فرآیند استخدام فروشنده در صنعت خرده فروشی در تهران


سلب مسئولیت: روزیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و سردبیران مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارند.

تجارت خرده فروشی یکی از مهم ترین و پررونق ترین بخش های اقتصادی در ایران و جهان است که با تغییرات محیطی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری همگام شده است. این صنعت در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است و پیش بینی می شود در سال های آینده با رشد و شکوفایی زیادی روبرو شود. در این مقاله به بررسی روند استخدام فروشنده در تهران، تحولات اخیر و چشم انداز آینده این صنعت و عوامل موثر بر آن می پردازیم.

رشد و توسعه صنعت خرده فروشی در ایران و جهان و عوامل موثر بر آن

تجارت خرده فروشی یکی از بزرگترین و پویاترین صنایع ایران و جهان است که با تغییرات محیطی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری همگام شده است. این صنعت در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است و پس از فناوری و فناوری اطلاعات، دومین صنعت پردرآمد دنیا محسوب می شود.

بر اساس آخرین آمار موسسه جهانی مک کینزی، بخش خرده فروشی در ایران در سال 2035 رشد خواهد کرد و حجم این بازار از 128 به 400 میلیارد دلار خواهد رسید. این رشد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

• افزایش تقاضا برای مصرف کالا به دلیل رشد جمعیت، افزایش کیفیت زندگی، تغییر الگوی مصرف و تنوع نیاز مشتریان.

• افزایش عرضه کالا به دلیل رقابت شدید بین فروشندگان، ورود شرکت های جدید به بازار، توسعه شبکه های توزیع و حمل و نقل و افزایش تولید و واردات داخلی.

• افزایش نقش فروشگاه های اینترنتی به دلیل پیشرفت تکنولوژی، رشد اینترنت و شبکه های اجتماعی، کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش راحتی و سرعت خرید برای مشتریان.

• افزایش نقش فروشگاه های زنجیره ای به دلیل افزایش قدرت چانه زنی با تامین کنندگان، کاهش هزینه های خرید و فروش، افزایش بازگشت سرمایه، بهبود کنترل کیفیت و خدمات پس از فروش و افزایش وفاداری مشتریان.

همچنین انتظار می رود صنعت خرده فروشی جهانی در سال 2023 به 29.3 تریلیون دلار برسد. این رقم نسبت به سال قبل 3.9 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. این رشد به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد، از جمله:

• افزایش تقاضا برای مصرف کالا به دلیل رونق بازار پس از شکست کرونا، تغییرات جمعیتی (جمعیت جوان)، گسترش شهرنشینی و افزایش درآمد سرانه.

• افزایش عرضه کالا به دلیل رقابت بین المللی بین فروشندگان، توسعه شبکه های تجاری و تجارت آزاد، افزایش تولید و صادرات از کشورهای در حال توسعه و افزایش نوآوری و ابتکار در طراحی و ساخت محصول.

• افزایش نقش فروشگاه های اینترنتی با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی، گسترش اینترنت و تلفن همراه، کاهش محدودیت های زمانی و مکانی، افزایش شفافیت اطلاعات و قیمت ها و افزایش اعتماد مشتریان.

• افزایش نقش فروشگاه های زنجیره ای به دلیل افزایش قدرت چانه زنی با تامین کنندگان، کاهش هزینه های خرید و فروش، افزایش بازگشت سرمایه، بهبود کنترل کیفیت و خدمات پس از فروش و افزایش وفاداری مشتریان.

فرصت های شغلی فروشنده در تهران تنوع و تعداد زیادی دارد و شما می توانید با مراجعه به سایت های کاریابی از شرایط کار و حقوق و مزایای استخدام فروشنده در شرکت ها و مراکز مختلف مطلع شوید.

فرآیند استخدام فروشندگان خرده فروشی در تهران

به نظر می رسد با توجه به رشد و توسعه این صنعت، نیاز به جذب نیروهای متخصص و ماهر در این زمینه افزایش یافته است. در جست و جوی نمونه آگهی استخدام فروشنده در تهران با فرصت های شغلی زیادی در شرکت های مطرح با بیمه و حقوق و مزایای بالا مواجه خواهیم شد. این نشان می دهد که فروش یکی از مشاغل مورد تقاضا در خرده فروشی است.

معمولا مراحل استخدام فروشنده پوشاک در مزون، استخدام عمده فروش در بازار بزرگ تهران، استخدام فروشنده تلفنی، استخدام فروشنده خانم و آقا و … ثابت و مشخص است. برای جویندگان کار که قصد دارند به عنوان فروشنده پاره وقت یا تمام وقت کار کنند، داشتن تجربه کاری بسیار مهم است. زیرا فروش یک مهارت تجربی است و هر چه تجربه بیشتری در آن داشته باشید، گزینه مناسب تری در نظر کارفرمایان خواهید بود. علاوه بر تجربه کاری، مهارت های ارتباطی خوب نیز پیش نیاز استخدام فروشنده محسوب می شود.

برای استخدام در این موقعیت شغلی باید رزومه خود را از طریق سایت های کاریابی یا به ایمیل کارفرما ارسال کنید. اگر رزومه شما با موقعیت شغلی مورد نظر مطابقت داشته باشد، کارفرما برای مصاحبه با شما تماس خواهد گرفت. پس از قبولی در مصاحبه، می توانید به عنوان فروشنده خرده فروشی استخدام شوید.

عوامل موثر بر جذب فروشنده در خرده فروشی در تهران

مهارت ها و توانایی های فروش: که شامل داشتن روابط عمومی بالا، توانایی در برقراری ارتباط با مشتریان، تسلط بر تکنیک های فروش و بازاریابی، داشتن تجربه کاری مفید و آگاهی از محصولات و خدمات شرکت می باشد.

سطح تحصیلات و دانش: که شامل داشتن حداقل مدرک دیپلم یا کاردانی، تسلط به زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی (در صورت نیاز)، داشتن گواهینامه دوره های آموزشی مرتبط با فروش و بازاریابی و دانش کافی از صنعت خرده فروشی می باشد.

موقعیت فردی و اجتماعی: که شامل سلامت جسمی و روانی، سن مناسب (حدود 20 تا 40 سال)، سابقه پزشکی خوب (برخی شرکت ها نیاز به معاینه پزشکی دارند).

چشم انداز آتی خرده فروشی در تهران

ادامه روند دیجیتالی شدن که باعث می‌شود خرده‌فروشی‌ها حضور آنلاین خود را افزایش دهند و از طریق شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و اپلیکیشن‌های تلفن همراه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، تأثیر عمده‌ای بر رشد خرده‌فروشی در آینده خواهد داشت. استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ و اکالا در سال‌های اخیر رشد و رونق زیادی داشته است و انتظار می‌رود این روند در سال‌های آینده رشد کند.

افزایش فروشگاه های زنجیره ای و رقابت خرده فروشی های کوچک نیز باعث افزایش رقابت و گردش مالی این صنعت خواهد شد. فروشگاه های زنجیره ای می توانند با افزایش قدرت چانه زنی با تامین کنندگان، کاهش هزینه های خرید و فروش، افزایش بازگشت سرمایه، بهبود کنترل کیفیت و خدمات پس از فروش و افزایش وفاداری مشتریان، عملکرد خود را بهبود بخشند.

نتیجه

در این مقاله به بررسی روند استخدام فروشنده در خرده فروشی در تهران، تحولات اخیر و چشم انداز آینده این صنعت و عوامل موثر بر آن پرداخته ایم. همانطور که گفته شد، خرده فروشی یکی از مهم ترین و پررونق ترین بخش های اقتصادی در ایران و جهان است که با تغییرات محیطی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری همگام است. فروشندگی یکی از مشاغل پر تقاضا در این صنعت است و بازار کار خوبی برای فروشندگان در تهران و شهرستان ها وجود دارد. وجود تجربه حرفه ای و مهارت های ارتباطی خوب یکی از مهم ترین شرایط استخدام فروشنده در فروشگاه ها و شرکت های معتبر مانند استخدام شرکت کروز می باشد.

مطالب مرتبط