با امضای الحاقیه یادداشت تفاهم با صندوق نوآوری و شکوفایی؛


مدیرعامل بانک صادرات ایران در دیدار با مدیرعامل و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی و همزمان با امضای الحاقیه تفاهم نامه با این صندوق گفت: می خواهیم بانک صادرات ایران بانک اصلی که پایه های دانش را پشتیبانی می کند.”

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در جلسه ای با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد، تفاهم نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شد. این بانک و همچنین محمد صادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این صندوق و پیشنهادات و راهکارها تامین مالی بهینه شرکت های دانش بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بررسی شد.

محسن سیفی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از دانش بنیان های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو گروه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست تدوین نقشه راه توسعه همکاری های مشترک به منظور حمایت حداکثری از دانش بنیان های کشور است. ما با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در تلاش هستیم تا ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه بتوانند از آن برای تحقق شعار سال استفاده کنند.

وی با اشاره به پیشتازی بانک صادرات ایران در عملیاتی کردن سفته، چک، سفته و سامانه احراز هویت الکترونیکی، بر عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش بنیان تاکید کرد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و اولین بانک مجموعه کاملی از اسناد کسب و کار الکترونیکی را در اختیار دارد و می‌توانیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، مدل‌های ویژه پایگاه‌های دانش را با استفاده از این ابزار طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه اکوسیستم نوآوری کشور شکوفا شده است، گفت: بسیاری از مشکلات کشور جز با تکیه بر دانش بنیان ها قابل حل نیست، از این رو در تلاش هستیم تا به بانک صادرات ایران کمک کنیم تا در حل مشکلات کشور سهیم باشد. .

وی با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، آمادگی خود را برای رفع نیازهای ارزی این شرکت ها اعلام کرد و افزود: بانک صادرات ایران می تواند نقش خوبی در زمینه تامین مالی ارزی موسسات دانش بنیان داشته باشد. خارج از کشور .

در این جلسه رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش 70 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت های دانش بنیان با تعداد کم ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کرده اند.

در این نشست محمد صادق حیاتیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است، گفت: نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور کشور بسیار جدی است سهم موسسات دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی در حال حاضر 2.7 درصد است و هدف گذاری شده تا پایان برنامه هفتم به 7 درصد برسد. یکی از ارکان مهم برای دستیابی به این هدف، بحث تامین مالی پایگاه های دانش است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر حمایت جدی و مستمر رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم، انتظارات نظام بانکی را برای حمایت از مبانی دانش بیان کرد و اظهار داشت: شبکه بانکی کشور همچنین از کار مبانی دانش حمایت کرد. شاید یک دهه پیش بیشتر به فکر رشد تعداد شرکت های دانش بنیان بودیم، اما اکنون این اکوسیستم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند. بنابراین، اکنون باید فعالیت ها به صورت هدفمندتر و اولویت بندی شده ردیابی شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: در قالب همکاری های مشترک می توانیم اتفاقات خوبی در حوزه دانش در کشور ایجاد کنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره 18 به زودی به نتیجه برسد. ضمناً با توجه به شعار 1403 و بسته تهیه شده در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه، امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک داشته باشیم.

مهدی اقبالی راد،عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران نیز در این جلسه با اشاره به ارائه خدمات بیش از 72 سال این بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور و استفاده از ابزارهای اعتباری کمک به شرکت های دانش بنیان، راهکار مناسبی علاوه بر پرداخت نقدی در سال جاری است و حمایت مستمر این بانک از صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت های دانش بنیان را نشان می دهد.

معاونان امور شعب، طرح ها و برنامه ها، اعتبارات و معاون امور بین الملل نیز در این نشست به ارائه گزارش ها و دیدگاه های خود پرداختند.









مطالب مرتبط