همه چیز در مورد رومینگ همراه اول در سال ۱۴۰۲ + تعرفه


یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، نحوه برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه با داخل ایران یا سایر نقاط جهان است. همان طور که می‌دانید، هنگام خروج از مرز‌های ایران، به‌صورت پیش‌فرض دیگر نمی‌توانید همچپن سابق، از سرویس اپراتور‌های تلفن همراه داخل کشور استفاده کنید؛‌ چرا‌که تنها مناطق درون‌مرزی تحت پوشش این اپراتور‌ها هستند. خبر خوب این است که امروزه اپراتور همراه اول با ارائه سرویسی به‌نام رومینگ، برای مشترکین خود امکانی فراهم کرده تا بتوانند در کشور‌های دیگر نیز از سیم‌کارت همراه اول خود استفاده کرده و با نقاط مختلف جهان ارتباط برقرار کنند. با‌وجود سرویس رومینگ همراه اول دیگر لازم نیست هنگام سفر به کشور‌های خارجی، هزینه‌ای برای خرید سیم کارت پرداخت کنید. 

رومینگ همراه اول

رومینگ چیست؟ 

پیش از آنکه بخواهیم به موضوع رومینگ همراه اول بپردازیم، خوب است که در‌خصوص سرویس رومینگ توضیح دهیم. امروزه در تمام کشور‌های دنیا، اپراتور‌های مختلفی مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی هستند که تنها مناطق خاصی را پوشش می‌دهند. حال آیا امکان‌پذیر است که شما بتوانید از سیم‌کارت خود در کشور‌های دیگر که تحت پوشش اپراتور سیم‌کارت شما نیستند، برای برقراری تماس و ارسال پیامک استفاده کنید؟ این امکان امروزه با طرحی به‌نام رومینگ، فراهم شده است. 

بسیاری از اپراتور‌ها برای آنکه کاربرانشان بتوانند در نقاط خارج از محدوده آنتن‌دهی، از سیم‌کارتشان استفاده کنند، با اپراتور‌های سایر کشور‌ها وارد مذاکره شده و با آن‌ها قرار‌دادی مبنی‌بر امکان اشتراک آنتن‌های آن‌ها می‌بندند. به‌طور مثال، اپراتوری همچون همراه اول، با اپراتوری مطرح در کشور مد‌نظر با انجام مذاکره، قراردادی می‌بندد که بر‌اساس آن، اگر شخصی با سیم‌کارت همراه اول وارد آن کشور شد، بتواند از طریق اپراتور مربوطه، با کشور خودش، در ازای پرداخت مبلغی مشخص، ارتباط بر‌قرار کند. اگر چنین اتفاقی صورت گیرد، در‌واقع کاربر از رومینگ بین‌الملل استفاده کرده است. 

به بیان دیگر، به امکان استفاده از سیم‌کارت به‌منظور برقراری مکالمه، ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک، از طریق شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد، در زمانی که کاربر در خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدأ قرار دارد، رومینگ بین‌الملل گفته می‌شود. 

رومینگ همراه اول 

اپراتور همراه اول با بستن قرارداد‌هایی با اپراتور‌های مختلف در کشور‌های خارجی، این امکان را برای مشترکین خود فراهم ساخته تا هنگام سفر به کشور‌های خارجی، بتوانند با فعال‌سازی رومینگ، از سیم‌کارت همراه اول خود، برای برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت همراه، در کشور مقصد استفاده کنند. در حال حاضر، ۱۳۶ اپراتور در ۸۵ کشور مختلف در سراسر جهان، که اغلب آن‌ها جزو کشور‌های بزرگ و پر‌تردد برای ایرانیان هستند، با اپراتور همراه اول قرارداد فعال دارند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید هنگام سفر به این کشور‌ها، سرویس رومینگ سیم‌کارت همراه اول خود را فعال کرده و از خط تلفن خود برای برقراری تماس، ارسال پیامک و دسترسی به اینترنت استفاده کنید. در‌نهایت لازم است بدانید با‌توجه به اینکه سیم‌کارت شما دائمی است یا اعتباری، هزینه و تعرفه رومینگ اپراتور همراه اول برای شما متفاوت خواهد بود. 

نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول 

نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول

به‌منظور آنکه بتوانید در کشور‌های دیگر، از رومینگ همراه اول استفاده کنید، لازم است که پیش از سفر، این قابلیت را روی سیم‌کارت خود فعال کنید. فعال‌سازی رومینگ این اپراتور به ۳ روش امکان‌پذیر است که در ادامه در‌خصوص آن‌ها توضیح داده‌ایم: 

  • روش اول (کد دستوری) 

روش اول فعال‌سازی رومینگ، استفاده کد دستوری بوده که بسیار راحت است. برای این کار باید کد دستوری #۲۹*۱۰* (ستاره ۱۰، ستاره ۲۹، مربع) یا #۱* (ستاره ۱، مربع) شماره‌گیری کنید. با شماره‌گیری این کد، رومینگ سیم‌کارت شما فعال خواهد شد. استفاده از این کد‌های دستوری هم در سیم‌کارت‌های دائمی و هم در سیم‌کارت‌های اعتباری، امکان‌پذیر است. 

  • روش دوم (ارسال پیامک) 

روش دیگر برای فعال‌سازی رومینگ همراه اول، ارسال پیامک است. به این منظور تنها کافی است عدد ۲۹ را به شماره ۱۰ پیامک کنید، تا سرویس رومینگ برای سیم‌کارتتان فعال شود. 

  • روش سوم (استفاده از اپلیکیشن همراه من)

امروزه انجام بسیاری از کار‌ها با داشتن اپلیکیشن‌های مربوط به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. فعال‌سازی سرویس رومینگ همراه اول نیز با نصب و استفاده از اپلیکیشن همراه من امکان‌پذیر است. با نصب این اپلیکیشن، علاوه‌بر فعال‌سازی سرویس رومینگ، می‌توانید بسیاری از کار‌های مربوط به سیم‌کارت خود نظیر خرید شارژ، خرید بسته‌های اینترنتی، بسته‌های مکالمه و… را نیز به‌راحتی انجام دهید. 

غیر‌فعال‌سازی رومینگ همراه اول 

غیر‌فعال‌سازی رومینگ همراه اول برای تمامی کاربران، پس از بازگشت به خارج ایران، به‌صورت خودکار انجام می‌شود. از‌این‌رو لازم نیست کاربران پس از پایان سفر، برای غیر‌فعال شدن سرویس رومینگ سیم‌کارت خود اقدام خاصی انجام دهند؛‌ مگر آنکه این افراد در نقاط مرزی ساکن باشند. در چنین حالتی لازم است که خود کاربر، به‌صورت دستی، رومینگ سیم‌کارت خود را غیر‌فعال کند. چرا‌که در‌صورت فعال بودن رومینگ در مناطق مرزی، تماس‌های کاربران بر‌اساس تعرفه رومینگ محاسبه خواهد شد. اما چگونه می‌توان رومینگ سیم‌کارت همراه‌اول را به‌صورت دستی غیر‌فعال کرد؟ برای این کاری تنها کافی است کد دستوری #۲۹*۱۰* (ستاره ۱۰، ستاره ۲۹، مربع) را شماره‌گیری کرده و از منویی که ظاهر می‌شود،‌ گزینه غیر‌فعال‌سازی را انتخاب کرده و شماره‌گیری کنید. 

نحوه جست‌وجوی شبکه رومینگ همراه اول در اندروید و IOS

برای آنکه بتوانید از سرویس رومینگ استفاده کنید، لازم است علاوه‌بر فعال‌سازی سیم‌کارت و شارژ کردن حساب، این سرویس را از طریق تلفن همراه خود نیز فعال کرده و شبکه مد‌نظر را جست‌و‌جو و سپس به آن متصل شوید. البته گفتنی است که امروزه در بسیاری از گوشی‌های هوشمند، این سرویس روی حالت خودکار (اتوماتیک) قرار دارد. با این وجود در ادامه نحوه جست‌و‌جوی شبکه رومینگ همراه اول در گوشی‌هایی با سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS را ارائه کرده‌ایم: 

روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های آیفون (IOS)

چنانچه سیستم‌عامل تلفن همراه شما آی‌او‌اس (IOS) است، برای یافتن و فعال‌کردن شبکه رومینگ تلفن همراه خود باید مراحل زیر را طی کنید: 

  • در مرحله اول، وارد تنظیمات (settings) گوشی خود شوید. 
  • از منوی تنظیمات گزینه Carrier را یافته و روی آن کلیک کنید. 
  • زمانی که وارد صفحه Carrier شدید، ابتدا بررسی کنید که آیا گزینه اتوماتیک روشن است یا خیر. در‌صورت فعال بودن گزینه خودکار، ابتدا آن را غیر‌فعال کرده و صبر کنید تا شبکه‌های در‌دسترس جست‌و‌جو شوند. 
  • پس از پایان جست‌و‌جو، شبکه مد‌نظر خود را از میان شبکه‌های موجود انتخاب کنید. با انجام این کار رومینگ تلفن همراه شما فعال خواهد شد. 

روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های اندروید

چنانچه سیستم‌عامل تلفن همراه شما اندروید است، مراحل فعال‌سازی رومینگ همراه اول تا‌حدودی برای شما متفاوت خواهد بود. در ادامه نحوه جست‌و‌جو و فعال‌سازی شبکه رومینگ در دستگاه‌های اندروید را مرحله‌به‌مرحله ارائه کرده‌ایم: 

  • در ابتدا وارد قسمت تنظیمات (settings) تلفن همراه خود شوید. 
  • در منوی تنظیمات گزینه شبکه‌های بیشتر (more networks) را یافته و روی آن کلیک کنید. ممکن است بر‌اساس نسخه اندروید گوشی‌تان، به‌جای شبکه‌های بیشتر، گزینه Connection برای شما نمایش داده شود. 
  • در ادامه گزینه mobile networks را انتخاب کنید. 
  • از فعال بودن گزینه Data Roaming اطمینان حاصل کنید. 
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود، باید به‌دنبال گزینه‌ای به‌نام اپراتورهای شبکه (network operators) بگردید و سپس روی آن کلیک کنید. 
  • در لیستی که برای شما نمایش داده می‌شود، گزینه‌ای تحت عنوان Select Manually وجود دارد که از طریق آن می‌توانید اپراتور و شبکه مد‌نظرتان را انتخاب کنید. 
  • منتظر بمانید تا شبکه‌های در‌دسترس برایتان جست‌و‌جو شود. 
  • با انتخاب شبکه مد‌نظر، رومینگ تلفن همراه شما فعال خواهد شد. 

کشور‌های طرف قرارداد با رومینگ همراه اول 

کشور‌های طرف قرارداد با رومینگ همراه اول

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، استفاده از سرویس رومینگ همراه اول در ۸۵ کشور جهان و از طریق ۱۳۶ اپراتور امکان‌پذیر است. برای آنکه بتوانید از سیم‌کارت همراه اول خود در سفر‌های خارجی استفاده کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که آیا این سرویس در کشور مقصد شما ارائه می‌شود یا نه. به همین منظور در ادامه کشور‌های طرف قرارداد با رومینگ اپراتور همراه اول را عنوان کرده‌ایم. 

از کشور‌های طرف قرداد با رومینگ همراه اول می‌توان به کشور‌های آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلبانی، آلمان، اتریش، اتیوپی، اردن، ارمنستان، ازبکستان، استرالیا، استونی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، افغانستان، الجزیره، امارات، اندونزی، انگلستان، اوگاندا، اوکراین، ایتالیا، ایرلند، ایسلند، بحرین، برزیل، بلاروس، بلغارستان، بلژیک، بنگلادش، بنین، بورکینافاسو، بوسنی و هرزگوین، تاجیکستان، تانزانیا، تایوان، ترکمنستان، ترکیه، تونس، جرسی انگلستان، دانمارک، روسیه، رومانی، سریلانکا، سنگال، سنگاپور، سوئد، سودان، سوریه، سوئیس، سیرالئون، صربستان، عراق، عربستان، عمان، غنا، فرانسه، فنلاند، فیلیپین، قرقیزستان، قزاقستان، ، قبرس، قطر، لبنان، لتونی، لسوتو، لهستان، لوکزامبورگ، لیبریا، لیبری، لیتوانی، لیختن اشتاین، ماداگاسکار، مالت، مالزی، ماهواره ثریا، ماکائو، مجارستان، مراکش، مصر، مقدونیه، موریتانی، موزامبیک، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نروژ، نپال، نیجر، نیجریه، نیوزلند، هلند، هند،‌ هنگ کنگ، ونزوئلا، ویتنام، پاناما، پاکستان، پرتغال، چک، چین، ژاپن، کامبوج، کره جنوبی، کروواسی، کنگو، کنیا، کویت، گامبیا، گرجستان، گینه استوایی، یمن و یونان اشاره کرد. 

شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه‌های رومینگ همراه اول در هر‌یک از کشور‌های ذکر‌شده، وارد سایت همراه اول شده و با مراجعه به بخش تعرفه‌ها، نام کشور مد‌نظرتان را سرچ کنید؛ تا تعرفه‌های مربوط به همان کشور، برایتان نمایش داده شود. 

تعرفه رومینگ همراه اول 

همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، هزینه بر‌قراری مکالمه و ارسال پیامک در حالت رومینگ، با هزینه‌ای که در حالت عادی پرداخت می‌کنید، متفاوت بوده و بیشتر است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که این تعرفه‌ها ثابت نیستند. به‌عنوان مثال تعرفه مکالمه در کشور عراق با تعرفه مکالمه در کشور ترکیه تفاوت دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با هزینه‌ مکالمه و ارسال پیامک در حال رومینگ، تعرفه رومینگ همراه اول در چند مقصد پر‌تردد را ارائه کرده‌ایم. پیش از هرچیزی پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه رومینگ در مقصد مد‌نظرتان، تعرفه‌ها را بر‌اساس تاریخ سفرتان، از طریق سایت همراه اول چک کنید؛‌ چرا‌که این تعرفه‌ها دائما در‌حال تغییرند. همچنین گفتنی است که ما در این مطلب تنها هزینه‌های رومینگ در برخی از کشور‌های خاص را عنوان کرده‌ایم. برای اطلاع از جدید‌ترین هزینه‌های رومینگ در کشور‌های دیگر نیز لازم است به سایت همراه اول مراجعه کنید. 

  • تعرفه رومینگ همراه اول در ترکیه 

    • تعرفه مکالمه با ایران: ۱۰ هزار تومان 
    • تعرفه مکالمه دریافتی: ۷ هزار و ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه مکالمه داخلی:‌ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه ارسال پیام کوتاه: ۴ هزار تومان 
    • تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ:‌ ۳ هزار تومان 

 

  • تعرفه رومینگ همراه اول در کشور عربستان 

    • تعرفه مکالمه با ایران: ۱۹۵ هزار تومان 
    • تعرفه مکالمه دریافتی: ۷۰ هزار تومان 
    • تعرفه مکالمه داخلی:‌ ۷۲ هزار تومان 
    • تعرفه ارسال پیام کوتاه: ۳۳ هزار تومان 
    • تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ:‌

 

  • تعرفه رومینگ همراه اول در کشور امارات 

    • تعرفه مکالمه با ایران: ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه مکالمه دریافتی: ۷ هزار و ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه مکالمه داخلی:‌ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه ارسال پیام کوتاه: ۴ هزار تومان 
    • تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ:‌ ۳ هزار تومان 

 

