بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور 1403


یادگیری درک عمومی ریاضی و فیزیک برای بچه‌های کنکور هنر از نان شب واجب‌تر است، چرا؟ اگر نگاهی به میانگین درصد داوطلبان در کنکورهای گذشته بی‌اندازید، متوجه می‌شوید که اکثر داوطلبان عملکرد مطلوبی در این درس دارند. پس توصیه می‌کنم به این درس توجه ویژه‌ای داشته باشید، در غیر این صورت در رقابت با سایر داوطلبان شکست می‌خورید!

خب من خیلی میانه خوبی با این درس ندارم چه کنم؟ شما به یک آموزش درست و حسابی احتیاج دارید و باید منابع مناسب خودتان را پیدا کنید. از کجا بفهمم کدام کتاب‌ها برای من مناسب هستند؟ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید چون قرار است با هم بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور ۱۴٠۳ را بررسی کنیم.

آنچه خواهید خواند …

اهمیت درک عمومی ریاضی و فیزیک در کنکور هنر

شاید درک عمومی ریاضی و فیزیک بالاترین ضریب را در بین دروس کنکور هنر نداشته باشد؛ اما همان طور که اشاره کردیم داوطلبان در این درس عملکرد خوبی دارند چون اکثر شرکت کننده‌های کنکور هنر دیپلم ریاضی یا تجربی دارند و پیش زمینه و پایه نسبتا خوبی برای این درس دارند.

دروس محاسباتی ماهیت متفاوتی نسبت به سایر دروس دارند و راه یادگیری و تسلط آن‌ها، حل تست و مسئله است. البته همه داوطلبان سطح یکسانی برای این درس ندارند و طبیعتا منابع مناسب داوطلبان مختلف با یکدیگر فرق دارد. در ادامه بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر را به تفکیک سطح علمی هر منبع معرفی می‌کنیم.

یکی از اشتباهات پرتکرار کنکوری‌ها این است که فکر می‌کنند کتاب درسی به ویژه برای دروسی مثل ریاضیات به هیچ عنوان جوابگو نیست و در نتیجه کلا قید مطالعه کتاب درسی را برای کنکور می‌زنند.

تا زمانی که شما یک درک کلی از مطالب کتاب درسی نداشته باشید، نمی‌توانید از پس درک درسنامه‌های کتاب‌های تست برآیید، پس توصیه میکنم حتما تک تک مسائل و مثال‌های کتاب درسی را حل کنید.

در حال حاضر کتاب جداگانه‌ای مخصوص این درس نداریم و منابع شما کتاب‌های درسی زیر هستند. جدیدترین چاپ این کتاب‌ها را می‌توانید از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید:

ویژگی‌های بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک

هر کتاب تستی از سه قسمت اصلی یعنی درسنامه، تست و پاسخنامه تشکیل شده است و حجم هر قسمت در منابع مختلف متفاوت است؛ برای مثال در برخی منابع درسنامه حجم قابل توجهی دارد و تعداد تست‌ها کمتر است. اگر می‌خواهید متوجه شوید که کدام منبع برای شما مناسب است، ابتدا باید سطح علمی خودتان را مشخص کنید. در جدول زیر ویژگی‌های بهترین منابع را بر اساس سطح علمی داوطلبان مختلف ارائه کرده‌ایم:

سطح علمی داوطلب ویژگی بهترین کتاب درک عمومی ریاضی فیزیک
ضعیف و مبتدی درسنامه‌های کامل و مفصل، تست‌های طبقه‌بندی شده، پاسخنامه تشریحی کامل
متوسط درسنامه‌های کاربردی و جمع‌وجور، تست‌های فراوان و متنوع، پاسخنامه مکمل درسنامه
قوی و خفن فاقد درسنامه یا دارای درسنامه کوتاه، تست‌های سطح بالا و چالشی، پاسخنامه‌های تشریحی کامل و مفصل

این کتاب‌ها داوطلبان ضعیف را نجات می‌دهند!

اگر به هیچ عنوان نمی‌توانید با درس درک عمومی ریاضی و فیزیک کنار بیایید و در کل در حل مسئله عملکرد خوبی ندارید، باید از پایه و الفبا این درس را یاد بگیرید.

در نتیجه داوطلبان ضعیف به منابع درسنامه محور نیاز دارند؛ یعنی کتاب‌هایی که درسنامه‌های مفصل و کاملی دارند و صفر تا صد مطالب را آموزش می‌دهند.

بعد از مطالعه کتاب درسی و یادگیری اولیه فرمول‌ها، بهتر است درسنامه‌ها را مطالعه کنید و بعد بلافاصله تعدادی تست آموزشی استاندارد کار کنید. کتاب های زیر بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک برای داوطلبان ضعیف هستند:

اگه اوضاع چندان هم بد نیست این کتاب‌ها را بخر

اگر شما سطح متوسط یا پیشرفته‌ای در درس درک عمومی ریاضی و فیزیک دارید و می‌توانید به خوبی با این درس ارتباط برقرار کنید، توصیه می‌کنم به جای مطالعه درسنامه‌های طولانی بیشتر زمانتان را صرف تست زدن و حل مسئله کنید.

بهترین کتاب‌ها برای داوطلبان متوسط و قوی کتاب‌هایی با درسنامه جمع‌وجور و کاربردی و تعداد فراوانی تست و سوال متنوع است.

دوستان یادتان باشد که صرفا با حفظ کردن چند فرمول نمی‌توانید در این درس پیشرفت کنید؛ بلکه باید به دل خطر بزنید و تا می‌توانید تست کار کنید. منابع زیر بهترین کتاب‌های درک عمومی ریاضی و فیزیک برای داوطلبان سطح متوسط و پیشرفته هستند:

در اینجا خلاصه‌ای از کل مطالب این محتوا را در قالب جدول زیر ارائه کرده‌ایم. با کمک جدول زیر داوطلبان بر اساس سطح درسی خود به راحتی می‌توانند منابع مورد نیاز خود را شناسایی کنند.

همه منابع معرفی شده در این محتوا را می‌توانید با قیمت مناسب و تخفیف ویژه از وب سایت فروشگاه پایتخت کتاب خریداری کنید.

اصلی‌ترین منابع (کتاب درسی) اگه خیلی اوضاع بده! برای متوسط‌ها و خفن‌ها
ریاضی ۱ رشته ریاضی فیزیک   سیر تا پیاز درک عمومی ریاضی و فیزیک اخوان   درک عمومی ریاضی و فیزیک اندیشه جم  
ریاضی ۲ رشته ریاضی فیزیک   الفبای کنکور هنر درک عمومی ریاضی فیزیک کارنامه کتاب   درک عمومی ریاضی و فیزیک راه اندیشه  
فیزیک ۱ رشته ریاضی فیزیک   تمرین درک عمومی ریاضی و فیزیک کارنامه کتاب   درک عمومی ریاضی و فیزیک کارنامه کتاب  
فیزیک ۲ رشته ریاضی فیزیک      
هندسه ۱ رشته ریاضی فیزیک      
هندسه ۲ رشته ریاضی فیزیک      


حتما بخوانید: بهترین منابع ترسیم فنی کنکور 1403

سخن آخر

اگرچه داوطلبان کنکور هنر رویای کسب بهترین رتبه‌ها را در سر دارند اما تصور می‌کنند قبولی در این رشته کاری ندارد؛ پس این داوطلبان برخی دروس مهم و اساسی را جدی نمی‌گیرند و بعد مجبور می‌شوند شکست را بپذیرند. یکی از دروس مهم و اساسی که باید شش دانگ حواستان را به آن جمع کنید، درس درک عمومی ریاضی و فیزیک است.

گفتیم راز کسب درصد و تراز بالا برای این درس، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین منابع است. در این محتوا با توجه به سطح علمی و نیاز داوطلبان بهترین منابع درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور ۱۴٠۳ را معرفی کردیم. اگر شما هم تجربه استفاده از منبع خاصی را دارید خوشحال می‌شویم تجربیات ارزشمندتان را در قسمت دیدگاه این محتوا با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط