ارتش کدام ورق را ورق نزد؟


به گزارش تجارت نیوز، روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت؛

برخی محافل رژیم صهیونیستی تلاش می کنند وانمود کنند که اسرائیل تمامی پهپادها و اکثر موشک های ایران را ساقط کرده و دستاوردهای مهمی در این زمینه داشته است تا بتوانند ثابت کنند که توان ایران محدود است.

این محافل از بازگشت کمک های غرب و بازگرداندن حمایت های خود از رژیم اشغالگر صحبت می کنند و سعی دارند افکار عمومی جهان را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به اسرائیل به عنوان کشور کوچکی که از خود در برابر دشمنان خبیث منطقه دفاع می کند، تغییر دهند. کشتن

اما مدیریت صحنه ای این رژیم صهیونیستی در حمله موشکی ایران تا حد زیادی نادرست است تا افکار عمومی در اسرائیل و منطقه را به سمت توانمندی های بازدارندگی و نظامی رژیم اسرائیل منحرف کند.

1- قصد ایران از این حمله موشکی صرفاً یک حمله نظامی نبود، بلکه یک حمله ترکیبی نظامی و سیاسی بود، به این معنا که هدف ایران از حمله موشکی به سرزمین فلسطین اشغالی، حمله ای بود که حجم تبلیغاتی زیادی داشته باشد. در عین حال دستاوردهای نظامی بدون این حمله موشکی به یک هدف محدود می رسد که ایران را به سمت یک جنگ تمام عیار سوق دهد، به این معنا که حمله ایران یک حمله برنامه ریزی شده و یک تمرین احتیاطی بود و هدف از این حمله ایجاد یک بازدارندگی جدید بود. موقعیت، نه به حدی که دامنه جنگ را گسترش دهد یا به نفع قرار گرفتن استراتژیک ایران در معرض حمله آمریکا یا اسرائیل به خاک خود باشد.

2- فقدان عامل غافلگیری به قول برخی به دلیل فاصله زیاد ایران با فلسطین اشغالی نیست، بلکه عمدی و نشانه های آن واضح و متعدد است. از جمله اطلاع قبلی آمریکا از تاریخ حمله در همان شب حمله، هشدار گسترده اسرائیل چند ساعت قبل از حمله، اعلام مستقیم سپاه بلافاصله پس از پرتاب پهپادها و اعلام سپاه از طرح ترکیبی این حمله به گونه ای که پس از پرتاب پهپادها، در آخرین لحظات نوبت به پرتاب موشک های بالستیک می رسد. بنابراین حمله موشکی پس از اعلام انجام شد، بنابراین خود ایران عنصر غافلگیری را حذف کرد.

این بدان معناست که ایران عمداً قصد داشته است که حمله موشکی آن چیزی باشد که آن را حمله محدود می‌نامد، یعنی حمله‌ای از پیش اعلام شده برای بهانه‌سازی واکنش گسترده‌تر اسرائیلی‌ها با هدف قرار دادن تعداد محدودی از اهداف نظامی در صحرای اشغالی نقب جولان، به دور از آن. مناطق مسکونی، این فرصت را برای آمریکایی‌ها فراهم می‌کند تا صهیونیست‌ها را متقاعد کنند که اقدام سریع و آشکار در عمق خاک ایران انجام ندهند، بنابراین پاسخ ایران یک واکنش ترکیبی نظامی و سیاسی است.

با کنار گذاشتن عمدی عنصر غافلگیری، استفاده نکردن از موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌تر، عدم استفاده از گروه‌های مقاومت در منطقه، همگی این حمله را انجام دادند که از نظر کمیت گسترده و کیفیت محدود بود و این همان چیزی است که ایران به دنبال آن است.

3- همانقدر که رژیم صهیونیستی از دستاوردهای خود در هدف قرار دادن موشک های ایران صحبت می کند، این موفقیت مبتنی بر حمایت متحدان رژیم اسرائیل به ویژه ایالات متحده آمریکا و بیش از هر چیز به اراده ایران است. از منظر راهبردی، وابستگی کامل رژیم صهیونیستی به متحدان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای خود و اجبار یک کشور عربی که ظاهراً مجبور به مشارکت در هدایت موشک‌های ایران و همچنین لایه‌های دفاعی و حامیان اسرائیل شده است. و ساز و کار و نحوه همکاری و هماهنگی آنها چه در داخل رژیم و چه در منطقه آشکار شد.

4- ایران به نوبه خود با سلاح هایی که اسرائیل نمی داند یا انتظار استفاده از آنها را ندارد به اسرائیل حمله نکرده است، در حالی که برخلاف اسرائیل که تمام کارت های دفاعی خود را فاش کرده است، ایران تمام کارت های تهاجمی خود را فاش کرده است.

این رزمایش از نظر شناسایی توان دفاعی نظامی رژیم اسرائیل و متحدانش و نحوه عملکرد آن برای ایران مفید است تا در صورت تحمیل جنگ به ایران، ایران و متحدانش در محور مقاومت متعاقباً بتوانند از آن بهره ببرند. در رویارویی جدی تر

5- این حمله موشکی چشم انداز قدرت های تاثیرگذار منطقه به ویژه ایران و آمریکا را نشان می دهد و آنچه مسلم است ایران و آمریکا به دنبال رویارویی گسترده و همه جانبه نیستند و با این منظر ما می تواند جنبه فعلی و محدود حمله موشکی ایران را درک کند. او این گونه تعبیر می کند که بین ایران و آمریکا برابری نسبی وجود دارد و با در نظر گرفتن این سوال می توان به جنبه استراتژیک این حمله که. هنوز به زمان نیاز دارد تا ویژگی های آن مشخص شود.




منبع:

اعتماد





مطالب مرتبط