عطر و ادکلن اورجینال که ماندگاری زیادی ندارد و بو نمی دهد!


سلب مسئولیت: روزیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و سردبیران مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارند.

عده ای معتقدند برخی از عطرها و ادکلن های اصل که با قیمت بالا عرضه می کنند ماندگاری زیادی ندارند و بو را پخش می کنند! این درست است و می تواند به استفاده، فصل، غلظت عطر و ادکلن و حتی نوع پوست شما بستگی داشته باشد. مانند هر وسیله بهداشتی، استفاده از عطر نیز قوانینی دارد که باید رعایت شود.

تاثیر نوع عطر بر ماندگاری و پخش بو

برای درک علت پخش نشدن و ماندگاری بو روی پوست، بهتر است ابتدا با انواع عطرها آشنا شوید. بسیاری از افراد نمی دانند که کلمه عطر یک اصطلاح کلی است و عطرها زیر شاخه های مختلفی دارند. اسانس های موجود در عطر مبنای دسته بندی عطرها از نظر پخش رایحه (نوانس عطر) و ماندگاری است. به طور کلی عطرهایی که ماندگاری زیادی روی پوست دارند، پخش بو کمی در محیط دارند. این باعث می شود عطرهای خوشبو منحصر به فرد و افراد بسیار نزدیک به او باشد و به فضای شخصی دیگران تهاجم نکند. غلظت عطرها ماندگاری و قدرت پخش بوی آنها را تعیین می کند که عبارتند از:

عطر:

عطر یا پرفیوم خالص حداکثر 20 تا 30 درصد اسانس معطر دارد. رایحه عطر تا 48 ساعت روی پوست ماندگاری دارد و معمولا به سرعت در محیط پخش نمی شود. عطرها گزینه خوبی برای استفاده در مهمانی ها و مراسم رسمی هستند. قیمت عطر بالاتر از غلظت های دیگر است. درصد کمتر الکل در عطر از پخش شدن اسانس های روغنی در هوا جلوگیری می کند.

آب عطر:

بسیاری از عطرهای موجود در بازار از این نوع هستند. ادو پرفیوم حاوی 15 تا 20 درصد اسانس است و تا 8 ساعت ماندگاری دارد. این عطرها به دلیل داشتن الکل بیشتر بوی متوسطی دارند و قیمت مناسب تری نسبت به عطرها دارند.

آب دستشویی:

این گونه دارای 5-15 درصد اسانس است. این عطرها حدود 4 ساعت ماندگاری دارند و با بیش از 80 درصد الکل بوی زیادی پخش می کنند.

ادوکلن:

اسپری ادکلن در اولین لحظات باعث پخش شدن بو در محیط می شود و این مدت حدود 2 ساعت باقی می ماند. غلظت 2 تا 4 درصد اسانس در مقابل بیش از 90 درصد الکل، استفاده از ادکلن را برای افرادی که به بوهای تند حساسیت دارند یا از سردرد رنج می برند ایده آل می کند. برای جلوگیری از خرید ادکلن تقلبی پیشنهاد می کنیم ادکلن اصل را فقط از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا هزینه هایی که در این زمینه در نظر دارید هدر نرود. همچنین می توانید با بررسی مواردی مانند عدم وجود غلط املایی روی بسته بندی، شیشه شفاف بدون حباب، برچسب اصالت محصول و غیره از خرید یک ادکلن اصل مطمئن شوید.

Eau Fraiche:

این عطرها بر پایه آب هستند و فقط ۲ تا ۳ درصد اسانس دارند. Eudofresh بهترین گزینه برای استفاده در تابستان است. ادوفرش برای پوست های خشک و کم آب مناسب است و عملکردی مشابه بادی اسپلش دارد.

