پشت صحنه موفقیت MrBeast که بیشترین فالوور را در یوتیوب دارد


در پاییز 2016، به نظر نمی رسید که جیمی دونالدسون در آینده یک سلبریتی مولتی میلیونر باشد.

این جوان 18 ساله خجالتی به مدت 5 سال بدون موفقیت ویدیوهای یوتیوب را از خانه مادرش در کارولینای شمالی آمریکا منتشر کرد.

مادر جیمی از او خواست که به کالج برود، اما او پس از 2 هفته در دانشگاه کارولینای شرقی ترک تحصیل کرد. او به جای رفتن به کلاس، بیشتر وقت خود را در دانشگاه صرف ویرایش ویدیوها در ماشینش می کند.

مادر جیمی پس از انصراف از دانشگاه، آنقدر از پسرش ناامید شد که او را از خانه بیرون کرد.

اما تصمیم جیمی نتیجه داد.

اکنون، 7 سال بعد، جیمی، که به صورت آنلاین به عنوان آقای هیولا شناخته می شود، 167 میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد که بیشتر از هر سازنده محتوای فردی دیگری در شبکه اجتماعی است.

او 85 میلیون دنبال کننده در تیک توک و 39 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. او همچنین اولین فردی بود که در Trades، شبکه اجتماعی جدید متا، به یک میلیون دنبال کننده رسید.

او اکنون در ۲۵ سالگی امپراطوری به سرعت در حال رشد را اداره می کند که می تواند بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

او این امپراتوری را با انجام بدلکاری های گران قیمت و باورنکردنی همراه با اهدای پول و انجام کارهای بشردوستانه مانند اهدای هزینه جراحی آب مروارید به هزار نابینا برای بازیابی بینایی خود ساخته است.

او می گوید: «من فقط می خواهم ویدیوهای بهتری بسازم. من به پول درآوردن اهمیتی نمی دهم. من فقط می‌خواهم بهترین ویدیوهای روی کره زمین را بسازم.”

او بازی پازل را بازسازی کرد، دست و پای یک مامور اف بی آی را بست و قطاری را به داخل یک گودال بزرگ انداخت.

اکثر ویدیوهای اکشن Mr. Beast با توضیحات جیمی شروع می شود و با یک سری از شیرین کاری ها، چالش ها و شوخی های پرسرعت ادامه می دهد.

در ویدئویی که سال گذشته منتشر شد، او یک مامور اف‌بی‌آی را به صندلی بست، چاقویی را به سمت او پرتاب کرد و به مامور گفت که اگر بتواند قبل از نیمه‌شب او را بگیرد، 100 هزار دلار به او می‌پردازد. تعقیب و گریز جنون آمیزی رخ داد که شامل پیچ و خم پرچین، لباس مبدل و فرار در یک جت خصوصی بود.

با پولی که الان دارد می تواند مخاطب را با خود به جایی ببرد که بتواند چیزهایی را ببیند که هرگز نمی توانستند ببینند. مانند ویدیویی که جیمی در آن به گشت و گذار در هتل های مجلل در سراسر جهان می پردازد، از جمله قلعه ای که اجاره آن یک میلیون دلار هزینه دارد.

این بسیار جالب است زیرا به مخاطبان شما اجازه می دهد چیزی را ببینند که هرگز در زندگی واقعی نمی توانند ببینند. چه کسی را می شناسید که می تواند یک اتاق یک میلیون دلاری در هتل بگیرد؟

برخی از ویدیوهای Mr. هیولا با ارائه خود ثروت همراه است، مانند ویدیوی پرواز گران ترین بلیط هواپیما جهان.

اما جیمی و دوستانش که او را در ساختن ویدیوهایش همراهی می کنند، علیرغم درآمد و ثروت روزافزونش، در همه ماجراجویی هایشان ساده و بی تکلف هستند و این باعث می شود مخاطب احساس نزدیکی به او کند.

سال گذشته پس از آقای بیست نسخه زنده مسابقه «بازی مختلط» را منتشر کرد که ویدیوی آن به شدت بالا رفت. این ویدیو 460 میلیون بار دیده شده است.

به عنوان شهرت آقای. Twenty همچنین بودجه خود را برای ساخت ویدیو افزایش می دهد. او در یکی از جدیدترین ویدیوهای خود، قطار واقعی را به داخل یک گودال بزرگ انداخت. به گفته جیمی، او هفته ای یک میلیون دلار برای ویدیوهایش خرج می کند.

ویدئوهای او شکل خاصی از انجام کارهای خیر است

جیمی در ماه ژانویه ویدئویی با عنوان «هزاران نابینا برای اولین بار» منتشر کرد که در آن هزینه عمل جراحی آب مروارید هزار بیمار را در مقابل چشمان پزشکان پرداخت کرد. پس از خروج بیماران از اتاق عمل، برخی از آنها با چشمانی اشکبار، جیمی یک چمدان پر از پول به برخی از آنها داد.

او به یکی از بیماران زن گفت: «اینجا 10000 دلار برای روز شماست. زن با شنیدن این جمله روی زمین افتاد و جیغ کشید. جیمی با تعجب پرسید: “حالش خوبه؟”

در ویدیوی دیگری که در ماه مه منتشر شد، جیمی برای 2000 فرد قطع عضو، اندام مصنوعی می خرد.

برخی از منتقدان جیم را به سوء استفاده از افراد آسیب پذیر برای کسب بازدید و افزایش درآمد متهم کردند.

اما برخی روش آقای بیست برای به اشتراک گذاشتن درآمدهای یوتیوب خود با خیریه را خلاقانه می دانند. زیرا او می خواهد مخاطبانش به جای اهدای پول، فقط ویدیوهای او را ببینند. و هر چه افراد بیشتری ویدیوهای او را تماشا کنند، پول بیشتری به دست می آورد و می تواند پول خود را به امور خیریه اهدا کند.

اما برخی از کارشناسان می گویند که ویدئوهای آقای بیست حامل این پیام مخرب است که مشکلات اجتماعی را می توان از طریق کارهای خوب افراد ثروتمند حل کرد، نه از طریق اقدامات سیستماتیک تر دولت.

فرمول آقای بیستی برای موفقیت شامل چندین عنصر است: جذابیت و استعداد معمولی او، تولید گران قیمت ویدیوهای او و شیرین کاری های استادانه آنها، همراه با پول زیادی که به راحتی برای آنها خرج می شود.

اما به گفته کارشناسان، شهرت جیمی ناشی از شیوه خاص او در انجام کارهای خوب است. او مخاطبان خود را متقاعد می کند که با تماشای ویدیوهایش و کمک به آنها برای بازدید بیشتر، مشارکت اخلاقی دارند.

به این ترتیب او توانست میلیون ها دلار برای کاشت درخت، پاکسازی اقیانوس ها از زباله های پلاستیکی و خرید لباس برای افراد نیازمند جمع آوری کند.

جیمی در مصاحبه های قبلی خود گفته بود که با تحقیق دقیق روی الگوریتم پیشنهادات یوتیوب و آمار سایر تولیدکنندگان محتوا، فرمولی را برای محبوبیت ویدیوهای خود به دست آورده است.

فرمت محتوای بسیاری از ویدیوهای او به گونه ای است که مخاطب را تشویق می کند تا ویدیو را تا انتها تماشا کند تا نتیجه را ببیند، که منجر به درآمد بیشتر جیمی و یوتیوب می شود و امکان پیشنهاد ویدیوهای او توسط الگوریتم یوتیوب را فراهم می کند.

ویدیوهای او کاملاً فکر شده و محتوای جذاب، دست اول و بدون تقلید است.

جیمی اکنون به یک الگو برای نسل‌های جوانی تبدیل شده است که مشتاق تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوای موفق و تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی هستند.

آقای بیست از ذهنیت خودت انجام بده که برای کسانی که می خواهند سبک زندگی او را تقلید کنند جذاب است.

مطالب مرتبط