ستاره های قدیمی سینما که نماد اغواگری بودند الان چه شکلی هستند؟


نمادهای جذابیت جنسی در هر دوره ای از دنیای سینما متفاوت بوده است. این ستاره های زن اکنون پیر شده اند. و اکنون می خواهیم ببینیم آنها چه چیزی را تغییر دادند.

ممنون میشل

در دهه 1960، میشل مرسیه، هنرپیشه فرانسوی، در فیلم آنجلیک، مارکیونه فرشتگان در نقش آنجلیک، یک قهرمان غیرمتعارف، به یکی از اعضای ثابت فیلم تبدیل شد. این نقش فوراً شهرت او را به ارمغان آورد و او را از نظر شهرت و محبوبیت در کنار سایر نمادهای جنسی مانند بریژیت باردو قرار داد. اما تکرار این نقش در 4 فیلم دیگر برای او تصویری کلیشه ای ایجاد کرد که مانع پیشرفت حرفه ای او شد.

بریژیت باردو

بریژیت باردو، هنرپیشه فرانسوی متولد 1934، در دهه های 1950 و 1960 به عنوان سمبل جنسی شهرت جهانی یافت. او که فرزند یک خانواده ثروتمند بود، اولین بار زمانی که عکسش بر روی جلد مجله مد مشهور Elle در سال 1950 ظاهر شد توجه ها را به خود جلب کرد. کارگردان فرانسوی راجر وادیم مجذوب باردو شد و با وسواس زیادی چهره عمومی و شخصیت فیلم او را شکل داد.

با رو به افول شدن حرفه باردو، او آخرین نقش خود را در سال 1973 بازی کرد و سپس از کانون توجه کنار رفت. دلیل او برای کناره گیری از سینما ساده بود. به قول خودش فقط “خسته” بود.

کاتلین ترنر

کاتلین ترنر، هنرپیشه آمریکایی، در سال 1981 با بازی در نقش زنی اغواگر در فیلم «حرارت بدن» به شهرت رسید و خیلی زود با صدای قوی و قدرتمند خود به چهره ای مشهور تبدیل شد که یکی از ویژگی های او بود که ترنر به عنوان یکی از شخصیت های او شناخته می شود. جذاب ترین ستاره های تاریخ سینما بوده و با لورن باکال بازیگر دوران طلایی هالیوود مقایسه شده است.

متأسفانه، با ابتلا به روماتیسم و ​​محدود کردن فعالیت های ترنر، حرفه ترنر به سرعت رو به افول گذاشت. بدتر شدن بیماری و مصرف داروها ظاهر او را تغییر داد. اما خوشبختانه با درمان های جدید بیماری او فروکش کرد. او بعدها با بازی در نقش مادر چندلر بینگ در سریال Friends بازگشت بزرگی به دنیای بازیگری داشت.

تینا لوئیس

60 سال از زمانی که مخاطبان سینما اسیر تینا لوئیس شده بودند می گذرد. این بازیگر، خواننده و نویسنده آمریکایی متولد 1934، بیشتر به خاطر بازی در نقش جینجر گرانت در سریال جزیره گیلیگان شناخته می شود. این سریال کمدی از سال 1964 تا 1967 پخش شد.

پس از پایان این سریال، تینا لوئیس در هیچ یک از دنباله های آن حضور نداشت. او معتقد بود که نقش جینجر گرانت به حرفه او به عنوان یک بازیگر جدی لطمه زد.

جوآن آو آرک

جوآن ون آرک یک هنرپیشه آمریکایی است که بیشتر به خاطر نقش ویلن یوینگ در مجموعه تلویزیونی Knots Landing که از سال 1981 تا 1983 پخش شد، شناخته شد. پس از صداپیشگان بازیگران برای پروژه های انیمیشن و تبلیغات.

او کار پرباری هم در تلویزیون و هم در سینما داشته است که 55 سال پیش آغاز شد. ون آرک که اکنون 70 ساله است، هنوز در هالیوود فعال است.

فی داناوی

Faye Dunaway بازیگر آمریکایی به عنوان یکی از اغوا کننده ترین، جسورترین و خوش پوش ترین ستاره های دوران خود شناخته می شود. نقش های معروف داناوی در فیلم های «ماجرای توماس کرون»، «محله چین» و فیلم «شبکه» که برای آن برنده اسکار شد، از او چهره ای ماندگار ساخت.

داناوی که برای زندگی شخصی خود اهمیت زیادی قائل است، به ندرت مصاحبه می کند و در انظار عمومی ظاهر می شود. اما همچنان به عنوان یکی از نمادهای جذابیت جنسی در سینما شناخته می شود.

مطالب مرتبط