طوفان در سیستان؛ 1000 نفر راهی بیمارستان شدند – تجارت نیوز


به گزارش تجارت نیوز، محمد خلیلی گفت: طوفان شدید گرد و خاک در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان خسارات زیادی به سلامت و جان مردم وارد کرده است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط اول مراقبت های بهداشتی آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از طوفان و افراد گرفتار در جاده را دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با تجدید طوفان از ساعت 6 صبح روز پنجشنبه 7 تیرماه تا ساعت 20 روز پنجشنبه، 998 بیمار و مصدوم به اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی زابل مراجعه و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره مند شدند.

وی گفت: پس از موج جدید طوفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز از مجموع 998 نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی، 51 نفر برای ادامه درمان در بیمارستان بستری شدند و 947 نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

خلیلی ادامه داد: پس از طوفان شدید در این مناطق، عمده مشکلات مردم مشکلات قلبی، تنفسی، چشمی و حوادث ناشی از کاهش دید است و از عموم مردم درخواست می شود در صورت مشاهده علائمی مانند حملات آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه شدید از منازل خارج نشوند و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: انتخاب

مطالب مرتبط