برای سفر به تنهایی در دهه 20 سالگی هستند، زیرا دارای فرهنگی غنی هستند و همچنین در این مکان ها نیاز ندارید برای راهنمای خصوصی تور، هزینه ای پرداخت کنید.

و اگر تصمیم بگیرید تبادل کار جهانی Worldpackers  انجام دهید ، با کاهش هزینه اقامت، پول بسیار بیشتری در سفرهای خود پس انداز خواهید کرد. در این نوع برنامه، شما داوطلبانه چند ساعت کار را با اقامت رایگان مبادله می کنید و حتی گاهی اوقات مزایای اضافی مانند وعده های غذایی و تورها دریافت خواهید کرد.

همچنین راهی شگفت انگیز برای شناخت افراد جالب، تجربه آداب و رسوم در فرهنگ های محلی و به کارگیری استعدادهای خود برای تمرین یا توسعه مهارت های جدید است.

اگر در دهه 20 سالگی خود هستید و به دنبال مکان های تفریحی جذاب هستید، هر یک از این کشورها مطمئناً تجربه ای غنی را به شما ارائه می دهند.

پس بالاخره این مکان های شگفت انگیز برای سفر در 20 سالگی کدامند؟ این لیست است:

 

1. تایلند

تایلند یکی از بهترین مکان ها برای سفر در 20 سالگی است.

اگر در دهه 20 سالگی خود به دنبال راهی برای سفر با بودجه ای کم هستید، بهتر است به مکان هایی مانند تایلند بروید.

تایلند یک مقصد توریستی محبوب در جنوب شرقی آسیا است. این کشور همان‌قدر زیباست که تبلیغات نشان می‌دهد. معابد بودایی درخشان، صخره های آهکی، آب های فیروزه ای، جنگل های سرسبز، شهرهای شلوغ…

تایلند مملو از مناظر متنوع و مردم محلی خونگرم و مهربان است. این مقصد ظاهر و احساس تعطیلات گران قیمت را دارد، اما شما به راحتی می توانید تجربه ای مشابه را با بودجه ای کم داشته باشید.

شما می توانید بدون خرج کردن مقدار زیادی پول، به تایلند بروید و بسیاری از آرزوهای خود را به ثبت برسانید. یک کلاس آشپزی یک روزه در چیانگ مای می تواند کمتر از 30 دلار هزینه داشته باشد، یک تور قایق در اطراف جزایر Koh Phi Phi می تواند کمتر از 20 دلار باشد، یک بلیط ورود به معابد شگفت انگیز کاخ بزرگ در بانکوک فقط 15 دلار هزینه دارد. همه اینها نسبت به ارزشی که دارند بسیار ارزان هستند.

حتی هزینه های روزانه در تایلند مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، می توانید یک بشقاب کامل از پد تای تازه یا یک اسموتی میوه ای غول پیکر را در بازار خیابانی با قیمت 1 دلار تهیه کنید.

اگر می خواهید پول بیشتری پس انداز کنید، فرهنگ محلی را به روشی عمیق تر بشناسید و همچنین با مسافران دیگر ملاقات کنید،  برنامه های تبادل کاری Worldpackers در تایلند را بررسی کنید.

 

2. بلغارستان

اگر شما رویای سفر به اروپا را دارید و نیاز به سفر با بودجه دانشجویی و هزینه کم دارید، دیگر نیازی به جستجو ندارید و به بلغارستان بروید.

این کشور اروپای شرقی اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می شود، اما واقعاً یک کشور شگفت‌انگیز با تاریخ غنی است. شما می توانید یک هاستل مناسب در صوفیه، پایتخت بلغارستان تنها با شبی 10 تا 15 دلار پیدا کنید و خواهید دید که بیشتر جاذبه های شهر رایگان هستند.

به دلیل اینکه کشور بلغارستان گردشگران کمتری نسبت به دیگر مقاصد اروپایی دارد، مردم محلی از دیدن گردشگران و آموزش فرهنگ محلی خود به آنها به وجد می آیند، بنابراین مطمئناً در این کشور با آغوش باز از شما استقبال می شود.

صوفیه تورهای پیاده‌روی رایگان، تورهای گرافیتی رایگان، میخانه گردی pub crawls  و گشت‌های غذای رایگان را ارائه می‌دهد که می‌توانید با صرف کمترین هزینه با سبک زندگی مردم بلغارستان آشنا شوید.

همچنین می‌توانید محصولات بسیار خوبی را که در سایر نقاط جهان به طور معمول گران هستند، خریداری کنید. بلغارستان به تولید لبنیات و همچنین گل رز و دمنوش های گیاهی معروف است. لوسیون های بدن و لوازم آرایشی در اینجا بسیار ارزان هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند و از ماست بلغاری و عصاره گل رز تهیه می شوند.

لباس و غذا نیز در بلغارستان ارزان است، بنابراین می توانید از خرید و غذا خوردن در رستوران ها لذت ببرید.

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در بلغارستان را بررسی کنید!

3. پرو

این جواهر آمریکای جنوبی بیشتر به خاطر شگفتی های دنیای باستان، ماچو پیچو، مشهور است. پرو کشور نسبتاً بزرگی است که جاذبه های گردشگری زیادی برای ارائه دارد، از جمله کوه‌های آند، جنگل‌های بارانی آمازون، سواحل، جنگل‌ها، بیابان‌ها و دهکده‌های کوچک محلی بی‌شمار…

امکان بازدید از پرو با بودجه کمی وجود دارد.

ماجراجویی‌های گردشگری مانند پیاده‌روی در مسیر اینکا به سمت ماچو پیچو می‌تواند از طریق شرکت‌های گردشگری معروف، گران باشد، اما می‌توانید از طریق شرکت‌های گردشگری محلی مانند Loki Hostel یا Milhouse Hostel  با قیمت بسیار ارزان‌تر، این سفرها را تجربه کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید سفر 5 روزه Salkantay Trey را از طریق Loki Hostel تنها با 249 دلار انجام دهید، در مقابل هزینه های متوسط برای همین سفر از طریق یک شرکت گردشگری معروف دیگر ​​​​500 دلار می باشد.

یکی دیگر از تجربه‌های فوق‌العاده‌ای که در پرو باید داشته باشید، پیاده‌روی در کوه رنگین کمان است، یک پدیده طبیعی خیره‌کننده که در آن قله‌های بلند کوه، به‌طور طبیعی با رنگ‌های پر جنب و جوش دیده می شود. از طریق شرکت‌های گردشگری محلی در کوسکو، می‌توانید تنها با 30 دلار به یک تور یک روزه همراه با راهنما بروید.

حمل و نقل در سراسر کشور نیز برای مسافران با بودجه مناسب است. اتوبوس‌های راحت شبانه می‌توانند شما را با قیمت‌های فوق‌العاده ارزان به سراسر کشور ببرند، و در هر شهر می‌توانید غذاهای محلی لذیذی مانند ceviche, loom saltado  و quinoa soup را با هزینه بسیار کم پیدا کنید.

پرو بدون شک یکی از بهترین مکان ها برای سفر در دهه 20 سالگی است! من اگر جای شما بودم بیشتر از چند روز را آنجا می گذراندم.

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در پرو را بررسی کنید.

 

4. کوبا

بازدید از این جزیره زنده و پرانرژی کارائیبی به شما این احساس را می دهد که به دهه ۱۹۵۰ برگشته‌اید. با یک تاریخ منحصربفرد و فرهنگی پر رنگ و پرسابقه از غذاهای لاتین خوشبو و معماری زیبا و البته سیگارهای کوبایی… تجربه ها برای انجام در کوبا کم نیست!

خوشبختانه، از همه این چیزها می توان با هزینه و بودجه ای کم لذت برد.

می توانید با یک خانواده محلی با پرداخت شبی 20 تا 30 دلار در Airbnb یا در Casa Particular اقامت کنید. این کمی گران تر از یک اتاق مشترک در یک هاستل است، اما تجربه ای متفاوت با مردم محلی ارزش پرداخت هزینه اضافی را دارد.

شما می توانید با خوردن غذاهای خیابانی به قیمت 1 دلار در هر وعده غذایی و خرید کوکتل های ارزان در یک بار با قیمت 2 تا 3 دلار، این هزینه را جبران کنید.

روش های زیادی برای تفریح در کوبا به صورت رایگان وجود دارد، مانند لذت بردن از سواحل بکر مانند Varadero معروف، Playa Pilar آرام، یا Cayo Coco شلوغ… شما همچنین می توانید در خیابان های باستانی هاوانا پرسه بزنید، معماری سبک باروک Plaza Vieja را تحسین کنید و هنر مسیحی کلیساهای متعدد این شهر را مطالعه کنید.

به شهرهای کوچکی مانند ترینیداد سفر کنید، جایی که می‌توانید با مردم محلی در نزدیکی پلازا مایور در خیابان‌ها رقص سالسا یاد بگیرید و برقصید. در طبیعت غنی کوبا نیز با پیاده روی در حدود دو مایل در پارک ال کوبانو لذت ببرید و سپس با شنا در آبشار با طراوت جاویرا، پایان دهید.

برنامه‌های تبادل کاری Worldpackers در کوبا را بررسی کنید.

 

5. کرواسی

کرواسی یک مقصد عالی برای جوانان است.

اگر می خواهید با بودجه کم به اروپا سفر کنید، نباید سفر به کرواسی را از دست بدهید.

کرواسی که ترکیبی آرامش‌بخش از فرهنگ اروپای شرقی و گرمای مدیترانه‌ای است، یکی از مکان‌های مورد علاقه برای سفر در دهه 20 سالگی است. برخی از شهرهای محبوب‌تر آن می‌توانند به دلیل توریستی بودن، کمی گران تر باشند، اما هنوز ارزش سفر را دارند.

به عنوان مثال، دوبروونیک پر از کلیساهای قدیمی و دیوارهای سنگی است، بسیاری از آنها برای فیلمبرداری بازی تاج و تخت استفاده شده است. این یکی از گران ترین شهرها در کرواسی است، اما هنوز می‌توانید با بودجه‌ای کم به آن سفر کنید..

اگر کارت دانشجویی داشته باشید، می توانید برای دسترسی به دیوارهای شهر تخفیف زیادی دریافت کنید. شما همچنین می توانید یک روز را به پیاده روی و شنا در جزیره لوکروم بگذرانید، جزیره ای که تنها 5 یورو با کشتی از اسکله شهر فاصله دارد.

شهرهای زیبای دیگری در کرواسی وجود دارند که می‌توانید به راحتی با بودجه‌ای کم بازدید کنید. اسپلیت یک شهر ساحلی است که برای دویدن و تماشای غروب آفتاب مناسب است. خبر خوب این است که هر دو این فعالیت ها کاملا رایگان هستند و به شما امکان می دهند زیبایی و آرامش اسپلیت را کشف کنید.

زاگرب، پایتخت کرواسی، پر از معماری و کلیساهای باشکوه است، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک دوربین در شهر پرسه بزنید و سرگرم شوید. حتماً به بازار دولاک سر بزنید و برخی از محصولات محلی و کالاهای خانگی را با قیمتی باورنکردنی ارزان بخرید.

برنامه های تبادل کاری Worldpackes را در کرواسی بررسی کنید و از لحظات خود در این کشور شگفت‌انگیز لذت ببرید.

 

6. نیکاراگوئه

این کشور کوچک آمریکای مرکزی جاذبه های گردشگری مشابهی با همسایه خود، کاستاریکا دارد، اما بسیار ارزان تر است و همچنین کمتر توریستی می باشد. اگر می‌پرسید بهترین مکان‌ها برای سفر در دهه ۲۰ سالگی در آمریکای مرکزی کدامند، قطعا باید نیکاراگوئه را نیز در نظر بگیرید.

در اینجا می‌توانید مردم محلی صمیمی و مهربانی را ملاقات کنید که مشتاق تعامل با شما هستند.

همچنین می توانید شهرهای کوچک تاریخی با معماری خیره‌کننده و بازارهای ارزان قیمت با میوه‌های تازه استوایی با قیمت‌های ناچیز پیدا کنید. علاوه بر غذای مقرون به صرفه، می توانید هاستل های خوبی را با قیمتی حدود 10 دلار در شب پیدا کنید که باعث می شود متوسط ​​هزینه زندگی در نیکاراگوئه بسیار پایین باشد.

نیکاراگوئه یک مقصد عالی برای موج سواران در همه سطوح است، زیرا موج ها فوق العاده هستند و سواحل معمولاً خالی از سکنه می باشند.

دریاچه‌ای در ماناگوا در مرکز کشور وجود دارد که باعث می‌شود باد به سمت ساحل بوزد و موج های صاف و براقی در تمام طول سال وجود داشته باشد.

 

موج سواران مبتدی می توانند نحوه سوار شدن بر امواج را در سواحلی مانند Playa Maderas یاد بگیرند، در حالی که موج سواران با تجربه می توانند دنبال امواج بزرگ در مکان هایی مانند Popoya بگردند.

همچنین می‌توانید با قله آتشفشان‌های فعال صعود کنید و  در برگشت با اسکی روی شن و ماسه به طور هیجان‌انگیزی پایین بیایید، یا در مهمانی‌های دیوانه‌کننده یکشنبه ها در San Juan Del Sur شرکت کنید.

آیا برای سفر به این کشور شگفت انگیز هیجان زده شده اید؟

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در نیکاراگوئه را بررسی کنید!

 

7. آفریقای جنوبی

شما در 20 سالگی عاشق سفر به اطراف آفریقای جنوبی خواهید شد.

آفریقای جنوبی کشوری ایده آل برای تجربه لحظاتی است که زندگی شما را تغییر خواهد داد است. برای یک سافاری هیجان انگیز از پارک ملی کروگر دیدن کنید و شیرها، فیل ها، پلنگ ها، گورخرها، زرافه ها و موارد دیگر را در زیستگاه طبیعی آنها ببینید.

یک تور سافاری لوکس با راهنما گران است، اما شما می توانید یک تور سافاری خودران را تنها با 100 دلار در شب خریداری کنید. اگر کمپ بزنید، این مبلغ می تواند تا 60 دلار در شب کاهش یابد. شاهد زیبایی طبیعی کوه های tabletop در پارک Drakensberg، که در مرز آفریقای جنوبی و پادشاهی لسوتو قرار دارد، باشید.

می توانید قله‌های شگفت‌انگیز بیشتری را در کوه table در کیپ تاون، یکی از محبوب‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی، تماشا کنید. همچنین می توانید کوه table را به صورت رایگان پیاده روی کنید که مسیرهای متعددی با سطوح مختلف دشواری دارد.

یکی دیگر از جاذبه های رایگان در کیپ تاون، پارک گرین پوینت است، همان نقطه ای که جام جهانی فوتبال در سال 2010 در آن برگزار شد. از معماری میدان گرین مارکت یا محله بو-کاپ دیدن کنید، یا موج سواری را در موزنبرگ یاد بگیرید.

کیپ تاون به قدری شهر دل پذیری است که برای لذت بردن از آن نیاز به صرف هزینه ای جز غذا و محل اقامت ندارید.

 

برای صرفه جویی در هزینه غذا، به بازار V&A برای غذاهای بسیار ارزان و گیاهی بروید، و برای صرفه جویی در هزینه اقامت، حتما برنامه های تبادل کاری Worldpackers در آفریقای جنوبی را بررسی کنید.

8. اکوادور

میزان تنوع طبیعی در اکوادور به اندازه‌ای شگفت‌انگیز است که در نظر گرفتن اندازه آن غافل‌گیر کننده است. اکوادور نام خود را بر اساس موقعیتش در طول خط استوا در آمریکای جنوبی گرفته است و آب و هوای گرم آن از جنگل‌ها و آبشارهای آمازون تا جنگل‌های ابری شمال و سواحل غربی گسترش می‌یابد.

همچنین می توانید با رفتن به ارتفاعات بالاتر، مانند پایتخت شهر کیتو یا آتشفشان های معروف پارک ملی کوتوپاکسی، هوای سردتری پیدا کنید.

اکوادور کشوری ایده‌آل برای علاقمندان به ماجراجویی است که دوست دارند وقت خود را در فضای باز سپری کنند، زیرا زیبایی طبیعی آن واقعاً بی‌پایان است. خوشبختانه، بیشتر نقاط این کشور به استثنای جزایر گالاپاگوس مقرون به صرفه است، که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در دهه 20 سالگی در آمریکای جنوبی تبدیل می‌کند.

دلار آمریکا به عنوان واحد پول محلی در این کشور استفاده می‌شود، اگرچه توصیه می‌شود اسکناس‌های کوچک‌تر و مقداری سکه نیز همراه داشته باشید.

هزینه سفر با اتوبوس محلی در کیتو 0.20 دلار است و هزینه اتوبوس‌ها به شهرهای مختلف در سراسر کشور معمولاً بین 5 تا 10 دلار است.

اگر به دنبال تجربه ای متفاوت در آنجا هستید، برنامه های تبادل کاری Worldpackers در اکوادور را ببینید.

9. کامبوج

بسیاری از مسافران به کامبوج می‌روند تا معبدهای باستانی Siem Reap را بازدید کنند.

شما می‌توانید تا هفت روز در میان ساختمان‌های سنگی عظیمی که به قرن 12 میلادی برمی‌گردند، پرسه بزنید، طلوع آفتاب را بر Angkor Wat ببینید و چهره‌های بزرگ در Bayon را مشاهده کنید.

در هنگام برنامه‌ریزی اقامت خود، در یک هاستل در Siem Reap اقامت کنید؛ برخی از هاستل ها شبی 4 دلار قیمت دارند و کارکنان به شما کمک می کنند تا برای بازدید از معابد برنامه ریزی کنید.

قیمت گذرگاه معابد در حال حاضر 37 دلار برای یک روز، 62 دلار برای سه روز و 72 دلار برای هفت روز است که با توجه به اینکه گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد کامبوج است، بسیار منطقی است. بدون این معابد معروف، کشور احتمالاً در فقری عمیق تر‌ فرو می‌رفت.

بنابراین سفر به کامبوج و اهدا کمی پول به اقتصاد محلی به هر حال ارزشمند است،  البته تا زمانی که به فرهنگ آنها احترام بگذارید. همیشه در معابد لباس مناسب بپوشید و با مردم محلی مهربان باشید.

وقتی کامبوجیان شما را با یک توک توک حمل می کنند، غذای محلی خوشمزه‌شان (khmer curry )را در یک کافه برای شما سرو می‌کنند یا لباس‌های تخفیف‌ دار را در بازار خیابانی به شما می‌فروشند، از آنها تشکر کنید و به یاد داشته باشید که چقدر خوش شانس هستید که قادر به دیدن کشورشان هستید.

آیا می‌خواهید به عمق فرهنگ کامبوجی بپردازید؟

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در کامبوج را بررسی کنید.

 

10. رومانی

برخی از مردم معتقدند سرزمینی که به نام ترانسیلوانیا شناخته می شود یک افسانه است، اما در واقع یک منطقه بزرگ در اروپای شرقی است. بازدید از رومانی بسیار ارزان و سفر در آن آسان است و شما قادر خواهید بود تعدادی از روستاهای جذاب و قلعه‌های چشمگیر را در طول مسیر ببینید.

برخی از محبوب ترین شهرها در مسیر ترانسیلوانیا عبارتند از: Brasov، Sibiu، Cluj-Napoca و Sighisoara. فاکتورهای مشترک در میان همه این شهرها، خانه‌های با رنگ‌آمیزی روشن، میادین عمومی آراسته و غذای ارزان است. شیرینی‌ها و رول‌های نان از نانوایی محلی حدود ۰.۲ دلار قیمت دارند و شما می توانید وعده های غذایی اصلی را در یک رستوران با حدود 5 دلار تهیه کنید.

راحت‌ترین روش سفر در رومانی با قطار است. شبکه قطار تمام شهرهای ترانسیلوانیا را به شهرهای بزرگ رومانی متصل می کند و هزینه سفر معمولاً بین 10 تا 20 دلار است.

یکی از مواردی که در رومانی باید ببینید، قلعه Peles است، قصری عظیم و پر آذین که در میان جنگل انبوه قرار گرفته است. ساده ترین راه برای رسیدن به قلعه، استفاده از قطار سریع از Brasov به شهر Sinaia برای یک روز است.

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در رومانی را بررسی کنید.

 

11. ترکیه

ترکیه که بین زیبایی مست کننده مدیترانه و کشش فرهنگ غنی اسلامی گرفتار شده است، کشوری شگفت انگیز را به نمایش می گذارد.

در حالی که بحث اروپایی یا خاورمیانه ای بودن ترکیه حل نشده است، مقرون به صرفه بودن این کشور ثابت شده است. ترکیه بدون شک یکی از بهترین مکان ها برای سفر در دهه 20 سالگی (یا در هر سنی) با بودجه کم است.

یکی از جذابیت های این کشور لذت بردن از غذاهای اصیل ترکی مانند دلمه های برگ مو، بادمجان با سس ماست، باقلوای شیرین و لذیذ ترکی، اسکندر کباب و دونر خوشمزه است.

پیدا کردن این غذاها در خیابان فقط چند دلار برای شما هزینه دارد، در حالی که خوردن یک وعده غذایی حجیم در یک رستوران هم هزینه کمی برای شما خواهد داشت.

علاوه بر گذراندن وقت با غذا، زمان خود را در ترکیه به بازدید از جاذبه های منحصر به فرد پراکنده در شهر بگذرانید. در استانبول می توانید به صورت رایگان وارد مسجد معروف سلطان احمد شوید و همچنین در غرفه های به ظاهر بی پایان بازار بزرگ پرسه بزنید.

بسیاری از گردشگران همچنین دوست دارند از کاپادوکیا دیدن کنند تا شاهد مناظر سنگی شیب‌دار و ناهموار همچنین بالن‌ها که در آسمان حرکت می کنند، باشند. در حالی که پرداخت هزینه بالن سواری می تواند گران باشد (بیش از 100 دلار)، می توانید آنها را از Sunset Point در Red Valley تماشا کنید.

ترکیه یکی از بهترین مقاصد انتخابی برای سفرهای ماجراجویی خارج از کشور است.

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در ترکیه را بررسی کنید!

12. بولیوی

بولیوی بسیار ارزان است و همین امر آن را به یکی از بهترین مکان ها برای سفر در دهه 20 سالگی تبدیل می کند.

برای یافتن فرهنگ اصیل آمریکای جنوبی و مناظر طبیعی باورنکردنی، از کشور مرموز بولیوی دیدن کنید. نه تنها همه چیز در اینجا بسیار ارزان است، مانند غذا، محل اقامت و مدارس اسپانیایی، بلکه سنت های محلی شدید و فرهنگ باستانی عملا دست نخورده، این کشور را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل می کند.

از لاپاز، مرتفع‌ترین شهر جهان دیدن کنید تا فروشگاه‌های جادوگری جالب و لوازم دست‌ساز زیبا از کشاورزان محلی پیدا کنید. همچنین می توانید برای بازدید از قبایل Quechuan به روستاهای کوچک سفر کنید، جایی که مردم هنوز به زبان های باستانی خود صحبت می کنند و حتی اسپانیایی نمی دانند.

پس از تجربه شیوه زندگی مردم محلی بولیوی، از طبیعت خیره کننده لذت ببرید. حتماً از Salar De Uyuni دیدن کنید، نمکزار معروفی که در آن می‌توانید در خانه‌های ساخته شده از نمک بخوابید و فلامینگوهای صورتی را تماشا کنید که در یک تالاب آبی عظیم آب می‌خورند.

همچنین هیجان و آدرنالین خود را با دوچرخه سواری در کوهستان در امتداد مسیر پر پیچ و خم در کوه های معروف به جاده مرگ بالا ببرید. ظاهرا خطرناک ترین جاده جهان است، شما می توانید از ارتفاعات بالا با دمای انجماد به مزارع قهوه گرمسیری بدون نیاز به یک بار رکاب زدن حرکت کنید.

آیا می خواهید این کشور شگفت انگیز را کشف کنید؟

برنامه های تبادل کار Worldpackers در بولیوی را بررسی کنید و مدتی را در آنجا بگذرانید و مانند یک محلی زندگی کنید.

 

13. جمهوری چک

جمهوری چک یکی دیگر از مقاصد شگفت انگیز سفرهای ارزان قیمت در اروپا است.

جمهوری چک که در وسط اروپا واقع شده است، مقصد بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به همسایگان خود، آلمان، اتریش و سوئیس است.

شما می‌توانید ویژگی‌های مشابهی را در همه این کشورها پیدا کنید، مانند بناهای تاریخی جالب، جنگل‌های سرسبز، حومه‌های سرسبز، غذاهای گوشتی دلچسب و آبجوی خوشمزه، اما تقریباً همه چیز در جمهوری چک ارزان‌تر است. در اکثر میخانه ها، آبجو حتی ارزان تر از آب است، بنابراین کشوری عالی برای تفریح است.

هنگام سفر به جمهوری چک حتما از پراگ دیدن کنید. پراگ یکی از جادویی ترین شهرهای اروپا است و جشن ها و مهمانی ها آن را به یکی از بهترین مکان ها برای سفر در دهه 20 سالگی تبدیل می کند.

وجود قلعه‌ها، برج‌های ساعت و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، شهر را شبیه به روستایی از افسانه‌ها جلوه می‌دهد، به‌خصوص در زمان کریسمس که خیابان‌ها مملو از بازارهایی می‌شوند که شراب داغ و شیرینی‌های معروف به Trdelniks می‌فروشند.

شما می‌توانید در پراگ و شهرهای دیگر با شرکت در برنامه تبادل کاری Worldpackers در جمهوری چک با افراد جالبی آشنا شوید و خیلی خوش بگذرانید.

 

14. مکزیک

مکزیک تجربه ای قوی از فرهنگ لاتین را در اختیار مسافران قرار می دهد که فراتر از کلیشه ها است. این کشور چیزی بیش از تکیلا و تاکو در روز پنجم ماه می Cinco De Mayo   است، این کشور جذاب، مملو از جنگل‌های متراکم و موج‌های سرشار از انرژی و غذاهای خیابانی با طعم های خوشمزه می باشد.

نقاط مهمی در مکزیک وجود دارد که می‌توانید هنگام سفر با بودجه کم از آن دیدن کنید، مانند مکزیکوسیتی برای معماری باشکوه و تاکوهای دست‌ساز در خیابان، یا Oaxaca برای بازارهایی که زیورآلات رنگارنگ می‌فروشند و سفرهای یک روزه به خرابه‌های باستانی آزتک‌ها.

شما همچنین می‌توانید با اتوبوسی از شهر مکزیک به بازدید از هرم‌های شگفت‌انگیز Teotihuacan بروید که هزینه ورود به آن کمتر از ۴ دلار است.

برای لذت بردن از سواحل زیبای مکزیک به صورت رایگان، به خط ساحلی عظیم بروید.

Puerto Escondido امواج عالی برای یادگیری نحوه موج‌سواری و یک زندگی شبانه بسیار سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد، و Loreto در شبه جزیره باجا دارای بسیاری از حیات‌وحش‌های دریایی برای لذت بردن در هنگام شنا یا موج‌سواری است.

فراموش نکنید که می توانید بدون پرداخت هزینه اقامت از همه اینها لذت ببرید!

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در مکزیک را بررسی کنید.

 

15. لائوس

لائوس یکی دیگر از مکان های عالی برای بازدید در 20دهه سالگی است.

این کشور کوچک در آسیای جنوب شرقی بهشت ​​علاقه مندان به طبیعت است. شما می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد، پیاده‌روی کنید، کایاک سواری کنید، و به گردشگری بپردازید، که این ویژگی ها لائوس را به یکی از نقاط برجسته این لیست از بهترین مکان‌ها برای سفر در دهه 20 سالگی تبدیل می‌کند.

خوابگاه ها در لائوس می توانند کمتر از 5 دلار برای هر شب هزینه داشته باشند، در حالی که وعده های غذایی کامل از غرفه های خیابانی می توانند کمتر از 2 دلار قیمت داشته باشند.

خرید یک تور با راهنما مانند زیپ لاین در جنگل حدود 30 دلار هزینه دارد، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه، بهتر است خودتان بدون راهنما پیاده روی و گشت و گذار کنید.

برخی از مقاصد شگفت انگیز برای پیاده‌روی در لائوس شامل آبشار باشکوه Kuang Si ، که از Luang Prabang به راحتی قابل دسترسی است، و روستاهای منحصر به فرد و دور از دسترس منطقه ملی محافظت شده Katang در Dong Phu Vieng می‌شود.

همچنین می‌توانید کایاک سواری را در مجموعه‌ای از جزایر آرام شناخته شده به نام Si Phan Don تجربه کنید یا نحوه صخره‌نوردی در صخره‌های آهکی Tha Khaek را بیاموزید.

ماجراهای لائوس واقعاً بی‌پایان هستند و خوشبختانه بیشتر از هیجانات اینجا را می‌توان با بودجه کم تجربه کرد.

برنامه های تبادل کاری Worldpackers در لائوس را بررسی کنید!

 

آیا این لیست از مکان‌هایی را که در دهه 20 سالگی خود می‌توانید سفر کنید، دوست داشتید؟ آن را برای دوستان خود بفرستید و از آنها دعوت کنید تا برای یک سفر فراموش نشدنی به شما بپیوندند!

 

نویسنده و خبرنگار ایرانگرد: مهسا محمودگرجی

مطالب مرتبط