  • تعرفه رومینگ همراه اول در کشور آلمان 

    • تعرفه مکالمه با ایران: ۲۳ هزار تومان 
    • تعرفه مکالمه دریافتی: ۱۱ هزار تومان 
    • تعرفه مکالمه داخلی:‌ ۲۳ هزار تومان 
    • تعرفه ارسال پیام کوتاه: ۶ هزار تومان 
    • تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ:‌ ۱۱ هزار تومان 

 

  • تعرفه رومینگ همراه اول در کشور سوئد 

    • تعرفه مکالمه با ایران: ۱۸۸ هزار تومان 
    • تعرفه مکالمه دریافتی: ۵۸ هزار تومان 
    • تعرفه مکالمه داخلی:‌ ۵۱ هزار تومان 
    • تعرفه ارسال پیام کوتاه: ۲۳ هزار تومان 
    • تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ:‌

 

  • تعرفه رومینگ همراه اول در کشور عراق 

    • تعرفه مکالمه با ایران: ۱۱ هزار ۵۰۰  تومان 
    • تعرفه مکالمه دریافتی: ۸ هزار و ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه مکالمه داخلی:‌ ۶ هزار ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه ارسال پیام کوتاه: ۲ هزار ۵۰۰ تومان 
    • تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ:‌ ۲ هزار تومان 

 

نکته: تعرفه‌های ارائه شده، مربوط به بهار سال ۱۴۰۲ هستند. 

نحوه افزایش اعتبار برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری

برای استفاده از سرویس رومینگ، تفاوتی ندارد که سیم‌کارت شما اعتباری باشد یا دائمی. تنها تفاوتی که باید به آن توجه کنید این است که نحوه شارژ حساب رومینگ برای هر‌کدام از آن‌ها متفاوت است. به این منظور در ادامه در‌خصوص نحوه افزایش اعتبار برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری توضیح داده‌ایم:‌ 

  • افزایش اعتبار سیم‌کارت دائمی 

افزایش اعتبار سیم‌کارت دائمی برای استفاده از سرویس رومینگ، به دو روش امکان‌پذیر است. در ادامه نحوه استفاده از هر‌دو روش را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح داده‌ایم: 

  •  روش اول؛ افزایش اعتبار از طریق پیامک 

به‌منظور شارژ حساب رومینگ برای سیم‌کارت دائمی از طریق پیامک، ابتدا باید حرف B را به شماره ۹۹۰۰۰۹ ارسال کنید. در ادامه مبلغ مد‌نظرتان برای شارژ‌حساب را انتخاب کرده و پس از آن شماره تلفن همراه خود را بفرستید. صبر کنید تا پیامکی حاوی شناسه پرداخت و شناسه قبض از سوی اپراتور همراه اول برایتان ارسال شود. پس از دریافت پیامک، مبلغ را پرداخت کنید. 

  • روش دوم؛ افزایش اعتبار از طریق سایت همراه اول 

روش دیگر به‌منظور افزایش شارژ رومینگ همراه اول، اقدام از طریق سایت اصلی این اپراتور است. به این منظور ابتدا باید وارد سایت همراه اول شوید. پس از ورود به سایت، به‌دنبال گزینه سرویس‌ها و محصولات بگردید و روی آن نگه دارید تا صفحه کوچکی نشان داده شود. در میان لیست نمایش داده شده، گزینه رومینگ و مکالمات بین‌الملل انتخاب کرده و سپس روی بخش مکالمات و پیامک بین‌الملل کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، بسته‌های موجود به‌منظور افزایش شارژ‌ رومینگ همراه اول برایتان نمایش داده می‌شود. با بررسی بسته‌های ارائه شده، گزینه مد‌نظرتان را انتخاب کرده و از طریق کد دستوری مربوط به آن، برای افزایش اعتبارتان اقدام کنید. 

  • افزایش اعتبار سیم‌کارت اعتباری 

شارژ حساب رومینگ برای سیم‌کارت‌های اعتباری، بسیار راحت‌تر از افزایش اعتبار برای سیم‌کارت‌های دائمی است. برای این کار تنها کافی است مانند وقت‌هایی که می‌خواهید سیم‌کارت خود را شارژ کنید، برای افزایش اعتبارتان اقدام کنید. این کار به‌راحتی از طریق دستگاه خودپرداز، دستگاه‌های پوز (pos)، اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین، همراه بانک و همچنین اپلیکیشن همراه من امکان‌پذیر خواهد بود. 

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول 

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد این سؤال برایتان مطرح شده باشد که چگونه می‌توان از سرویس رومینگ برای برقراری تماس استفاده کرد؟ در ادامه در‌خصوص نحوه برقراری تماس با موبایل و شماره ثابت با سرویس رومینگ توضیح داده‌ایم: 

  • برقراری تماس با موبایل با سرویس رومینگ 

چنانچه به کشوری دیگر سفر کرده‌اید و می‌خواهید با شماره موبایل شخصی در ایران تماس برقرار کنید، تنها کافی است هنگام شماره‌گیری، به‌جای صفر اول، کد ۰۰۹۸ را وارد کنید. به‌عنوان مثال اگر شماره فرد مد‌نظرتان ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ باشد، باید به‌جای آن ۰۰۹۸۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ را شماره‌گیری کنید تا تماستان برقرار شود. 

  • برقراری تماس با شماره ثابت با سرویس رومینگ 

روش برقراری تماس با شماره ثابت با سرویس رومینگ تقریباً شبیه به روش برقراری تماس با موبایل است. به این منظور نیز باید صفر اول پیش‌شماره شهر مد‌نظر را حذف کرده و به‌جای آن کد ۰۰۹۸ را وارد کنید. 

در سفرزون بخوانید

نکاتی مهم در‌خصوص سرویس رومینگ همراه اول 

  • مکالمات 

    • توجه کنید که تعرفه مکالمه در حالت رومینگ، بر‌اساس دقیقه محاسبه می‌شود. فرقی نمی‌کند که مکالمه شما در حالت رومینگ ۲۰ ثانیه، ۵۰ ثانیه یا ۱ دقیقه باشد؛ در هر‌سه حالت هزینه ۱ دقیقه مکالمه، طبق تعرفه رومینگ در کشور مربوطه، از حساب شما کسر خواهد شد.
    • تماس دریافتی از داخل ایران برای شما هزینه خواهد داشت و در‌صورت دریافت تماس و برقراری آن، هزینه‌ای طبق تعرفه مشخص‌شده از حساب شما کسر خواهد شد. 
    • چنانچه در کشوری خارجی که با اپراتور همراه اول دارای قرارداد فعال است، تماسی بین دو شماره ایرانی بر‌قرار شود، هزینه تماس طبق تعرفه رومینگ محاسبه و کسر خواهد شد. 
    • چنانچه در کشوری خارجی با سیم‌کارت همراه اول خود با شماره‌ای در کشوری دیگر به‌جز ایران تماس بگیرید، هزینه مکالمه شما طبق تعرفه رومینگ بین‌المللی کشور میزبانی که به آن سفر کرده‌اید، محاسبه خواهد شد. این هزینه بیشتر از هزینه تماس با ایران خواهد بود. 
  • فعال‌سازی و دریافت پیامک 

    • فعال‌سازی سرویس رومینگ همراه اول کاملاً رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای فعال‌سازی از حساب شما کسر نخواهد شد. 
    • روشن کردن تلفن همراه در نقاط خارج از محدوده تحت پوشش و همچنین دریافت پیامک در چنین شرایطی، رایگان بوده و بابت آن هزینه‌ای از حساب شما کسر نمی‌شود. 
نحوه جلوگیری از رومینگ نا‌خواسته برای مرزنشینان

نحوه جلوگیری از رومینگ نا‌خواسته برای مرزنشینان 

گاهی ممکن است برای مشترکینی که در نقاط مرزی زندگی می‌کنند، سرویس رومینگ فعال شده و مکالمات، پیامک و اینترنت آن‌ها طبق تعرفه رومینگ محاسبه شود. این افراد برای جلوگیری از رومینگ نا‌خواسته لازم است که به‌صورت دستی، رومینگ سیم‌کارت و تلفن همراه خود را غیر‌فعال کنند. پیش‌تر در‌خصوص نحوه غیر‌فعال‌سازی رومینگ همراه اول توضیح داده‌ایم. 

رومینگ همراه اول در پرواز 

از دیگر خدمات رومینگ که اپراتور همراه اول برای مشترکین خود ارائه کرده است، می‌توان به خدمات رومینگ در پرواز اشاره کرد. با ارائه چنین خدمتی، مشترکین همراه اول می‌توانند در طول پرواز (پس از بلند شدن هواپیما و قبل از فرود آمدن آن)، از خدمات رومینگ استفاده کنند. برای دسترسی به این امکان تنها کافی است پس از جست‌و‌جوی شبکه‌های در‌دسترس در تلفن همراه خود، گزینه On Air را انتخاب کنید. به این صورت سرویس رومینگ همراه اول در پرواز برای شما فعال خواهد شد. لازم به ذکر است که حتی در‌صورت فعال‌سازی این سرویس، باز هم نمی‌توانید در طول پرواز تماسی دریافت کنید و تنها امکان برقراری تماس از سوی شما فراهم خواهد بود. در‌نهایت باید بگوییم که این سرویس تنها زمانی برای مشترکین همراه اول قابل استفاده خواهد بود که با یکی از شرکت‌های هواپیمایی که در لیست زیر عنوان کرده‌ایم، سفر کنند: 

  • Cebu Pacific Air
  • British Airways
  • AZAL
  • All Nippon Airways
  • Aeroflot
  • Iberia
  • Hong Kong Airlines
  • Etihad
  • Emirates
  • Royal Jordanian
  • Egypt
  • Qatar Airways
  • Oman Air
  • Libyan Airlines
  • Saudia
  • Philippine Airlines
  • Singapore Airlines
  • TAM Airlines
  • Thai Airways

تعرفه رومینگ همراه اول در پرواز برای بر‌قراری ارتباط با ایران به‌صورت زیر است: 

  • مکالمه با ایران هر دقیقه : ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان
  • ارسال پیامک : ۸ هزار تومان
  • دیتا ۱ مگابایت : ۶۰ هزار تومان 

مزایای استفاده از سرویس رومینگ همراه اول 

مهم‌ترین مزیت استفاده از سرویس رومینگ همراه اول این است که با فعال‌سازی آن دیگر لازم نیست هنگام سفر به کشور‌های خارجی، از اپراتور‌های فعال در کشور مقصد، سیم‌کارت جدید خریداری کنید. به‌علاوه با این امکان دوستان، آشنایان و همکاران شما می‌توانند به‌راحتی از طریق شماره تماس همیشگی‌تان با شما ارتباط برقرار کنند. در‌واقع با استفاده سرویس رومینگ، خط ارتباطی شما مانند سابق حفظ خواهد شد و سفر راحت‌تری را تجربه خواهید کرد. 

مزایای استفاده از سرویس رومینگ همراه اول

در این مطلب از مجله گردشگری سفر‌زون، تمامی اطلاعات لازم جهت استفاده از رومینگ همراه اول را ارائه کردیم. آیا این مطلب برایتان سودمند بود؟‌ چنانچه در‌خصوص این موضوع ابهام یا سؤالی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا در‌صورت توان شما را راهنمایی کنیم. به‌علاوه چنانچه اطلاعات کاربردی و مفیدی در‌خصوص رومینگ اپراتور همراه اول دارید، از شما می‌خواهیم که ما را در تکمیل این مطلب یاری رسانده و در بخش نظرات در‌خصوص آن توضیح دهید؛ تا ما و مخاطبمانمان نیز از اطلاعات ارزشمند شما بهره‌مند شویم. 

مطالب مرتبط