نحوه مصرف گلوتامین و بهترین زمان استفاده از آن در بدنسازی و چربی سوزی


اگر به دنبال بهترین ها در بدنسازی و چربی سوزی هستید نحوه استفاده از گلوتامین و زمان مناسبی برای استفاده از آن است، این مقاله آلامتو را تا انتها دنبال کنید.

نحوه استفاده از گلوتامین و بهترین زمان مصرف آن

چه به دنبال یک مکمل تمرینی خوب باشید یا یک ماده مغذی که از سیستم ایمنی، سلامت روده و موارد دیگر حمایت کند، به احتمال زیاد نام ال-گلوتامین را شنیده اید. در واقع، گلوتامین به لطف مزایای سلامتی متعددی که ارائه می دهد، نامی برای خود دست و پا کرده است.

اما وقتی به مکمل‌های مختلف گلوتامین در دسترس نگاه می‌کنید، تصمیم‌گیری برای اینکه کدام یک برای شما مناسب است دشوار باشد. در این مقاله آلامو قصد داریم مکمل گلوتامین را برای شما ابهام کنیم! در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد نحوه مصرف گلوتامین و زمان استفاده از آن برای بدنسازی و چربی سوزی بدانید آورده شده است.

همچنین بخوانید : نحوه استفاده از ماینوکسیدیل 5 درصد برای مو و ریش

نحوه استفاده از گلوتامین در بدنسازی

همانطور که کارشناسان می گویند، مصرف روزانه گلوتامین باید حداقل 20 تا 30 گرم در روز باشد. این دوز باید تقسیم شود و بهتر است با وعده های غذایی یا میان وعده های حاوی کربوهیدرات در طول روز مصرف شود. قبل یا در حین ورزش گلوتامین مصرف کنید. برای بدنسازی می توانید 10 گرم قبل، حین و بعد از تمرین مصرف کنید. اگر در ساعات قبل یا بعد از تمرین نیز گلوتامین مصرف می کنید، می توانید این مقدار را 5 گرم کاهش دهید.

بهترین زمان برای مصرف گلوتامین

بهترین زمان برای مصرف مکمل گلوتامین بعد از تمرین است، معمولا 30 دقیقه بعد از تمرین. پس از ورزش، زمان بندی مواد مغذی وجود دارد که در آن توانایی بدن برای جذب مواد مغذی افزایش می یابد. وقتی بعد از تمرین گلوتامین مصرف می کنید، به سنتز پروتئین ماهیچه کمک می کند. پس از ورزش، ریزش در ماهیچه ها یا رشته ها و بافت ها ایجاد می شود.

بعد از یک تمرین شدید، بدن شما به اسیدهای آمینه زیادی نیاز دارد و زمانی که مکمل بعد از تمرین مصرف می کنید، به سرعت جذب می شود. بدنسازان و ورزشکاران سخت تمرین از مکمل های گلوتامین به دلیل توانایی آن در کمک به ریکاوری عضلات استفاده می کنند.

زمان استفاده از گلوتامین برای چربی سوزی فرا رسیده است

گلوتامین ترکیب اسید آمینه میکروبیوم روده (باکتری های خوب که برای سلامت کلی ضروری هستند) را تغییر می دهد. علاوه بر این، گلوتامین می تواند به کاهش التهاب روده کمک کند، که به بسیاری از بیماری های مزمن، که یکی از آنها چاقی است، کمک می کند.

دوزهای توصیه شده گلوتامین برای چربی سوزی 500 میلی گرم تا 3 گرم در روز است، بهترین زمان مصرف گلوتامین برای چربی سوزی بین وعده های غذایی روزانه است. چندین مطالعه نشان داده اند که دوزهای روزانه تا 30 گرم برای کاهش وزن مفید است.

همچنین بخوانید : زنان برای از دست دادن شکم و پهلو از چه روشی استفاده می کنند؟

مصرف گلوتامین قبل از تمرین

مصرف گلوتامین قبل از ورزش می تواند به افزایش ذخایر بی کربنات شما کمک کند، که به شما امکان می دهد سطوح بالاتر اسید لاکتیک تولید شده توسط تمرینات سخت را تحمل کنید و بنابراین به شما امکان می دهد در هر ست تکرارهای بیشتری انجام دهید.

نحوه استفاده از گلوتامین برای زنان

نحوه استفاده از گلوتامین به دلیل استفاده از آن بستگی دارد. به طور کلی، آزمایشات بالینی از دوزهای 5 تا 45 گرم در روز برای حداکثر 6 هفته بدون عوارض جانبی منفی استفاده کردند. بهتر است با دوزهای کم شروع شود، یعنی. 5 گرم در روز. برخی از کارشناسان معتقدند که صرف نظر از جنسیت، گلوتامین را می توان به میزان 0.3 تا 0.5 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کرد.

گلوتامین برای چه مواردی استفاده می شود؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که باید از مخلوط کردن آن با هر چیز داغ خودداری کنید. این بدان معناست که نوشیدنی های گرم مانند قهوه یا چای ننوشید. و همچنین مثلاً غذاهای گرم مانند سوپ یا آبگوشت مصرف نکنید. و دلیل اصلی این امر این است که دمای بالا به طور بالقوه می تواند اسیدهای آمینه را تجزیه کند یا به آنها آسیب برساند.

آب مهمترین نوشیدنی توصیه شده برای مخلوط کردن با گلوتامین است. البته، اگر طعم تخمیر شده طبیعی گلوتامین را دوست ندارید، می توانید آن را با نوشیدنی های طعم دار مخلوط کنید.

  • آب سبزیجات یا کم قند
  • یا حتی اگر می خواهید چیزی مانند یک چای سرد میل کنید
  • اسموتی های میوه ای نیز می توانند موثر باشند

مصرف گلوتامین در روزهای غیر تمرین

در روزهای بدون ورزش، حداقل 5 گرم گلوتامین در فواصل زمانی مکرر مانند هر 2 تا 3 ساعت برای حفظ غلظت گلوتامین پلاسما مصرف کنید.

همچنین بخوانید: نحوه استفاده از جینسینگ برای مردان برای اسپرم، نعوظ و انزال زودرس

نحوه استفاده از گلوتامین با آب

آب بهترین گزینه برای ترکیب با گلوتامین است زیرا به انتقال بهتر اسیدهای آمینه کمک می کند. استفاده پیشنهادی ما این است که 1 پیمانه یا 5 گرم پودر گلوتامین را با 8 اونس مایع یا 240 میلی لیتر آب مخلوط کنید.

مصرف گلوتامین با شیر

مصرف گلوتامین با شیر توصیه نمی شود زیرا ما نمی خواهیم اسیدهای آمینه اضافی موجود در پروتئین مانند گلیسین برای جذب و جذب در دستگاه گوارش با گلوتامین ما رقابت کند. با این حال، مصرف آن با شیر یا آب به هدف شما بستگی دارد. به طور کلی، اگر قصد افزایش وزن دارید، می‌توانید از ترکیب شیر در صبح یا عصر اواخر وقت که بدن به پروتئین بیشتری نیاز دارد و جذب آن کند است، استفاده کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله به نحوه استفاده از گلوتامین و بهترین زمان استفاده از آن در بدنسازی اشاره کردیم. این مکمل می تواند به سرعت عضلات و بافت ها را پس از این فعالیت ها ترمیم کند و به شما کمک کند تا قدرت خود را بازیابی کنید، به همین دلیل یکی از مکمل های مورد علاقه ورزشکاران است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط