هر بار که تسلیم شدید، با این 7 استراتژی به مسیر خود بازگردید


هر کدام از ما گاهی از مسیر همیشگی خود منحرف شده ایم.

  • شما به مدت یک هفته به رژیم غذایی خود پایبند هستید، اما در آخر هفته آن را زیر پا می گذارید و تمام زحمات شما به هدر می رود.
  • شما قول می دهید هر روز ورزش کنید، اما بعد از یک روز سخت در محل کار، فقط روی مبل می مانید.
  • شما برای شغل و آینده خود برنامه ریزی های زیادی می کنید، اما درگیر کارهای روزمره می شوید و نمی توانید به برنامه خود پایبند باشید.

همه ما این موقعیت ها را تجربه کرده ایم. اما نکته مهمی که نباید فراموش کنیم این است که:

این لمس های کوچک از شما بازنده از تو نمی سازد، اما از تو انسانی با تمام ویژگی های انسانی می سازد. موفق ترین افراد روی کره زمین ممکن است گاهی تقلب کرده باشند، گیر کرده باشند و 100% به عادات و برنامه های خود پایبند نباشند.

چه چیزی افراد موفق را از بقیه جدا می کند؟
انگیزه اراده یا انرژی آنها نیست.

تفاوت آنها با افراد دیگر این است که پس از انحراف از آن راه خود را دوباره یافته اند.

همیشه چیزهایی در زندگی روزمره وجود دارد که پایبندی به عادات را غیرممکن می کند. شما نیازی به داشتن اراده فوق بشری ندارید، فقط باید راهبردهای لازم را برای ادامه راه بیاموزید.

همانطور که اشاره شد؛ ما 7 استراتژی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای بازگشت به مسیر و ادامه مسیر زمانی که احساس می‌کنید از مسیر خارج شده‌اید استفاده کنید:

  1. به برنامه ریزی روزانه عادت کنید:

عادت های روزانه خود را در زندگی خود عینی کنید. برای این کار دو پیشنهاد برای شما داریم:

پیشنهاد اول: آنها را در تقویم خود قرار دهید

آیا می خواهید هر چه زودتر به مسیر اصلی بازگردید؟
شنبه ساعت 8 صبح پشت میز خود رو به لپ تاپ بنشینید و دست خود را روی صفحه کلید قرار دهید.

آیا می خواهید به برنامه ورزشی روزانه خود بازگردید؟
یک روز و ساعت دقیق برای این کار مشخص کنید. شنبه، دوشنبه، چهارشنبه از ساعت 18:00 در باشگاه باشید!

پیشنهاد دوم: آن را به رفتارهای فعلی خود پیوند دهید

همه عادات شما مختص یک بازه زمانی خاص نیستند، اما همه آنها باید محرکی داشته باشند که به عنوان یادآوری عمل کند.

آیا می خواهید به طور منظم از نخ دندان استفاده کنید؟
هر روز بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید. هر بار به همان ترتیب و به همان ترتیب.

آیا می خواهید فردی شادتر باشید؟
هر بار که پشت چراغ قرمز توقف می کنید، یک چیز مثبت به خودتان بگویید. چراغ قرمز یک یادآوری است. هر بار با یک محرک و به همان ترتیب.

نکته اصلی این است که اشکالی ندارد که برای تغییر با خودتان قرار ملاقات بگذارید، اما دانستن جزئیات آن تغییر باعث می‌شود آن را واقعی‌تر به نظر برسانید و هر بار که از مسیر منحرف می‌شوید، خودتان را به شما یادآوری می‌کند و به شما کمک می‌کند انگیزه کافی برای تغییر داشته باشید. به مسیر برگرد راه را پیدا کن

زود نگو چندتا نگو.
مبهم صحبت نکن!

زمان و تعداد کارهایی را که می خواهید انجام دهید مشخص کنید. تعیین کنید که چه زمانی، کجا، چگونه و چقدر این کار را انجام خواهید داد. شاید اولین بارهایی که فراموش می کنید، اما خیلی زود سیستمی که در آن هستید به طور خودکار به شما یادآوری می کند که وقت آن فرا رسیده است!

  1. به برنامه ای که تعیین کرده اید (هرچقدر هم که کوچک باشد) پایبند باشید.

اگر نمی توانید همیشه به برنامه خود 100% پایبند باشید، بدانید که تنها نیستید. هیچ چیز به یکباره اتفاق نمی افتد! اگر یک روز ورزش نکنید، تمام وزن اضافی شما یک شبه بر نمی گردد. اما مهم این است که اصلاً نسبت به آن بی تفاوت نمانید و آن را کاملاً کنار نگذارید.

