رشد اقتصادی کشورهای G-7 و BRICS در سال 2024 چقدر خواهد بود؟ + اینفوگرافیک


صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) خود را برای سال 2024 منتشر کرد و در حالی که انتظار می رود رشد جهانی در سطح 3.2 درصد ثابت بماند، پیش بینی ها برای برخی از کشورهای بزرگ نشان می دهد که رشد کاهش یافته است. اقتصاد را نشان می دهند. اینفوگرافیک زیر رشد واقعی تولید ناخالص داخلی را تا سال 2024 با استفاده از داده های چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول در سال 2024 برای گروه هفت (G7) و کشورهای بریکس، به علاوه عربستان سعودی که هنوز در حال بررسی دعوت برای پیوستن به این بلوک است، پیش بینی می کند.

چشم انداز رشد اقتصادی ترکیبی کشورهای بزرگ در سال 2024

پیش‌بینی رشد اقتصادی صندوق بین‌المللی پول برای کشورهای بزرگ متفاوت است، به طوری که انتظار می‌رود بیشتر کشورهای گروه ۷ و بریکس در سال ۲۰۲۴ رشد کمتری نسبت به سال ۲۰۲۳ داشته باشند.

انتظار می رود تنها سه کشور دعوت شده یا بریکس یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی در سال 2024 نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی بالاتری نسبت به سال گذشته داشته باشند.

انتظار می‌رود چین با 4.6 درصد و هند با 6.8 درصد نرخ رشد نسبتاً بالایی را در سال 2024 حفظ کنند، اما در مقایسه با سال قبل رشد چین 0.6 درصد و هند 1 درصد کندتر خواهد بود.

از سوی دیگر، چهار کشور G7 سریعتر از سال گذشته رشد خواهند کرد. مانند آلمان که از روند تولید ناخالص داخلی واقعی -0.3 درصدی خود در سال 2023 برگشت.

رشد سریعتر BRICS نسبت به کشورهای G7

علیرغم پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی کمتر در سال 2024 نسبت به سال 2023، انتظار می‌رود کشورهای بریکس در مقایسه با میانگین 1 درصدی G7، رشد 3.6 درصدی داشته باشند.

در حالی که مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای G7 حدود 15 تریلیون دلار بیشتر از کشورهای بریکس است، با تداوم نرخ رشد بالاتر و پتانسیل برای اضافه کردن اعضای بیشتر، به نظر می رسد BRICS از نظر اندازه اقتصادی در عرض دو دهه از G7 پیشی خواهد گرفت.

موانع گسترش بریکس در آستانه اجلاس اکتبر 2024

اخیراً گسترش بریکس با موانعی روبرو شده است زیرا خاویر میلی، رئیس جمهور تازه منتخب آرژانتین دعوت این گروه را رد کرد و عربستان سعودی تصریح کرد که این کشور همچنان در حال بررسی دعوت خود است و هنوز به بریکس نپیوسته است.

حتی با وجود این مشکلات، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در ماه فوریه به خبرنگاران گفت که 34 کشور مختلف برای پیوستن به بلوک رو به رشد بریکس درخواست داده اند.

هر گونه تغییر در این گروه احتمالاً قبل یا در جریان اجلاس بریکس 2024 که در تاریخ 22 تا 24 اکتبر در کازان روسیه برگزار خواهد شد، اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط