ماجرای تلاش مهدی طارمی برای اخذ تابعیت پرتغال


پس از آنکه در فروردین ماه امسال رسانه های پرتغالی از تلاش مهدی طارمی برای اخذ تابعیت پرتغال خبر دادند، حالا گفته می شود با وجود تلاش لژیونر ایرانی برای اخذ تابعیت پرتغالی، او به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوسته است.

مهاجم 31 ساله پورتو پرتغال از فصل 2019 در لیگ برتر فوتبال این کشور حضور داشت و به ریو آو پیوست و در فصل 2020 به پورتو پیوست که قراردادش با پورتو در پایان این فصل به پایان می رسد تیم اینتر در فصل بعد در سری آ ایتالیا.

اواخر فروردین ماه امسال یک روزنامه پرتغالی از قصد مهدی طارمی برای اخذ تابعیت پرتغال خبر داد.

روزنامه پرتغالی “ojogo” در خبری جنجالی درباره مهدی طارمی نوشت که این بازیکن ایرانی از سال 2019 در پرتغال زندگی می کند و از سال 2020 در ملک شخصی خود زندگی می کند.این روزنامه همچنین مدعی شد طبق اطلاعاتی که به دست آورده طارمی گرفته است. اولین مراحل اداری برای اخذ تابعیت پرتغال و برنامه های اخذ شهروندی پرتغال در سال 2024.

«ojogo» نیز می نویسد: طارمی در ابتدای سال جاری اقامت دائم پرتغال را دریافت کرد که یکی از شرایط اصلی اخذ تابعیت این کشور است. همچنین چنین اقدامی باعث می شود تیم فوتبال اینتر که طارمی را به خدمت می گیرد یکی از سهمیه های خود را برای بازیکنان غیر اتحادیه اروپا خالی کند.

این روزنامه گزارش داد که طارمی در فصل تابستان درخواست خود را از اداره مهاجرت و پناهندگی پرتغال بررسی خواهد کرد.

اندکی بعد اما رسانه های خبری اینتر در این باره نوشتند: اخذ تابعیت پرتغال با وجود اقامت 5 ساله مهدی طارمی در این کشور، پروسه پر زحمتی است. اینتر می خواهد این مهاجم ایرانی را تا تیرماه (تیر 1403) به خدمت بگیرد. بنابراین مهدی طارمی به عنوان بازیکن غیر اتحادیه اروپا راهی سری آ خواهد شد و باشگاه اینتر در این بخش محدودیت هایی دارد. اینتر به جای اینکه منتظر تابعیت مهدی طارمی باشد، برای تقویت خط حمله خود آماده است هر چه زودتر با او به خدمت بگیرد.

همچنین روز گذشته روزنامه توتو اسپورت اعلام کرد که مهدی طارمی، مهاجم جدید اینتر علیرغم تلاش برای اخذ تابعیت پرتغالی به عنوان بازیکن غیر اتحادیه اروپا، از پورتو به اینتر پیوسته است.

این روزنامه نوشت: روند اخذ تابعیت اتحادیه اروپا به این زودی ها تمام نمی شود و او به عنوان بازیکنی غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. طارمی کمتر از دو ماه دیگر رسما بازیکن اینتر می شود. این بازیکن 31 ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت ها پیش با او به توافق رسید و منتظر پایان فصل است. علاوه بر این مهاجم ملی پوش ایرانی تست های پزشکی باشگاه ایتالیایی را برای انتقال به اینتر پشت سر گذاشته اما تنها مشکل رسمی شدن قرارداد است که تا پایان رسمی قرارداد تیم ملی ایران با پورتو اعلام نمی شود.

طارمی با پیوستن رسمی به اینتر، خیلی زود رکورد خواهد زد. حتی قبل از اینکه توپ زده شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هرگز بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این نظر در تاریخ ثبت خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر به این معنی است که تیم ایتالیایی در بازار نقل و انتقالات تابستانی فعالیت محدودی خواهد داشت زیرا این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر می کند. این ملی پوش ایرانی از سال 2019 در اروپا زندگی می کند و در تیم های ریو آوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرد و مراحل اخذ تابعیت پرتغالی برای طارمی ادامه دارد.

هر باشگاهی در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیراروپایی دارد و بنابراین بازیکنان سعی می کنند با اخذ تابعیت اروپایی این مانع را برطرف کنند.

مطالب مرتبط