به آن دلیل؛ مهم است که به قولی که به خود داده اید وفادار باشید، حتی اگر قول کوچکی باشد:

  • آیا امروز وقت کافی برای یک ساعت تمرین ندارید؟ 10 حرکت دراز و نشست کافی است.
  • وقت ندارید مقاله خود را تمام کنید؟ اشکالی ندارد، یک پاراگراف بنویس.
  • امروز نمی توانید یوگا انجام دهید؟ بنابراین 10 بار دم و بازدم انجام دهید.
  • نمی توانید برای آخر هفته سفر کنید؟ مشکلی نیست، می توانید کمی استراحت کنید.

شاید این موارد به صورت جداگانه چندان مهم نباشد. اما این کارها نه تنها کوچک نیستند بلکه تاثیرگذار هستند و در واقع یک سری کارهای کوچک است که جلوه خاصی دارد و باعث می شود به برنامه ای که کشیده اید پایبند باشید و همین چسبیدن است که باعث موفقیت می شود. در دراز مدت

بنابراین..

راهی برای پایبندی به برنامه خود پیدا کنید.

  1. شما کسی را دارید که از شما انتظاری دارد.

می دانید وقتی عضو یک تیم ورزشی هستید و دوستان، هم تیمی ها و مربی شما انتظارات خاصی از شما دارند چه اتفاقی می افتد؟ تو میدرخشی!

خبر خوب این است که برای این اتفاق لازم نیست عضو یک تیم ورزشی باشید. می توانید در باشگاه با یک غریبه صحبت کنید و دوست شوید. فقط برای اینکه بدانید چشم یک دوست به شماست و منتظر تغییر شماست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اندازه کافی تلاش کنید تا بدرخشید.

  1. روی چیزی که می توانید با آن کار کنید تمرکز کنید.

ما زمان زیادی را صرف چیزهایی می کنیم که آزارمان می دهد.

این به ویژه زمانی صادق است که ما دچار لغزش شده ایم و احساس می کنیم از مسیر خارج شده ایم. هر زمان که از کاری که باید انجام دهیم غفلت می کنیم (راه اندازی کسب و کار، تغذیه سالم، رفتن به باشگاه و غیره)، بهانه های زیادی برای خود و دیگران می آوریم.

“وقت کافی ندارم”

“پول کافی ندارم”

“من تجربه کافی ندارم”

“نمی دانم”

“من باید بیشتر یاد بگیرم”

مطمئن نیستم که بتوانم به این کار ادامه دهم.»

“احساس خوبی نسبت به آن ندارم”

به جای این کلمات می توانید اینگونه فکر کنید:

“من می توانم روی آن کار کنم”

برای این که میتونی! درست است که همه ما وقتی کار جدیدی را شروع می کنیم اینگونه هستیم. ما نه پول داریم، نه تجربه و نه کسی که می شناسیم. اما برخی از افراد (برندگان) هنوز شروع به انتخاب می کنند.

ناراحت! اما مطمئن باشید، اگر تصمیم بگیرید که از نو شروع کنید، با وجود اینکه احساس بدبختی می کنید، زندگی بهتری نسبت به این که ناله کنید و بهانه بیاورید، خواهید داشت.

توجه خود را از موانع دور کنید
و در عوض، بر آنچه در دسترس شماست تمرکز کنید.

به ندرت پیش می آید که شرایطی مانع پیشرفت شما شود. شاید شما حتی نمی خواهید شروع کنید. پیشرفت کند است و خیلی جذاب نیست، اما می توانید روی آن کار کنید.

  1. مطلوب نبودن چیزی به معنای مفید نبودن آن نیست.

ساده ترین کار این است که کاری را که باید انجام دهید به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید و در نهایت تسلیم شوید و متوقف شوید.

به مثال زیر توجه کنید:

من واقعاً قصد دارم غذای رژیمی بخورم. اما هر جمعه با دوستم به رستوران می رویم. من همیشه سعی می کنم غذاهای کم چرب سفارش بدهم اما آنقدر سس و پنیر به غذایم اضافه می کنم که خودم می دانم این غذا دیگر رژیمی نیست. همچنین هر سه شنبه در جلسه کتابخوانی شرکت می کنم و در آنجا هم با بستنی پذیرایی می کنیم. بستنی هم می‌خورم چون نمی‌خواهم شبیه یک ناسازگار به نظر بیایم و ساز مخالف بنوازم. آیا بهتر نیست که من اصلاً به رژیم غذایی خود اهمیت نمی دهم؟»

به طور جدی؟!
واقعا فکر می کنید بهتر است 5 روز در هفته غذای سالم بخورید یا اصلا غذای سالم نخورید؟

واضح است که 5 روز در هفته سالم غذا خوردن گزینه مناسب تر و بهتری است!

در حقیقت؛ یک روز تغذیه سالم در هفته بهتر از هیچ است! شما می توانید از این شنبه شروع کنید! مطلوب نبودن چیزی به معنای مفید نبودن آن نیست.

چون نمی توانید به قولی که به خودتان داده اید عمل کنید
هیچ دلیلی وجود ندارد که نسبت به هر وعده و قراری با خود کاملاً بی تفاوت باشید. عادت های خوب به تدریج شکل می گیرند.

به آرامی شروع کنید. زندگی خود را انجام دهید و در طول مسیر پیشرفت کنید. پیشرفت یک فرآیند است، نه یک اتفاق ناگهانی یک شبه!

اضافی؛ اگر هنوز به اصول اولیه تسلط ندارید، پس چرا نگران جزئیات و پیچیده کردن مسائل باشید؟

استراتژی بهینه 10 درصد از نتیجه نهایی را تعیین می کند. اما 90٪ از نتایج به این بستگی دارد که چقدر به اصول اولیه پایبند هستید: هر روز ورزش کنید، سالم بخورید و قبل از هر چیز به مهمترین چیزهای روز بپردازید. فعلاً به اصول اولیه مسلط شوید، سپس به سراغ جزئیات می روید.

  1. محیط خود را طوری طراحی کنید که به شما در مسیر موفقیت کمک کند.

اگر احساس می کنید برای پایبندی به اهداف خود به انگیزه و اراده بیشتری نیاز دارید، نگران نباشید. ما برای شما خبر های خوبی داریم. شما به این چیزها نیاز ندارید!

انگیزه یک جانور بی ثبات است. بعضی روزها بیشتر از همیشه انگیزه دارید، بعضی روزها انگیزه ای برای انجام هیچ کاری ندارید. اگر به دنبال تغییر مداوم هستید، آخرین چیزی که باید به آن تکیه کنید چیزی است که پایدار نیست!

مقالات زیادی در وب سایت سوخت جت نوشته شده است که به شما کمک می کند بر انگیزه خود غلبه کنید و حتی در روزهایی که حوصله انجام هیچ کاری را ندارید از جای خود بلند شوید و کارهایی را انجام دهید. قبلا کتاب، ویدئو و مقاله ای در این باره آماده کرده ایم:

مقاله: تقویت انگیزه با دو قانون ساده اما کاملا علمی

خلاصه کتاب: دانلود کتاب کد انگیزه اثر تاد هنری; کتاب صوتی و پی دی اف

ویدئو: سه استراتژی عمیق و کاربردی برایان تریسی برای با انگیزه ماندن در هر شرایطی

اما راه دیگر برای غلبه بر این موانع و بازگشت به مسیر این است که محیط خود را به گونه ای طراحی کنید که بستری برای موفقیت در اختیار شما قرار دهد.

اکثر ما قبول داریم که اطرافیان ما تأثیر مستقیمی بر رفتار ما دارند. اما خوب است بدانیم که محیط اطرافمان تاثیر خاصی روی ما دارد. نشانه هایی که هر روز می بینیم، چیزهایی که روی میز شما هستند، عکس هایی که به دیوار خود آویزان می کنید. همه اینها بخشی از محیط هستند که می توانند ما را به انجام کارهای مختلف ترغیب کنند یا در مسیرمان قرار بگیرند.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید عادت کنید که هر روز نخ دندان بکشید. یکی از مفیدترین کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از نخ دندان در کنار مسواک، خمیر دندان و دهان شویه است. ممکن است فکر کنید که این خیلی پیش پا افتاده است که نمی توان تغییر دائمی در یک فرد ایجاد کرد، اما دیدن نخ دندان در کنار مسواک هر روز نشانه بزرگی است و مغز از آن استقبال می کند.

با یک تغییر کوچک در محیط، دیگر نیازی به انگیزه قوی یا اراده فولادی نیست.

نیازی به تنظیم زنگ هشدار روی گوشی یا گذاشتن برچسب روی آینه نیست.

  1. اهمیت

ممکن است ساده یا احمقانه به نظر برسد، اما باید مطمئن شوید که عادت هایی که می خواهید در برنامه روزانه خود بگنجانید، برای شما مهم و در اولویت هستند.

گاهی فراموش کردن عادت ها نشانه این است که عادت برای شما مهم نیست. البته در بیشتر مواقع اینطور نیست. اما گاهی اوقات دلیل اینکه ما به عادت های خود پایبند نیستیم می تواند از همین جا باشد.

مردم بیشتر وقت خود را صرف چیزهایی می کنند که برایشان مهم نیست. اما وقتی به هدفی که می خواستند نمی رسند، خود را سرزنش می کنند و احساس شکست می کنند. این در حالی است که این هدف آن چیزی نبود که واقعاً می خواستند به آن برسند!

شما فقط 24 ساعت در شبانه روز فرصت دارید و انرژی شما محدود است. عادت هایی را انتخاب کنید که واقعا برای شما مهم هستند! اگر چیزی واقعا برای شما مهم است، تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام خواهید داد.

به مسیر خود برگردید

تغییر می تواند دشوار باشد. و در ابتدا می توانید عادات سالم خود را دو قدم به جلو و یک قدم به عقب بردارید.

پیش بینی این شکست ها می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. برنامه‌ریزی کنید تا به مسیر اصلی خود برگردید و به روال سالم جدید خود بازگردید.

مطالب مرتبط