نگاهی به پتنت های ثبت شده مرتبط با هوش مصنوعی در کشورهای مختلف + اینفوگرافیک


اینفوگرافیک زیر تعداد پتنت های مرتبط با هوش مصنوعی را که از سال 2010 تا 2022 ثبت شده است نشان می دهد. این اعداد از مرکز امنیت و فناوری های نوظهور (CSET) که از طریق گزارش شاخص هوش مصنوعی 2024 دانشگاه استنفورد در دسترس است، آمده است.

این داده ها نشان می دهد که چین برای اولین بار در سال 2013 از ایالات متحده پیشی گرفت. از آن زمان، این کشور هر ساله شاهد رشد قابل توجهی در تعداد پتنت های مرتبط با هوش مصنوعی بوده است.

در سال 2022، چین بیش از هر کشور دیگری حق ثبت اختراع مرتبط با هوش مصنوعی را ثبت خواهد کرد.

این داده ها نشان می دهد که چین در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی بسیار فعال است، اما لزوماً به این معنا نیست که چین از سایرین در این زمینه توانمندتر است.

حقایق اساسی در مورد اختراعات مرتبط با هوش مصنوعی

پتنت های مرتبط با هوش مصنوعی به روابط و الگوریتم های ریاضی اشاره دارند که بر اساس قانون ثبت اختراع ایده های انتزاعی محسوب می شوند.

در ایالات متحده، پتنت های مرتبط با هوش مصنوعی در میان شرکت های بزرگ از جمله IBM، مایکروسافت و گوگل متمرکز شده است. از سوی دیگر، پتنت های هوش مصنوعی در چین بیشتر در بین سازمان های دولتی، دانشگاه ها و شرکت های فناوری مانند Tencent توزیع می شود.

از نظر حوزه تمرکز، اختراعات چین به طور کلی مربوط به تجزیه و تحلیل بصری است، حوزه ای از هوش مصنوعی که به رایانه ها و سیستم ها اجازه می دهد داده ها و ورودی های بصری را تفسیر کنند. در همین حال، تلاش های آمریکا بیشتر بر حوزه های تحقیقاتی متمرکز است.

مطالب مرتبط