آیا اینترنت در زمان امتحان قطع می شود؟ – اخبار تجارت


به گزارش تجارت نیوز، موضوع قطعی اینترنت در ایام کنکور از سوی معاونت امور آزمون سازمان سنجش مطرح شد؛ موضوعی که جنجال زیادی به پا کرد اما مسئولان از جمله وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش با اجرای این روش برای حفظ حقوق متقاضیان موافقت کردند. سرانجام پس از مذاکرات و مخالفت ها، برای چند ساعت اینترنت موبایل (مناطق نزدیک به حوزه های کنکور) قطع شد.

به گفته مسئولان، اگرچه این روش تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده و پاسخ به حوزه های امتحانی کنکور برگشتی نداشت، اما پس از پایان زمان بازداشت، شهروندان نسبت به مشکلات ایجاد شده شکایت و نارضایتی داشتند. به آنها به دلیل قطع اینترنت، به گونه ای که چندی وزیر ارتباطات پس از این موضوع ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات پیش آمده در BTS حوزه های امتحانی، تاکید کرد که ارزیابی را اعلام کرده اند. سازمان و این آخرین قطع اینترنت به دلیل آزمون داوطلبی است و آیا به فکر مرحله بعدی پذیرش هستیم بله راه حل جایگزین است و به دلیل امتحان اینترنت را قطع نمی کنند.

خاموش کردن اینترنت کمکی به جلوگیری از کلاهبرداری نمی کند

اکنون پس از گذشت چندین ماه از این مشکل، زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری 1402 نزدیک است و در یک ماه گذشته مجدداً به اتصال اینترنت مشکوک شد و عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ اعلام کرد. به مشکل قطع شدن اینترنت نمی تواند کمکی کند، و فناوری هایی وجود دارند که می توانند حتی زمانی که اینترنت قطع است با هم ارتباط برقرار کنند.

توصیه او به سازمان اندازه‌گیری این بود که از فناوری‌ها و روش‌های تشخیص سیگنال برای شناسایی و شناسایی هرگونه ارتباط ممنوعه ای که داوطلبان دارند، استفاده کند، زیرا امکان برقراری ارتباط حتی در زمان قطع اینترنت وجود دارد. سرانجام با دستور رئیس جمهور پرونده قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون بسته شد. به عبارت دیگر رئیس جمهور تاکید کرد: اگرچه سلامت امتحان برای آنها مهم است و مدیران باید تمام اقدامات خود را برای ارتقای سلامت امتحان انجام دهند، اما اینترنت به هیچ وجه قطع نمی شود. در واقع این دستور رئیس جمهور بوده و وزارت ارتباطات به آن عمل خواهد کرد.

چندی پیش محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که در روزهای امتحان 23 و 25 تیرماه اینترنت قطع نشود. وی در این خصوص گفت: دستور دادند اینترنت قطع نشود و ما برای تامین امنیت کنکور سامانه های ویژه خود را داریم.

لذا با توجه به اظهارات وزیر علوم و دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم انجام این کار، قطعی شدن اینترنت در راستای حفظ سلامت کنکور و رعایت حقوق داوطلبان این کشوری امتحان بعد از چند ماه تعطیل شد

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط