اسکارلت جوهانسون ؛ زندگینامه ، فیلم های برتر + امتیاز IMDB


اسکارلت جوهانسون، سوپراستار زن دو دهه گذشته هالیوود است که در نقش‌های متفاوتی از کمدی و درام تا علمی و تخیلی ظاهر شده و خوش درخشیده است. او که جزء ثروتمندترین بازیگران تاریخ سینماست، جایزه‌های زیادی نیز دریافت کرده است. اسکارلت برنده یک جایزه تونی، یک جایزه فیلم بفتا و نامزد دریافت دو جایزه اسکار و پنج جایزه گلدن گلوب بوده است.

نام اسکارلت جوهانسون چندین بار از سوی مجله فوربز در لیست ثروتمندترین ستاره‌ها آمده است. همچنین در ۲۰۲۱ مجله تایم نام او را در فهرست ۱۰۰ زن تاثیرگذار جهان قرار داد. بسیاری نیز از اسکارلت به عنوان جذاب‌ترین و زیباترین بازیگر زن هالیوود نام می‌برند.

البته اسکارلت جوهانسون برای رسیدن به چنین موقعیتی، چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. او از سن هشت سالگی شروع به بازی در فیلم‌های مختلف کرده است. استعداد بی‌نظیر اسکارلت در بازیگری در همان سال‌ها کاملا مشهود بود، به طوری که بسیاری از منتقدین او را ستاره‌ای آینده‌دار در هالیوود می‌دانستند. در سال ۱۹۹۶، زمانی که جوهانسون تنها ۱۲ سال داشت در فیلم لو و مانی ظاهر شد و نامزد جایزه Independent Spirit برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

ایده آل مگ، زندگینامه کوتاه و خواندنی همراه با بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون را برای شما آماده کرده است؛ با ما همراه باشید.

تولد در خانواده‌ای هنرمند

اسکارلت جوهانسون در ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴ (اول آذر ۱۳۶۳) در منهتن نیویورک به دنیا آمد. قد او ۱.۶۰ متر است و صاحب دو فرزند دختر و پسر است. پدرش معماری اهل دانمارک و مادرش یک تهیه‌کننده آمریکایی بود. او یک خواهر بزرگتر به اسم ونسا دارد که بازیگر است. اسکارت یک برادر بزرگتر و یک برادر دوقلو به اسم هانتر دارد که در فیلم مانی و لو با او همبازی بود. پدربزرگ جوهانسون تاریخ‌نگار و استاد هنر یهودی بود. آنها در واقع خانواده‌ای یهودی اهل لهستان و روسیه هستند.

زندگی عشقی اسکارلت با فراز و نشیب زیادی همراه بوده است. او ابتدا به مدت یک سال با همکلاسی خود که یک بازیگر آمریکایی به اسم جک آنتولوف بود قرار می‌گذاشت. سپس با جاش هارتنت که هم‌بازی‌اش در کوکب سیاه بود، دوست شد که نهایتا به جدایی آنها ختم گردید. سپس در سال ۲۰۰۷ با بازیگر معروف، رایان رینولدز آشنا شد و در سال ۲۰۰۸ با هم ازدواج کردند. اما ازدواج آنها خیلی در سال ۲۰۱۱ از هم پاشید. یک سال بعد با صاحب یک شرکت تبلیغاتی ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. این ازدواج نیز دوامی نداشت و آنها از هم جدا شدند. از سال ۲۰۱۷ تاکنون اسکارلت با یک نویسنده به اسم کالین جست رابطه داشته که در سال ۲۰۲۰ به ازدواج منجر شد. آنها یک پسر دارند و هم اکنون در نیویورک و لس‌آنجلس زندگی می‌کنند.

شروع به کار بازیگری

اسکارلت می‌گوید از همان بچگی علاقه خاصی به بازیگری داشته است. برای همین، مدت‌ها در آینه به خودش خیره می‌شده و سعی می‌کرده گریه کند. گاهی هم برای خانواده‌اش نمایش اجرا می‌کرده و آواز می‌خوانده است. او ابتدا کارش را با تئاتر و در کنار ایتان هاک شروع کرد. سپس در مدرسه مخصوص کودکان مشتاق به بازیگری ثبت‌نام کرد و منتظر ماند تا شانس در خانه‌اش را بزند.

زمانی که اسکارلت ۹ سالش شد، بالاخره توانست برای اولین بار در یک فیلم فانتزی-کمدی بازی کند. سپس نقش‌های کوچک و جزیی در فیلم‌های مختلف گرفت. نهایتا وقتی همراه برادر دوقلویش در فیلم مانی و لو ظاهر شد، توانست نظر منتقدین و کارگردانان را به خود جلب کند. این فیلم نقطه آغاز موفقیت‌های پی‌درپی اسکارلت جوهانسون بود. پس از آن او در فیلم‌های زیادی با سبک‌های مختلف بازی کرد و توانست چندین بار نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شود.

تنها در خانه ۳، نجواگر اسب، برادر من خوک، مردی که آنجا نبود، هیولاهای هشت پا و دنیای روح از جمله فیلم‌هایی هستند که او در دوران کودکی بازی کرده است. اسکارلت برای کمدی سیاه روح توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از انجمن منتقدان فیلم تورنتو را به دست بیاورد. برخی از منتقدان او را بازیگری حساس و مستعد می‌دانستند که فراتر از سن خودش است. با وجود موفقیت اسکارلت در فیلم‌ها، زمانی که برای مدرسه هنر تیش دانشگاه نیویورک درخواست داد، درخواستش رد شد.

اسکارلت جوهانسون از سال ۲۰۰۳ به بعد در نقش‌های بزرگسالان ظاهر شد و توانست بازی‌های منحصربه‌فردی را اجرا کند. با اینکه او در نقش‌های متفاوتی ظاهر می‌شد، اما هربار می‌توانست به خوبی تماشاچیان را غافلگیر کند. او با کارگردانان بزرگی کار کرده و در فیلم‌هایی با ژانر کمدی، درام، رمانتیک و فانتزی ایفای نقش کرده و در همگی آنها موفق بوده است. دختری با گوشواره مروارید، ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ، ماموریت غیرممکن ۳، امتیار نهایی، جزیره، کوکب سیاه، سری فیلم‌های انتقام‌جویان، جوجو خرگوشه و… برخی از معروف‌ترین فیلم‌هایی هستند که در آنها حضور داشته است. بازی خیره کننده او در فیلم داستان ازدواج، بار دیگر ثابت کرد که اسکارلت جوهانسون هنوز هم از بهترین بازیگران سینمای هالیوود است.

جوهانسون به غیر از بازیگری به عنوان صداپیشه در برخی کارتون‌ها مانند باب اسفنجی هم حضور پیدا کرده است. همچنین در سال ۲۰۰۷ اولین آلبوم خود را منتشر کرد.

معرفی بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی بازی کرده است که اکثر آنها موفق بوده‌اند. در ادامه به معرفی ۱۵ تا از بهترین فیلم‌های او می‌پردازیم:

۱. پرستیژ (The Prestige)

تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶

کارگردان: کریستوفر نولان

امتیاز :IMDB نمره ۸.۵ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کریستین بیل، هیو جکمن، ربکا هال و مایکل کین

پرستیژ یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های دوران خودش بوده است. این فیلم درام و رازآلود بر اساس رمانی به اسم حیثیت ساخته شده است. فیلم در زمان ملکه ویکتوریا روایت می‌شود و داستان دو شعبده‌باز را روایت می‌کند که رقابت‌شان نتایج غیرمنتظره‌ای دارد. به دلیل کشته شدن همسر یکی از شعبده­‌بازها در حین اجرا، آنها با هم دشمن می­‌شوند. مردی که همسرش را از دست داد یک همکار جدید زن به اسم اولیویا (اسکارلت جوهانسون) را استخدام می‌­کند. حضور اولیویا باعث می­‌شود تا رابطه آنها پیچیده‌­تر شود.

۲. او (Her)

تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳

کارگردان: اسپایک جونز

امتیاز :IMDB نمره ۸.۱۰ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، خواکین فونیکس، امی آدامز، اولیویا وایلد، رونی مارا

«او» یک کمدی-درام رمانتیک است. داستان در سال ۲۰۲۵ روایت می‌شود. فیلم درباره مردی منزوی (خواکین فونیکس) است که شغلش نوشتن نامه‌های عاشقانه برای افرادی است که نمی‌توانند چنین نامه‌هایی بنویسند. او نرم‌افزاری گویا که هوش مصنوعی دارد، خریده و صدایی زنانه با اسم سامانتا (اسکارلت جوهانسون) رابط این مرد و نرم‌افزار است. رابطه او با سامانتا تا جایی پیش می­رود که زندگی‌­اش دچار تغییراتی اساسی می‌شود.

