بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی 1403؛ منابع رتبه برترها


در مدرسه از خواندن فیزیک فراری بودم طوری که مطالب آن را برای خودم به یک غول تبدیل کرده بودم و درصد و ترازهایم تعریفی نداشت. روزی معلمم به من گفت برای یادگیری این درس باید بتوانی تمامی مفاهیم آن را تجسم کنی. آن زمان منظور معلمم را متوجه نشدم و راستش کتاب فیزیک کنکوری خوبی هم نداشتم، این بود که بارها به خاطر ضعفم شکست خوردم.

چند وقت پیش یکی از منابع فیزیک کنکوری را ورق می‌زدم و با مطالعه یکی از درسنامه‌ها تازه فهمیدم درک مفاهیم و یادگیری آن‌ها چقدر لذت بخش است. تصمیم گرفتم شما را هم با بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی 1403 آشنا کنم تاطعم شیرین یادگیری درس کاربردی فیزیک را بچشید.

آنچه خواهید خواند …

اهمیت درس فیزیک در کنکور رشته ریاضی

فیزیک دومین درس مهم کنکور ریاضی از نظر ضریب است؛ اما به جرات می‌توان گفت اهمیت فیزیک با ضریب 9 با درس ریاضی با ضریب 12 برابری می‌کند! چرا چنین حرفی زدم؟ ببینید برای پاسخ‌گویی به سوالات ریاضی باید از هفت خوان رستم عبور کنید، مثلا مطالب هندسه را با فیزیک مقایسه کنید، کدام یکی سخت‌تر است و مطالعه کدام درس انرژی بیشتری از شما می‌گیرد؟

خوشبختانه فیزیک از آن دسته درس‌هایی است که اگر فوت کوزه‌گری لازم برای حل تست‌های آن را یاد بگیرید، از پس حل هر سوالی در کنکور برمی‌آیید. این فوت کوزه‌گری را چطور یاد بگیرم؟ با کمک منابعی که در ادامه معرفی می‌کنیم.

آیا برای فیزیک کتاب درسی را بخوانیم؟

معلم من گفته کتاب درسی فیزیک اصلا مفت نمی‌ارزد به جای آن جزوه من را مطالعه کن و اصلا کتاب درسی را دور بی‌انداز! متاسفانه این تصور غلطی است که بین داوطلبان وجود دارد و اگر بدانید چقدر با حذف کتاب درسی کار خودتان را سخت می‌کنید، حتی به فکر نادیده گرفتن یک صفحه از کتاب درسی هم نمی‌افتید!

کتاب درسی فیزیک مهم‌ترین منبع شما برای یادگیری اولیه این درس است و باید آن را کامل بخوانید و تک تک مثال‌هایش را حل کنید.

اگر کتاب‌های درسی‌تان کهنه شده‌اند، می‌توانید جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی فیزیک رشته ریاضی را از وب سایت پایتخت کتاب خریداری کنید. کتاب‌های زیر منبع طراحان کنکور برای درس فیزیک رشته ریاضی هستند:

  • کتاب درسی فیزیک 1 (پایه دهم، چاپ سال 1400)
  • کتاب درسی فیزیک 2 (پایه یازدهم، چاپ سال 1401)
  • کتاب درسی فیزیک 3 (پایه دوازدهم، چاپ سال 1402)

بهترین منابع فیزیک کنکور چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی 1403 بسته به سطح علمی هر دانش‌آموز متفاوت است.

درست است که کتاب‌های درسی منابع اصلی شما هستند اما نقص‌هایی دارند و برای موفقیت در کنکور مطالعه آن‌ها به تنهایی کافی نیست.

هر داوطلبی برای درس فیزیک به سه منبع دیگر هم نیاز دارد، یک منبع در سطح خودش (برای دور اول)، یک منبع سطح بالا (برای دور دوم) و یک منبع خلاصه برای مرور و جمع بندی.

حالا چطور تشخیص دهیم کدام کتاب فیزیک کنکوری مناسب و استاندارد است؟ ابتدا باید بدانید در چه سطحی قرار دارید و در چه زمینه‌ای مشکل دارید (تست‌زنی یا یادگیری مفاهیم) بعد هر منبع را از نظر چند ویژگی زیر بررسی کنید:

  • حجم و لحن درسنامه‌ها
  • تعداد و تنوع تست‌ها
  • کیفیت پاسخنامه تشریحی
  • و از همه مهم‌تر سطح علمی خودتان

بهترین کتاب‌های درسنامه محور فیزیک کنکور ریاضی

نمرات من در درس فیزیک در رنج 13 ،14 قرار دارد و در آزمون‌ها به زحمت حدود 30 درصد می‌زنم، کدام کتاب فیزیک کنکوری را بخرم؟

برای داوطلبانی که در درس فیزیک ضعف پایه‌ای دارند، کتاب‌های درسنامه محور را پیشنهاد می‌دهیم چرا که بخش اصلی این کتاب‌ها را درسنامه‌ها تشکیل می‌دهند و در واقع در حکم یک کلاس تقویتی عمل می‌کنند.

فقط یادتان باشد که برای مطالعه چنین کتاب‌های پر حجمی به زمان زیادی نیاز دارید و برای خرید آن‌ها باید از تابستان یا نهایتا اول سال تحصیلی اقدام کنید. بهترین کتاب‌های درسنامه محور فیزیک کنکور ریاضی عبارتند از:

  • فیزیک تک پایه رشته ریاضی تست خیلی سبز
  • آموزش شگفت انگیز فیزیک تک پایه رشته ریاضی خیلی سبز
  • فیزیک پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی خیلی سبز
  • فیزیک پایه کنکور دهم و یازدهم رشته ریاضی ویندوز الگو
  • فیزیک پایه کنکور رشته ریاضی مهروماه

بهترین کتاب‌های تست جامع فیزیک کنکور ریاضی

اگر اوضاع درصد و ترازتان در این درس چندان هم بد نیست اما دوست دارید بیشتر پیشرفت کنید یا اصلا تایم کافی برای مطالعه منابع تک پایه و درسنامه محور ندارید، بهترین گزینه برای شما کتاب‌های تست جامع هستند. درسنامه این کتاب‌ها کاملا کاربردی است؛ یعنی در آن‌ها هیچ نکته اضافی و حاشیه‌ای وجود ندارد و فقط به مطالب اصلی پرداخته شده است.

تمرکز اصلی این کتاب‌ها روی بخش تست است و شامل سوالات متنوع و فراوانی هستند که با حل آن‌ها می‌توانید درصد و ترازتان را ارتقا دهید.

بهترین کتاب‌های تست جامع فیزیک کنکور ریاضی عبارتند از:

  • فیزیک جامع کنکور رشته ریاضی خیلی سبز
  • فیزیک جامع کنکور رشته ریاضی آبی قلم چی
  • فیزیک کامل کنکور رشته ریاضی میکرو طلایی گاج
  • فیزیک جامع کنکور رشته ریاضی منتشران

برترین منابع جمع بندی و مرور فیزیک

هر بازه از سال تحصیلی نیازمند نوع خاصی از برنامه‌ریزی است و طبیعتا به منابع ویژه‌ای هم احتیاج دارد. برای مثال رتبه برترها چند هفته پایانی استراتژی درس خواندنشان را به طور کلی تغییر می‌دهند و به جای مطالعه مطالب جدید، دروسی که قبلا خوانده‌اند را جمع بندی و مرور می‌کنند.

آیا مرور و جمع‌ بندی حجم زیادی از مطالب فیزیک در عرض چند هفته امکان‌پذیر است؟ بله، با کمک کتاب جمع بندی فیزیک کنکور رشته ریاضی مهروماه این کار برای شما بسیار راحت می‌شود.

بالاخره کدام کتاب را بخرم؟

در جدول زیر همه اطلاعات این محتوا را به صورت خلاصه ارائه داده‌ایم، اگر بین دو کتاب که در یک سطح هستند سر دو راهی مانده‌اید، بهتر است از هر کتاب یک نمونه کوتاه بخوانید تا متوجه شوید که با کدام منبع بهتر ارتباط برقرار می‌کنید. در وب سایت پایتخت کتاب در صفحه خرید هر منبع لینک دانلود نمونه آن کتاب وجود دارد.

منابع منتخب فیزیک کنکور ریاضی از نگاه رتبه برترها

احتمالا دوست دارید با رتبه برترها صحبت کنید و نظرشان را در مورد بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی بدانید، ما این کار را از طرف شما انجام داده‌ایم:

فیزیک پایه کنکور رشته ریاضی مهروماه





این کتاب مناسب داوطلبان متوسط و ضعیفی است که دنبال یک منبع کامل اما با حجم معقول هستند. درسنامه‌های این منبع تمام مطالب کتاب درسی را پوشش داده‌اند و در عین حال حجم مناسب و قابل قبولی دارند. تست‌ها روندی آموزشی دارند و برای هر موضوع به دقت طبقه‌بندی شده‌اند.

فیزیک جامع کنکور رشته ریاضی خیلی سبز





لحن درسنامه‌های این کتاب تا حدی رسمی است و برای درک کامل آن‌ها باید از قبل اطلاعات کمی داشته‌باشید؛ پس درسنامه‌ها بیشتر مناسب داوطلبان سطح متوسط و بالاتر طراحی شده‌اند تا داوطلبان ضعیف. نقطه قوت این کتاب تست‌های متنوع و میکروطبقه بندی آن هستند که تمام مطالب کتاب درسی و حتی تمارین آن را هم پوشش می‌دهند.

نردبام فیزیک جامع کنکور ریاضی خیلی سبز





اگر از حل سوالات کنکوری و استاندارد خسته شده‌اید و به دنبال یک منبع سطح بالا با سوالات ترکیبی و چالشی هستید، کتاب نردبام فیزیک خیلی سبز گزینه بسیار خوبی برای شما است. این کتاب شامل درسنامه‌های کاربردی و نکته محور، سوالات متنوع، خلاقانه و فراتر از سطح کنکور و پاسخنامه‌های تشریحی و کامل است.

سخن آخر

برای موفقیت در رقابت نفس‌گیر کنکور صرفا ساعت مطالعه بالا و تست‌زنی به دادتان نمی‌رسد؛ بلکه باید حواستان را جمع کنید و در انتخاب کتاب‌های کنکوری هوشمندانه عمل کنید. فیزیک درس سرنوشت‌ساز و رتبه‌آور رشته ریاضی است؛ پس هیچ داوطلبی حق ندارد در این درس متوسط باشد بلکه باید عملکردی عالی داشته باشد.

در این محتوا بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی 1403 را بر اساس سطح داوطلبان مختلف معرفی کردیم تا با کمک آن‌ها بتوانید در این درس بدرخشید. همه منابع معرفی شده در این محتوا با قیمت مناسب و تخفیف ویژه در وب سایت پایتخت کتاب موجود هستند. از داوطلبانی که تجربه استفاده از این منابع را داشته‌اند، دعوت می‌کنیم در کامنت این محتوا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط