مذاکره برای تامین مالی 3 پروژه جدید توسط بانک توسعه اسلامی


به گزارش تجارت نیوز، احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین اجلاس بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است، در گفت وگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین موسسه مالی مسلم است. کشورها.

وی ادامه داد: 57 کشور مسلمان از تسهیلات ارائه شده توسط این بانک برای پروژه های زیربنایی انرژی، آموزشی، بهداشتی استفاده می کنند و ما در ریاض حضور فعال داشتیم.

هندوزی گفت: در این نشست سکتور خصوصی کشور مشارکت چشمگیری داشت و نمایندگان سکتورهای دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه های ذیربط در این مدت حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا همچنان به طرح های عمرانی کشور در تامین مالی پروژه ها از محل اعتبارات بین المللی کمک می کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: امروز 11 پروژه مهم در استان های مختلف داریم که از سوی بانک توسعه اسلامی به صورت ارزی تامین می شود.

وی گفت: در سیستم پرداخت ایران در سال های 97 تا 1400 مشکلاتی وجود داشت که منجر به توقف ساخت و ساز جمهوری اسلامی ایران شد. دولت سیزدهم با تلاش جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و باز هم شاهد آن هستیم که تزریق در پروژه های ایران از بانک توسعه اسلامی آغاز شد.

وی گفت: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی، جدا از تصویب صورت های مالی بانک، سیاست بانک توسعه اسلامی برای سال آینده نیز توسط وزرای اقتصادی اعضا تعیین می شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران برای ارائه در این نشست گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که می توان از پروژه هایی در کشورهایی که نیاز به حمایت از پروژه های با نرخ ترجیحی و حمایتی دارند استفاده کرد. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای ایجاد این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه کرده است و امیدواریم با آن موافقت شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از مواردی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی قرار دارد، این است. اضافه شدن سه طرح مهم در حوزه سلامت و دانش بنیان کشور به 11 طرحی که پیش از این توسط بانک توسعه اسلامی تامین مالی شده بود.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه نشست‌های دوجانبه با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به‌ویژه کشورهای هدفی که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما به‌ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا دارند، ترتیب داده‌ایم. البته با همتای سعودی خود دیدار مفصلی خواهم داشت.




منبع:

چاپ





مطالب مرتبط