۳. انتقام جویان (The Avengers)

تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲

کارگردان: مارول استودیوز

امتیاز :IMDB نمره ۸ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، مارک رافالو، کریس ایوانز، کریس همسورث و جرمی رنر

اسکارلت جوهانسون یکی از بازیگران اصلی سری فیلم‌های اونجرز بوده است. در قسمت اول انتقام جویان، لوکی برای فتح زمین سعی می­‌کند تا یک منبع انرژی قوی را بدزدد، اما در این کار شکست خورده و نیک فیوری تلاش می­‌کند تا با کمک برخی ابرقهرمانان مانند بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسون)، هالک، کاپیتان آمریکا و مرد آهنی او را دستگیر کند.

۴. داستان ازدواج (Marriage Story)

تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹

کارگردان: نوآ بامباک

امتیاز :IMDB نمره ۷.۹ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، آدام درایور، لورا درن، آلن آلدا، جولی هاگرتی و مریت ویور

این فیلم در ژانر درام و درباره یک زوج است که درگیر طلاق هستند. آنها پسری هشت ساله دارند و برای طلاق گرفتن با مشکلات متعددی روبه رو می‌شوند که بر زندگی اطرافیانشان نیز تاثیر می‌گذارد. اسکارلت جوهانسون در نقش همسر آدام درایور، در هنگام طلاق گرفتن با مسایلی روبه‌­رو می­شود که زندگی­‌اش را به طور کلی تغییر می­‌دهد. در سال ۲۰۱۹، اسکارلت همزمان برای این فیلم و فیلم جوجوخرگوشه نامزد جایزه اسکار شد.

۵. جوجوخرگوشه (Jojo Rabbit)

تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹

کارگردان: تایکا وایتیتی

امتیاز :IMDB نمره ۷.۹ از ۱۰

بازیگران: رومن گریفین، توماسین مک کنزی، اسکارلت جوهانسون، استیون مرچنت، ریل ویلسون

جوجو خرگوشه یک کمدی درام است که در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. داستان درباره پسری ده ساله (رومن گریفین) به اسم جوجو است که عاشق هیتلر است و دوست دارد عضو محافظین هیتلر شود. او متوجه می­‌شود که مادرش (اسکارلت جوهانسون) یک دختر یهودی را در خانه‌شان پناه داده و به این ترتیب، همه چیز عوض می‌شود.

۶. گمشده در ترجمه (Lost in Translation)

تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳

کارگردان: سوفیا کاپولا

امتیاز :IMDB نمره ۷.۷ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، بیل موری، جوانی رییسی، آنا فاریس

این یک فیلم کمدی، درام و رمانتیک است که جزء بهترین فیلم‌های اسکارلت جوهانسون به شمار می‌آید. داستان درباره مردی (بیل موری) است که با بحران بازنشستگی روبه‌رو شده و در سفری به ژاپن با زنی آمریکایی به اسم شارلوت (اسکارلت جوهانسون) که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده، آشنا می‌شود.

۷. امتیاز نهایی (Match Point)

تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵

کارگردان: وودی آلن

امتیاز :IMDB نمره ۷.۶ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، جاناتان ریس میرز، امیلی مورتیمر، متیو گود، برایان کاکس، پنلوپه ویلتون، اون برمتو

امتیاز نهایی یک درام عاشقانه و هیجان‌انگیز است که اقتباسی آزاد از جنایت و مکافات داستایفسکی به شمار می‌رود. فیلم به موضوعاتی مانند بخت و اقبال، شهوت، حرص و طمع و طبقات اجتماعی می‌پردازد. داستان آن درباره یک بازیکن بازنشسته تنیس است که بعد از ازدواج درگیر رابطه با زنی دیگر به اسم نولا (اسکارلت جوهانسون) می‌شود.

۸. بیوه سیاه (Black Widow)

تاریخ اکران: سال ۲۰۲۱

کارگردان: کیت شورتلند

امتیاز :IMDB نمره ۷.۴ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، اولگا کوریلنکو، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس

بیوه سیاه بیست و چهارمین فیلم جهان سینمایی مارول است. این فیلم در ژانر ابرقهرمانی است. در این فیلم، بیوه سیاه یا همان ناتاشا (اسکارلت جوهانسون) ناچار می‌شود با گذشته تاریکش روبرو شود. همچنین متوجه توطئه‌ای می‌شود که بر علیه او در جریان است.

۹. دنیای روح (Ghost World)

تاریخ اکران: سال ۲۰۰۱

کارگردان: تری زویگف

امتیاز :IMDB نمره ۷.۳ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، تورا بیرچ، برد رنفور، ایلیانا داگلاس، اشلی بلدن

دنیای روح یک کمدی سیاه با اقتباس از کمیک‌های نوجوانان است. داستان درباره دو دختر نوجوان به نام ربکا (اسکارلت جوهانسون) و اینید (تورا بیرچ) است که برای سرگرمی سربه‌سر مردی میانسال می‌گذارند. اما این تفریح باعث می‌شود تا نهایتا اتفاقات عجیب و غریبی برایشان پیش بیاید.

۱۰. آشپز (Chef)

تاریخ اکران: سال ۲۰۱۴

کارگردان: جان فاورو

امتیاز :IMDB نمره ۷.۳ از ۱۰

بازیگران: جان فاورو، اسکارلت جوهانسون، بابی کاناوله، جان لگویزمائو و رابرت داونی جونیور

آشپز فیلمی کمدی و ماجراجویانه است که زندگی یک سرآشپز به اسم کاسپر را روایت می‌کند. او شغلش را در رستوران از دست داده و تصمیم دارد یک رستوران سیار راه انداخته و زندگی‌اش را درست کند. او دختری به اسم مالی با بازی اسکارلت جوهانسون را استخدام می­‌کند. مالی سعی می­‌کند تا مثل فرشته­‌ای او را از خطرات و بدی­‌ها آگاه کند.

۱۱. ترانه عاشقانهای برای بابی لانگ (A Love Song for Bobby Long)

تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴

کارگردان: شینی گابل

امتیاز :IMDB نمره ۷.۱ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، جان تراولتا، گابریل مکت، کلین کرافورد و دبورا کارا آنگر

این درام عاشقانه یکی از بهترین فیلم‌های اسکارلت است. داستان فیلم درباره دختر جوانی (اسکارلت جوهانسون) است که بعد از شنیدن خبر فوت مادرش به زادگاه خود می‌رود تا در مراسم ترحیم شرکت کند. دوتا از دوستان مادرش در خانه آنها زندگی می‌کنند. او تصمیم می‌گیرد با آنها زندگی کند و این شروع ماجراهاست.

۱۲. ما باغ وحش خریدیم (We Bought a Zoo)

تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱

کارگردان: کمرون کرو

امتیاز :IMDB نمره ۷.۱ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، مت دیمون، توماس هیدن، کالین فورد و مگی الیزابت

این فیلم یک کمدی درام است که داستان زندگی مردی مجرد به اسم بنجامین (مت دیمون) را به تصویر می‌کشد که به تازگی همسرش را از دست داده است. او به همراه دو کودکش یک باغ وحش قدیمی را می‌خرد و در همان‌جا زندگی می‌کند. اسکارلت جوهانسون در نقش کلی فاستر، یکی از کارکنان باغ وحش است که سعی دارد به خانواده آنها کمک کند و در این میان بین آنها و کارکنان اتفاقاتی رخ می‌دهد.

۱۳. دختری با گوشواره مروارید (Girl with a Pearl Earring)

تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳

کارگردان: پیتر وبر

امتیاز :IMDB نمره ۶.۹ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، تام ویلکینون، کالین فرث، جودی پارفیت و کالین مورفی

دختری با گوشواره مروارید اولین فیلم اسکارلت جوهانسون بود که در نقش بزرگسال ظاهر شد. این فیلم درباره خدمتکار جوانی به اسم گریت (اسکارلت جوهانسون) است که در خانه نقاش معروف یوهانس ورمر کار می‌کند. دختر مدل نقاشی‌های او می‌شود و ماجراهایی برای آنها رخ می‌دهد.

۱۴. مانی و لو (Manny & Lo)

تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶

کارگردان: لیزا کروگر

امتیاز :IMDB نمره ۶.۶ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، الکسا بالادینو، مری کی بلیس، بل گویلفویل

فیلم یک کمدی درام درباره دو خواهر به اسم مانی ۱۱ ساله (اسکارلت جوهانسون) و لو ۱۶ ساله (الکسا بالادینو) است که از چندین پرورشگاه فرار می‌کنند؛ تا اینکه خواهر بزرگتر باردار می‌شود و درمی­‌یابند که نمی­‌توانند به این زندگی ادامه دهند. بنابراین دست به یک آدم‌ربایی می­‌زنند.

۱۵. لوسی (Lucy)

تاریخ اکران: سال ۲۰۱۴

کارگردان: لوک بسون

امتیاز :IMDB نمره ۶.۴ از ۱۰

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، عمرو واکد، چویی مین سیک

داستان درباره دختری جوان به اسم لوسی با بازی اسکارلت جوهانسون است که مجبور می‌شود از طریق بدنش برای گروهی خلافکار مواد مخدر جابه‌جا کند. مواد در معده او تجزیه و جذب بدنش می‌شود و باعث می‌شود تا قدرت‌های ماوراءالطبیعه پیدا کند.

امتیاز شما به این پست

مطالب مرتبط