دیدنی های اطراف اصفهان بریم دشت ✔️ مجله سفربازی


اگر اصفهان را دیدی می توانی به همه بگویی نصف دنیا را دیده ای و دروغ نیست! چرا؟ از آنجایی که در مرکز این شهر جاذبه های زیادی وجود دارد، علاوه بر این جاذبه های بی شماری در اطراف اصفهان وجود دارد، می توانید از دشت به آبشار برسید. با وجود اینکه در فلات ایران قرار دارد، باغ های زیادی در اطراف آن وجود دارد که در قدیم به عنوان تفرجگاه شناخته می شدند. این مکان ها که اکثرا طبیعت بکر دارند برای تورهای روزانه مناسب هستند.

امروز میریم یه سفر یک روزه بیایید از دل شهر بیرون بیاییم و اصفهان را بگردیم. ببینیم اگر خود اهالی اصفهان از شهر بیرون بروند و سرحال شوند، کجا می روند؟ بنابراین با بازی سفر با ما همراه باشید تا دشت ها و آبشارهای معروف اطراف اصفهان را ببینیم و سپس به میدان نقش جهان بازگردیم. جایی که اصالت ایرانی را نشان می دهد و شما را به گذشته و ریشه هایتان می برد.

نمایی از آبشار پوئونزار

آبشار پونزار مناسب برای سفر یک روزه

اگر می خواهید برای یک سفر یک روزه به خارج از اصفهان طبیعت را تماشا کنید، آبشار پونزار بهترین گزینه است. به خصوص در روزهای گرم تابستان. با توجه به آب و هوای گرم و خشک اصفهان، تابستان بهانه خوبی برای بازدید از این آبشار پس از بازدید از دیدنی های تاریخی شهر است تا روح شما خنک شود.

لازم به ذکر است که این آبشار ششمین آبشار مرتفع ایران است و از آب های رشته کوه زاگرس سرچشمه می گیرد. از آنجایی که بسیاری از گیاهان پونه کوهی در اطراف آبشار رشد می کنند، این نام را به خود اختصاص داده است. فاصله آبشار پونزار تا اصفهان تنها 180 کیلومتر است و با حدود 3 ساعت سفر می توانید به مقصد برسید.

آدرس آبشار پونزار: اصفهان، ۲۵ کیلومتری غرب شهر فریدون، روستای چیکورت

آبشار لادر، با طراوت ترین منظره اصفهان

لادور در 30 کیلومتری خمینی شهر قرار دارد و با طراوت ترین مکان برای گشت و گذار در این شهر است. این آبشار از چندین منبع سرچشمه می گیرد. آب روان این چشمه ها به صخره ها می پیوندد و سپس از میان سنگ ها و صخره ها جاری می شود و این آبشار خروشان را تشکیل می دهد. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از آبشار لادر است، شما می توانید در این آبشار یک پیک نیک داشته باشید.

فاصله خمینی شهر تا اصفهان کم است و اگر از مرکز اصفهان به سمت لادر حرکت کنید حدود 30 کیلومتر فاصله دارید، پس از 31 دقیقه رانندگی، آبشار زیبا نمایان می شود.

آدرس آبشار لادر: اصفهان – 5 کیلومتری شمال غربی خمینی شهر – جاده کمربندی خمینی شهر – نجف آباد، بلوار چهار باغ لادر (بعد از دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر)

تصویر دشت با لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون در اصفهان

لاله ها همیشه چشمگیر هستند. بسیاری از مردم همیشه منتظر برپایی نمایشگاه لاله هستند تا از نزدیک این گل سرخ را که نمادی از خون جوانان کشور است، ببینند. از دیگر دیدنی های اطراف اصفهان، لاله های واژگون زیبای حنصاره بیشتر در خرم آباد و اطراف لرستان یافت می شود، اما تا اصفهان این لاله های واژگون طبیعتی گرانبها و بکر هستند. حنصار اصفهان بسیار زیباست و می توانید برای سفری چند روزه به این روستای دیدنی بروید. یکی از زیباترین دشت های لاله های واژگون در حنصار قرار دارد. می توانید این مکان جذاب را به عنوان سوغات عسل بیاورید، یادتان باشد که عسل حنصار بسیار معروف است. از اصفهان تا دشت لاله های واژگون در دره گلستان کوه حنصار حدود 160 کیلومتر راه است و حدود دو ساعت دیگر در راه خواهید بود.

آدرس دشت لاله وارونه گلستان کوه: اصفهان، نجف آباد، خوانسار، گلستان کوه

صفحه لاله های بید وارونه

شاید با خود فکر کنید مگر می شود اصفهان این همه لاله زار داشته باشد؟ باید به این پاسخ اشاره کنیم که بیهوده نبود که عنوان نصف جهان را به خود اختصاص داد. این دشت پر از لاله است. فکر می کنید در حال دیدن یک نقاشی روی پس زمینه خاکی هستید، با لاله های قرمز که به عنوان نورهای قرمز روشن در پس زمینه خودنمایی می کنند. بید فریدون روستایی در نزدیکی اصفهان است که طبیعتی سرسبز دارد.

اگر در ایام نوروز به اصفهان سفر کردید، دیدن لاله های بید واژگون فریدون را از دست ندهید. بید فریدون در کنار همه لاله هایش باغ ها و سرسبزی های دیگری هم دارد و اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به گل و گیاه علاقه مندید و به اصفهان آمده اید، باید اطراف این شهر زیبا را بگردید. فاصله بین بید فریدن تا اصفهان حدود 158 کیلومتر است و با 2 ساعت رانندگی می توانید از این دشت زیبا دیدن کنید.

آدرس دشت لاله های واگن بید فریدن: اصفهان، دره بید، دشت لاله های گابگون

طامه در یکی از جاذبه های اطراف اصفهان است

آبشاری رام برای تمام فصول سفر به اصفهان

این آبشار بسیار جذاب است. زیرا بسیاری از مردم این جاذبه طبیعی را برابر با آبشارهای لرستان می دانند. دیدن آبشار خروشان در دل منطقه کویری بسیار جذاب است. دوستداران طبیعت و طبیعت گردان سالهاست که از آبشار تمه دیدن می کنند و شهرت آن بیشتر از آبشارهای دیگر اصفهان است. جالب است بدانید که Tame از کوه کرکس سرچشمه گرفته و غرش او باعث شده با قدرت زیادی به زمین بیفتد.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار Tame در بهار و تابستان است، اما اگر به سرما و یخبندان علاقه مند هستید، این آبشار می تواند در زمستان منظره زیبایی را به شما نشان دهد، پس حتما آن را در لیست سفرهای یک روزه زمستانی خود قرار دهید. فاصله بین آبشار تمه تا اصفهان 128 کیلومتر است و کمتر از دو ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید.

آدرس آبشار رام: اصفهان، نطنز، جاده کاشان به اصفهان – رشته کوه کرکس

آبشار تخت سلیمان یکی از جاذبه های اطراف اصفهان است

آبشار آب ملخ یا تخت سلیمان یکی از دیدنی های اصفهان است.

برای همه جویندگان هیجان آبشار تخت سلیمان می تواند فرصت خوبی برای افزایش آدرنالین باشد. فقط حواستان باشد که جاده منتهی به این آبشار کمی خطرناک است و باید وسایل کمپینگ همراه خود داشته باشید. تاریخچه نام این آبشار نیز بسیار جالب است، در مولکول ها و ذرات تشکیل دهنده خاصیتی وجود دارد که به عنوان آفت کش عمل می کند و این آفت برای کشتن و درگیر شدن ملخ ها بسیار مناسب است.

با توجه به اینکه هیچ ملخ نمی تواند به آبشار نزدیک شود این نام را به تخت سلیمان گرفته است. کشاورزان اصفهانی از وجود این آبشار بسیار خرسندند چرا که زمین هایشان به لطف وجود تخت سلیمان عاری از آفت است.

برای رفتن به آبشار تخت سلیمان باید زمان بیشتری را در جاده سپری کنید و در نظر داشته باشید که برای رسیدن به این مکان باید یک ساعت پیاده روی کنید. آبشار ملخ در 218 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

آدرس: 54.9 کیلومتری سمیرم (جاده سمیرم – یاسوج)، بعد از روستای چهار رخ. روستای آب مله، آبشار آب مل

مشاهده دشت ها و دیمان به سمت آبشار اصفهان

بسیاری از مردم وجود آبشار در اطراف اصفهان را عجیب می دانند، در حالی که ما فقط به 4 مورد اشاره کردیم، بیش از اینها وجود دارد. این شهر دیدنی علاوه بر دیدنی های تاریخی که بیشتر از آثار دوران صفویه است، طبیعتی بکر در اطراف خود دارد. اگر قصد سفر به شهر خوش آب و هوای اصفهان را دارید، به یاد داشته باشید که سفربازی هتل ها و اقامتگاه های متنوعی در این شهر و اطراف آن دارد. شما می توانید همین الان به سایت سفربازی مراجعه کنید و طبق سلیقه خود اقامتگاه را انتخاب کنید. هرگز با بازی سفر شکست نخواهید خورد و بهترین ها را تجربه خواهید کرد.

این مقاله به شما کمک کرد؟

نتایج متوسط 5 از 5

از کل مبلغ 1 رای

مطالب مرتبط