دکوراسیون اتاق تولد: جدیدترین طرح های دکوراسیون اتاق تولد را برای شما آورده ایم


هر انسان فقط یک بار به دنیا می آید و تولد فقط یک بار در سال است. بنابراین، بسیاری این روز را دلیلی برای جشن گرفتن می دانند. آداب و رسوم تولد و جشن تولد در بسیاری از فرهنگ ها یکسان است. بنابراین مهم نیست که کجا زندگی می کنید، تولد زمانی است که فرد باید تولد خود را تایید کند.

معمولاً این روز با هدایا، کیک تولد، شمع، بادکنک و مهمانی جشن گرفته می شود. علیرغم اینکه اساس جشن تولد از قدیم الایام یکسان بوده، امروزه در شیوه های تزیین اتاق تولد و نحوه برگزاری جشن ها تغییراتی ایجاد شده است.

وقتی تولد نزدیک است، اولین چیزی که مهمانان در بدو ورود متوجه می شوند این است که چگونه اتاق تولد را تزئین کنند. نحوه تزیین و تهیه وسایل مورد نیاز بستگی به سلیقه و خلاقیت فرد دارد. اما می تواند یک فرآیند بسیار سرگرم کننده باشد. بسته به جنسیت فرد تولد، سن و سال، فصل، فضا و بودجه، روش های زیادی برای تزیین وجود دارد.

در این مقاله از سایت مگ عالیه ما جدیدترین الگوهای تزئین اتاق تولد و مواد مورد نیاز را یاد گرفتیم. با ما بمان.

یک تم تولد انتخاب کنید

امروزه تم تولد یکی از عوامل اصلی در تزیین اتاق تولد است که بدون آن جشن تولدهای امروزی چندان موفق نیستند. تم تولد شامل مدل آرایش خاص، کاور خاص، رنگ های خاص و … می باشد. مربوط به یک رویداد است انتخاب تم تولد با توجه به شخصیت، علایق و گروه سنی متفاوت است. به عنوان مثال در جشن تولد کودکان بین 4 تا 10 سال از شخصیت های کارتونی مانند بن تن، سوپرمن، مرد عنکبوتی یا سیندرلا، سفید برفی، فروزن و … استفاده می شود. با توجه به جنسیت و علایق کودک

برای تعیین طرح و رنگ تم تولد پسرانه بهتر است از رنگ های سرد و خنثی استفاده کنید; چون پسرها این رنگ ها را بیشتر دوست دارند. اگر فرزندتان پسر بچه است، از تم هایی با رنگ های آبی و سبز استفاده کنید و اگر پسرتان در سنین نوجوانی است، از تم هایی با ترکیب خنثی با خنثی یا خنثی با سرد استفاده کنید، مانند خاکستری با سفید، سفید با مشکی. خاکستری و استفاده از سیاه یا سبز و سفید، آبی و سفید و غیره.

امروزه تم های کلاسیک برای نوجوانان و جوانان استفاده می شود. رایج ترین رنگ ها برای تم های کلاسیک سفید، مشکی، صورتی، آبی، قرمز و طلایی هستند. در نظر داشته باشید که ایجاد هماهنگی بین تم تولد و فضای کلی جشن می تواند جلوه زیباتری به خانه ببخشد. رنگ تم تولد را می توان در نخ های مورد استفاده برای جشن تولد، دعوت مهمان، کارت تشکر از مهمان، پاکت ذرت بو داده، بشقاب های یکبار مصرف مهمانی، کیک تولد، کلاه تولد استفاده کرد.

تزیین میز تولد

امروزه یکی از اساسی ترین عناصر تزیین اتاق تولد، نحوه تزیین میز تولد است. میز تولد مرکز توجه مهمانان مهمانی است. بنابراین برای انتخاب وسایلی که می خواهید روی میز تولد بچینید باید به دنبال ایده های جدید و زیبا باشید. در ادامه نگاهی به برخی از این دستگاه ها و ایده ها خواهیم داشت.

