چری با خودروهای برقی خود به زمین زد/رونمایی از محصول چری در نمایشگاه خودرو پکن


به گزارش تجارت نیوز، نمایشگاه خودرو پکن 2024 با حضور غول های خودروسازی چینی و دیگر خودروسازان مطرح جهان از روز پنجشنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 آغاز به کار کرد. چری یکی از خودروسازان معروف چینی است که چندین خودروی هیبریدی و برقی تولید کرده است. معروف ترین آنها در زیر ذکر شده است.

گیلاس تیگو 4

MVM X55 Pro یکی از کراس اوورهای محبوب مدیران خودرو بود، تیگو 4 نسخه به روز شده X55 Pro محسوب می شود. این خودرو امروز توسط شرکت چری ارائه شد که شباهت زیادی به فونیکس تیگو 7 پرو دارد و احتمالا در ماه های آینده نسخه های کامل تیگو 4 با همکاری مدیران خودرو وارد بازار ایران خواهد شد.

گیلاس تیگو 8 جدید

نسخه به روز شده چری تیگو 8 در نمایشگاه خودرو پکن در سال 2024 ارائه شد که از نظر ظاهری نیز این خودرو نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته و می توان گفت به روزتر شده است. فیس لیفت تیگو 8 احتمالاً همان مشخصات فنی مدل قبلی خود را دارد.

تیگو 9 پلاگین هیبریدی

دیروز چری تیگو 9 پلاگین هیبریدی را نیز معرفی کرد که در صورت ورود به بازار ایران احتمالا لوکس ترین کراس اوور زیربرند فونیکس محسوب می شود. به گفته چری، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است و حداکثر مسافت آن با شارژ کامل به 1400 کیلومتر می رسد.

i Car 03 T

Chery iCar 03T نسخه اصلاح شده و بهبود یافته iCar 03 است که در اوایل سال جاری به فروش رسید. این خودرو که از نظر سایز در رده کراس اوورهای آفرود طبقه بندی می شود، در دو نسخه یک و دو موتوره وارد بازار خواهد شد که هر دو کاملا برقی خواهند بود.

نسخه تک موتوره قادر به تولید حداکثر 181 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور است. اما با اضافه شدن موتور دوم، حداکثر قدرت به 275 اسب بخار و گشتاور به 385 نیوتن متر می رسد.

Omoda E5

Omuda E5 نسخه الکتریکی کراس اوور Omuda 5 است که در ایران با نام Phoenix FX شناخته می شود. در صورت ورود این خودرو به بازار داخلی، احتمالاً با نام الکتریکی Phoenix FX و برند Phoenix NEV به فروش می رسد.

این خودرو از نظر طراحی کاملا شبیه فونیکس FX است با این تفاوت که جلوپنجره به طور کامل حذف شده و این قسمت به بخشی از سپر جلو تبدیل شده است.

اکسید E08

برند Oxid یکی از زیرمجموعه های لوکس چری است و Oxid E08 به عنوان کانسپت ون برقی این شرکت در غرفه چری به نمایش گذاشته شد. به گفته سازنده، طراحی عجیب و جادار E08 از پروانه الهام گرفته شده و انتظار می رود از سال آینده با قیمتی در حدود 35 هزار دلار راهی بازار شود.

جکو J7

یکی دیگر از زیرمجموعه های گروه چری، برند Jaeco است که با نام لوکانو 7 در ایران عرضه می شود. لوکانو یکی از برندهای فرعی جدید گروه ماموت در بازار ایران است. پلت فرم این خودرو با فونیکس تیگو 7 پرو مشترک است و به همین دلیل می تواند خیال بسیاری از خریداران لوکانو 7 را به دلیل ناشناخته بودن این برند راحت کند.

محصولات جتور

Jetor X70 Plus Facelift و Jetor L7 دو محصول زیر برند Jetor متعلق به چری در نمایشگاه خودرو پکن بودند. Jetor X70 Plus در واقع همان Fidelity Prestige است که به تازگی توسط گروه بهمن در ایران عرضه شده است و حالا این خودروساز چینی قصد دارد نسخه فیس لیفت شده آن را معرفی کند.

JETTOR L7 کراس اوور هیبریدی بعدی چری در نمایشگاه خودرو پکن بود که با دو نسخه پنج نفره و هفت نفره وارد بازار خواهد شد.

حفاظت از محیط زیست، تعهد چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024

خودروساز چینی چری در نمایشگاه خودروی پکن 2024 حضور پررنگی داشت و تعهد خود به نوآوری، فناوری و پایداری را برجسته کرد. این شرکت برنامه های خود را برای توسعه بیشتر خودروهای الکتریکی و هیبریدی و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای فاش کرد.

چری با معرفی نسل چهارم پلتفرم QPower قصد دارد گامی بلند در جهت تحول صنعت خودروسازی و گذار به دنیای پایدار بردارد. این پلت فرم نوآورانه که به طور خاص برای وسایل نقلیه آلایندگی صفر طراحی شده است، انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهد و می تواند طیف گسترده ای از پیشرانه ها از جمله خودروهای الکتریکی، موتورهای احتراق داخلی کم آلایندگی، مدل های هیبریدی و حتی خودروهای پیل سوختی هیدروژنی را پشتیبانی کند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت نیوز را مطالعه کنید.









مطالب مرتبط