رسیدگی به مسائل کلیدی شرکت های دانش بنیان با کمک وزارت نفت/ اولین بار تولید واکسن سیباس در کشور

اسماعیل جلالی مدیر طرح های سرمایه گذاری کمک های مبین شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» با بیان اینکه این شرکت از سال 1400 فعالیت خود را در زمینه پرورش ماهی در قفس های دریایی در استان بوشهر آغاز کرد، گفت: گفت: ما ماهی را در قفس پرورش می دهیم. دریا را با ظرفیت 1000 تن ماهی آغاز کردیم و در سال 1402 این ظرفیت به 3000 تن رسید و پیش بینی می شود تا ابتدای سال 1405 در میان مدت به 5000 تن و در بلند مدت به 10000 تن برسد.

وی تصریح کرد: محل استقرار این سلول ها در بندر رستمی استان بوشهر ماهی پرورشی ما به نام سیبس است که وارد بازار شده و هم اکنون در حال مصرف است. از طرفی باید بگویم در حال حاضر نیاز به پروتئین در کشور بالاست و این از نظر پزشکی نیز حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی ما برای فعالیت در این حوزه توجه ویژه به مقوله «اقتصاد پایه دریایی» است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند. در حال حاضر 110 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم در این شرکت دانش بنیان هستند و تعداد قابل توجهی از نیروهای ما اهل سیستان و بلوچستان هستند.

وی تصریح کرد: بهره برداری و صید این طرح از سال 1402 آغاز شده و ماهی تولیدی در بازارهای داخلی موجود است. با توجه به جدید بودن این صنعت و صنایع تکمیلی و زنجیره ای آن نیاز به کار دارد، در این راستا سازمان خیریه و خیرین در نظر دارد در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت هایی را انجام دهد. برای عرضه آن به بازار نیاز به بازطراحی دارد و قدم های اساسی در این راستا برداشته شده است.

جلالی گفت: حدود 600 میلیارد تومان به این 30 حجره اختصاص یافته و تاکنون 500 میلیارد تومان هزینه شده است. تمامی هزینه ها از موسسه خیریه اوقاف می باشد.

مدیر پروژه سرمایه گذاری خیرین مبین شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بانیان 16 چالش را به وزارت جهاد کشاورزی برای رفع خلاءهای موجود در تولید اعلام کرد، البته وزارت حراست و سازمان بنادر و وزارت نفت نیز می توانند به توسعه کمک کنند. این صنعت را دنبال می کنیم و هم اکنون یک درصد تولید جهانی «سی بی اس» را در اختیار داریم. امیدواریم با همکاری همه سازمان ها به هدف 400 هزار تن در سال برسیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده آبزی پروری سیباس در منطقه خلیج فارس هستیم و به منظور گسترش و ارتقای کیفیت محصول، آزمایشگاه ویژه تشخیص بیماری های آبزیان را راه اندازی کرده ایم، گفت: علاوه بر ارائه خدمات. به خود این شرکت مایل به ارائه خدمات پرورش ماهی در خلیج فارس هستیم.

جلالی خاطرنشان کرد: تا به امروز واکسن سی باس در کشور تولید نشده بود تا اینکه واکسن سی باس ابتدا با همکاری شرکت آبزیان صنعت و موسسه رازی تهیه شد، بنابراین اکنون وارد تولید بچه ماهی شده است تا بتوانیم این کار را تکمیل کنیم. جریان.

مطالب مرتبط