چرا بوی برخی از عطرها و ادکلن ها پخش نمی شود؟

همانطور که گفته شد، الکل مسئول پخش مولکول های بو در هوا است. گاهی اوقات با وجود اینکه هزینه زیادی برای خرید عطر صرف می کنیم، محصولی که به دست می آوریم با ویژگی های مورد نظر ما کاملا متفاوت است. در این میان آگاهی ما در زمینه شناخت نت های عطر، مواد تشکیل دهنده آن، نحوه نگهداری و سازگاری آن با نوع پوست اهمیت پیدا می کند. به عنوان مثال اسپری کردن عطرهای پر الکل در محیط باعث می شود تا ساعت ها رایحه آنها در محیط باقی بماند. البته علاوه بر مقدار روغن و الکل، عوامل دیگری نیز در پخش بو موثر است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • نوع پوست: پوست های چرب به دلیل هیدراته بودن به خوبی می توانند عطرهای موجود در اسانس عطر را حل کنند. افرادی که پوست خشکی دارند می توانند از لوسیون، ژل نفتی یا کرم های مرطوب کننده برای تامین رطوبت پوست خود استفاده کنند و در نتیجه ماندگاری عطرها را افزایش دهند.
  • آب و هوا: دمای بالای محیط باعث تعریق پوست می شود. این کار با مرطوب کردن پوست ماندگاری عطرها را افزایش می دهد. به همین دلیل استفاده از رایحه های خنک، گلی و میوه ای در فصول گرم سال توصیه می شود که ماندگاری نسبتا کوتاهی دارند. این دقیقا برعکس در مورد فصول سرد است. در فصل زمستان به دلیل خشکی هوا، پوست بدن نیز خشک می شود، بنابراین تنها عطرهایی با رایحه های گرم، شرقی، چوبی و مشک دار می توانند ماندگاری بالایی داشته باشند.
  • محل استفاده از عطر: استفاده از عطرهای با رایحه قوی و الکل مانند ادکلن برای محیط های بیرونی مناسب است. در صورتی که استفاده از عطرهای قوی و ماندگار برای محیط های بسته مناسب است.
  • انواع نت های عطر: بهتر است نت عطر را به خوبی بشناسید و با توجه به سلیقه و دمای هوای خود آن را انتخاب کنید. نت های آغازین سبک به سرعت در محیط پخش می شوند. نت های اولیه گل، یاس و اسطوخودوس شامل نت های ملایم و نت های ابتدایی شکلات، بادام، مربا، هل، گردو و دارچین برای فصول سرد سال قابل استفاده هستند.

راه حل هایی برای افزایش ماندگاری یا خط عطر

توجه داشته باشید که دو موضوع ماندگاری و خط عطر کاملاً متفاوت است. برخی از افراد دوست دارند بوی آنها به خوبی در محیط پخش شود و اینگونه خود را به دیگران نشان می دهند. این افراد باید از عطر یا ادکلن اصل استفاده کنند. بهتر است عطر را روی لباس اسپری کنید تا بوی آن بیشتر پخش شود.

راه حل افزایش استقامت!

اما اگر می خواهید عطر و ادکلن شما برای مدت طولانی روی بدنتان بماند و فقط نزدیکانتان آن را به مقدار کم احساس کنند، عطر را روی نواحی تپنده و گرم بدن مانند گردن، مچ دست یا شانه اسپری کنید. . استفاده از عطر به این شکل باعث می شود به افراد مختلفی که ممکن است بوی عطر شما را دوست نداشته باشند احترام بگذارید.

برخی از فروشگاه های اینترنتی اطلاعاتی در مورد غلظت، ماندگاری، پخش بو و محل مناسب استفاده از عطرها دارند که در خرید عطر کمک بزرگی می کند. استفاده از وب‌سایت‌های اختصاصی عطر و ادکلن مانند ریها می‌تواند به مصرف‌کنندگان در شناسایی و انتخاب نوع غلظت عطر، انتخاب عطر مناسب برای فصل، نحوه استفاده، رایحه‌های عطر، حجم، بسته‌بندی و اصالت محصول کمک کند.

روش صحیح نگهداری عطر

در برخی موارد دلیل بی ثباتی یا پخش بو، عدم نگهداری مناسب عطر و ادکلن است. برای نگهداری بهتر عطرها به نکات زیر توجه کنید:

  • عطر را به شیشه دیگری منتقل نکنید
  • شیشه عطر را تکان نمی دهد
  • قرار دادن عطر در محیطی با دمای ثابت و متوسط
  • گذاشتن درپوش روی عطر بعد از استفاده
  • قرار دادن عطر در جای خشک
  • عطر را در معرض نور خورشید قرار ندهید
  • با ماندگاری کافی

آخرین کلمه

متأسفانه، برخلاف سایر اقلام آرایشی، بسیاری از مردم از نحوه و زمان استفاده از عطر آگاهی کامل ندارند. به همین دلیل از ماندگاری و پخش نشدن بوی خود گلایه دارند و ادعا می کنند که حتی عطرهای اصلی نیز کیفیت قبلی را ندارند. اما فضای عطرها و مولکول های بو نیز دانش خاصی برای دانستن دارد. عطرها و ادکلن های با شیوع زیاد بو، الکل بالایی دارند و به دلیل پراکندگی زیاد بهتر است در داخل خانه استفاده نشوند. از طرفی عطرها و ادکلن هایی با محتوای عصاره بالا ماندگاری بالایی روی پوست دارند. برای افزایش ماندگاری عطرها بهتر است آنها را روی نواحی گرم و مرطوب پوست مانند گردن اسپری کنید یا از مدل هایی با غلظت عطر یا ادو پرفیوم استفاده کنید.

مطالب مرتبط