خدمه کشتی تسخیر شده را با چشم انسان آزاد کردیم








وزیر امور خارجه امروز در پاسخ به درخواست وزیر امور خارجه استونی در خصوص کشتی توقیف شده و آزادی خدمه استونی گفت: این کشتی که رادار خود را در آب های سرزمینی ایران خاموش کرده و امنیت کشتی را به خطر انداخته بود در بازداشت قضایی قرار دارد. اما تمام خدمه آن را با چشم انسان رها کردیم.



به گزارش تجارت نیوز، مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی امروز (پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت) با حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه گفت و گوی تلفنی داشت. در این گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و توسعه منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این گفتگو طرفین با اشاره به فراهم بودن فرصت ها و ظرفیت ها برای همکاری دو کشور بر آمادگی متقابل برای توسعه بیشتر روابط تاکید کردند.

امیر عبداللهیان در این گفتگو درباره حوادث فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه ایجاب می کند که همه طرف ها برای برقراری آتش بس دائمی، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع آتش بس دائمی تلاش کنند. وقوع جنایات بیشتر از رژیم اسرائیل در غزه. وزیر امور خارجه ایران به درخواست وزیر امور خارجه استونی در خصوص کشتی توقیف شده در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی پاسخ داد: توقیف قضایی وجود دارد اما ایران آزاد شده است. تمامی خدمه آن با رویکردی انسانی و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت به کشورشان از جمله استونی وجود دارد.

* ارزیابی دیدگاه انسانی ایران

امیر عبدالخیان تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها برای حفظ امنیت دریایی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی با خواندن اهمیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، روابط ایران و ایران بیش از پیش گسترش یابد. وزیر امور خارجه استونی همچنین به بحران های منطقه ای اشاره کرد و خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ غزه شد. وی از رویکرد انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی تسخیر شده قدردانی کرد. چندی پیش وزیر خارجه پرتغال نیز در مورد این کشتی که زیر پرچم بود صحبت کرد. وی که به پرتغال سفر می کرد و به دلیل تخلف از سوی ایران بازداشت شد، با امیر عبدالخیان تلفنی گفت و گو کرد.




منبع:

مسخره






مطالب مرتبط