  • یکی از وسایل مورد نیاز برای تزیین میز تولد یک ظرف کیک زیبا است. در گذشته از انواع ظروف استفاده می شد اما امروزه از ظروف اولیه استفاده می شود. زیرا این ظروف کیک تولد را بهتر جلوه می دهند. امروزه علاوه بر کیک، کاپ کیک در همه تولدها حضور دارد. می توانید کاپ کیک تهیه کنید و با فوندانت همرنگ تم تولد تزیین کنید و به صورت دو لایه یا سه لایه بچینید.
  • استفاده از ظروف یکبار مصرف مطابق با تم تولد نیز بسیار رایج شده است. به عنوان مثال، ظروف پاپ کورن را آماده و پر کنید. سپس این ظروف را به روش های مختلف (اشکال هندسی) روی میز بچینید.
  • نوشیدنی های محبوب با فصل متفاوت است. در فصل تابستان از نوشیدنی های خنک و رنگارنگ مانند شیر خربزه عسلی، موهیتو، نوشیدنی های رنگارنگ، آب پرتقال، آب هندوانه و شیر موز استفاده می شود. استفاده از نوشیدنی هایی با طعم ها و رنگ های مختلف یکی از جدیدترین روش های تزیین اتاق تولد علاوه بر خوشرنگ شدن سفره تولد است.
  • یکی دیگر از مواردی که به دکوراسیون اتاق تولد کمک می کند، استفاده از ظرف میوه است. به راحتی می توانید میوه های تابستانی یا زمستانی خود را در ظرفی بچینید و روی میز قرار دهید. اما یکی از جدیدترین مدل های تزیین اتاق تولد و میز روی آن، میوه آرایی است. تزیین غذا با میوه، تزیین میوه با سیخ چوبی، تزیین میوه پوست کنده، تزیین میوه روی میز، تزیین میوه های ورقه شده، سالاد میوه در بشقاب و …. روش هایی هستند که می توان از آنها استفاده کرد.

نحوه چیدمان شمع برای تزیین اتاق تولد

یکی دیگر از روش های جدید و بسیار رایج برای تزیین اتاق تولد، تزیین با شمع است. استفاده از شمع و گل برای تزیین جشن تولد را شمع سازی می گویند. برای این منظور معمولا می توان از شمع ها یا بخاری های معمولی برای تزیین میز استفاده کرد.

امروزه از این روش برای تزئین میز یا کف اتاق استفاده می کنند. مثلاً گلبرگ های قلبی شکل را روی میز بچینید و آن را با شمع تزئین کنید. در زیر نمونه هایی از جدیدترین روش های تزیین شمع تولد را قرار داده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید.

بادکنک آرایی در دکوراسیون اتاق تولد

استفاده از بادکنک برای تزیین اتاق تولد در بین مردم گذشته رواج داشته است. در گذشته، اکثر مردم به سادگی بادکنک ها را به سقف و دیوار وصل می کردند. اما امروزه از روش های جدیدتری استفاده می شود. برخلاف تصور عموم، بادکنک آرایی اصلا کار سختی نیست و تنها با کمی خلاقیت و سلیقه در کنار چند گره می توانید بادکنک آرایی بی نظیری بسازید.

انتخاب بالن:

امروزه یکی از جدیدترین بادکنک ها برای تزیین اتاق تولد استفاده از بادکنک هلیومی است. بادکنک های هلیومی را می توان به راحتی از فروشگاه ها خریداری کرد یا می توانید یک کیت هلیوم خریداری کنید و در خانه باد کنید. هزینه بادکنک های هلیومی بالاتر از حد معمول است. اما توجه داشته باشید که می توانید با بادکنک های معمولی تزیین بسیار زیبایی بسازید.

از سال 2018، هیچ کس به تنهایی بادکنک ها را با هوا پر نمی کند، بلکه چیزهای دیگری غیر از هوا در آنها قرار می دهد. به عنوان مثال آنها را با چراغ های LED یا میله های درخشان پر کنید. با این کار داخل بالن ها در شب درخشش بی نظیری خواهد داشت. اگر نخ یا حباب کوچک ندارید، می توانید از ورق طلا، کاغذهای تزئینی یا روبان های رنگی در داخل یا روی آنها استفاده کنید.

قرار دادن بادکنک در اتاق بستگی به فضای اتاق و سلیقه شخصی دارد. می توانید با استفاده از بادکنک پشت میز تولد یک رنگین کمان بسازید تا پس زمینه زیبایی برای عکس ها فراهم کنید. می توانید از چسب های ضخیم برای قرار دادن آن ها در بالای درب ورودی استفاده کنید تا بادکنک ها به محض ورود پسر تولد روی زمین بیفتند و شبیه بادکنک های برفی شوند. در زیر تصاویری از نحوه تزیین طاق تولد با بادکنک را برای شما قرار داده ایم تا از آنها ایده بگیرید.

روش های تزیین اتاق تولد: دیوار آرزوها

یکی از جدیدترین مدل های دکوراسیون اتاق تولد استفاده از دیوار آرزو است. دیوار آرزو دیواری است که روی آن چندین برگ کوچک رنگی یا یک کاغذ بزرگ سفید یا سیاه وجود دارد. هر مهمان باید برای پسر تولد چیزی آرزو کند و آن را به دیوار بچسباند.

به این ترتیب شما یک دیوار رنگارنگ با تعداد زیادی آرزو خواهید داشت که جلوه زیبایی به عکس ها می دهد و می توان این آرزوها را به عنوان یادگاری نگه داشت. برای پس زمینه این دیوار کاغذ سیاه بهترین گزینه است. بنابراین توصیه می شود خواسته های خود را با خودکار طلایی یا نقره ای بنویسید.

این ایده بیشتر برای بزرگسالان است. اما می توانید از کتاب حافظه برای کودکان نیز استفاده کنید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک کتاب طراحی مناسب برای تم تولد و یک جعبه مداد رنگی است. سپس از بچه های دیگر بخواهید یک نقاشی زیبا برای کودک شما بکشند. می توانید از آنها عکس بگیرید و کنار نقاشی بچسبانید.

دیوار خاطرات

امروزه سیم های led به یکی از پرکاربردترین وسایل دکوراسیون اتاق تولد تبدیل شده اند. این نخ به تنهایی قابل استفاده است اما یکی از رایج ترین الگوهای تزیین تولد با این نخ ها ساختن دیوار خاطره است. این روزها در بسیاری از تولدها دیواری با تعدادی از این نخ های روشن را می بینید و در کنار این نخ ها تصاویر کوچکی از فرد تولد دیده می شود. این ترکیب را دیوار خاطرات می نامند. تصاویر کوچک در کنار درخشش چراغ های ریسمانی کوچک جلوه ای بی نظیر به اتاق تولد می بخشد.

از یک رقص سبک استفاده کنید

امروزه فلاشر یا رقص نور به یکی از ثابت های هر تولد تبدیل شده است. برای تزئین اتاق تولد نیازی به خرید یک رقص نور حرفه ای یا بزرگ ندارید. چراغ های کوچکی در زمین رقص وجود دارد که برای جشن تولد مناسب هستند و هزینه کمتری دارند. آنها همچنین در بسیاری از موارد از رقص نور استفاده می کنند.

در مجموع، تنها چیزی که هرگز پیر نمی شود و سن نمی شناسد، جشن تولد است که در طول سال رونق دارد. برای برگزاری جشن تولد مدرن مطابق با جدیدترین الگوهای دکوراسیون می توانید به راحتی از این مطلب کمک بگیرید. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله به برگزاری یکی از زیباترین جشن های تولد کمک خواهید کرد و خواهید دید که مهمانان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط