غذاهای خوشمزه برای سهولت در ترک سیگار






13355155


03 اوت 1402 – 03:00

سیگار برای سلامتی مضر است.

بهترین ها: سیگار حاوی تنباکو است و تنباکو برای بدن بسیار مضر است. سیگار برای سلامتی مضر است و باعث بیماری های ریوی و قلبی عروقی می شود. مطالعه ای که در مورد تأثیر سیگار بر سلامت انسان انجام شد نشان می دهد افرادی که سیگار می کشند به طور متوسط ​​ده سال کمتر از افراد غیر سیگاری عمر می کنند.

با ترک سیگار می توانید گام بزرگی در جهت سلامتی خود بردارید و عزیزان خود را از دود سیگار دور نگه دارید و عمر خود را افزایش دهید، اما میل یا میل به سیگار می تواند بسیار قوی باشد.

شیر نر

شیر می تواند طعم سیگار را بد کند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر درست قبل از کشیدن سیگار باعث می شود فکر کنید سیگار طعم تلخی دارد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که کدام ماده موجود در شیر باعث این اثر می شود، اما اعتقاد بر این است که طعم تلخ آن نتیجه واکنش شیمیایی بین لاکتوز شیر و دود تنباکو است، بنابراین هر بار که می خواهید سیگار بکشید یک لیوان شیر بنوشید.

آجیل

یکی دیگر از جایگزین های غذایی مفید برای ترک سیگار، آجیل است، زیرا گرسنگی می تواند ما را به نیکوتین هوس کند و با خوردن آجیل های غنی از فیبر محلول، می توانید میل به سیگار کشیدن را کاهش دهید زیرا هضم را کند می کند.

خوردن آجیل هر زمان که احساس می کنید نیاز به روشن کردن سیگار دارید، به دلیل مواد مغذی، پروتئین و انرژی موجود در آن، می تواند در ترک این عادت بد بسیار موثر باشد.

میوه های سرشار از ویتامین C

سیگار باعث کاهش سطح ویتامین C در بدن می شود که با مصرف میوه های سرشار از ویتامین C می توانید آن را به راحتی جبران کنید، می توانید مرکباتی مانند پرتقال و لیمو که سرشار از ویتامین C هستند را امتحان کنید و یا حتی انار را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

با گنجاندن این میوه ها در رژیم غذایی خود می توانید نیاز خود به سیگار را تا حد زیادی کاهش دهید زیرا این میوه ها همان محرکی را در هنگام کشیدن سیگار ایجاد می کنند و همچنین همان طعم تلخی را که هنگام سیگار کشیدن بعد از نوشیدن شیر بدست می آورید در دهان باقی می گذارند.

سبزیجات

علاوه بر شیر و مرکبات، برخی سبزیجات نیز طعم وحشتناکی به سیگار می دهند. سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از: کرفس، هویج، کدو سبز، خیار و بادمجان. نشان داده شده است که آنها در کاهش هوس نیکوتین بسیار موثر هستند. به عنوان مثال، هویج حاوی ترکیبی به نام کاروتنوئیدها است که نه تنها طعم سیگار را تلخ می کند، بلکه می تواند اعتیاد شما به نیکوتین را نیز کاهش دهد.

دلیل دیگری که باید این سبزیجات را بخورید این است که آنها راهی آسان برای فریب دادن مغز به این فکر هستند که شبیه سیگار هستند (به دلیل شکلشان) و در صورت مصرف می توانند توهم یک سیگار واقعی را به شما بدهند.

ذرت بو داده

هنگامی که سیگار را ترک می کنید، ممکن است تمایل دائمی به خوردن میان وعده داشته باشید، عمدتاً به این دلیل که دیگر نمی توانید دست و دهان خود را با سیگار درگیر کنید. اگر اشتهایتان زیاد است یا احساس می کنید نمی توانید از خوردن دست بکشید پاپ کورن بخورید.

این نه تنها شما را مشغول می کند، بلکه می تواند به شما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و میل شما به سیگار را کاهش دهد. پنج فنجان پاپ کورن حاوی 150 کالری است، اما خوردن آن کمی طول می کشد.

انگور

ممکن است بعد از ترک سیگار هوس شیرینی کنید و این هوس چیز خوبی است زیرا می تواند شما را از دست یابی به سیگار باز دارد.

خوردن انگور به جای دسرهای فرآوری شده توصیه می شود زیرا شیرینی آن به کاهش هوس قند کمک می کند.

باب

ترک سیگار اغلب با افزایش وزن همراه است و شما واقعا باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. این به این دلیل است که شما سیگار را با غذا جایگزین می کنید و دست و دهان خود را مشغول نگه می دارید. همچنین ممکن است به اثرات سرکوب کننده اشتها و افزایش متابولیسم نیکوتین عادت داشته باشید.

این دو عامل باعث می شود افراد هنگام سیگار کشیدن در مقایسه با زمانی که سیگار را ترک می کنند، وزن کمی کمتر کنند.

بنابراین افزودن لوبیاها که سرشار از فیبر هستند به رژیم غذایی شما همان چیزی است که برای حفظ وزن سالم بعد از سیگار کشیدن نیاز دارید. سایر غذاهای پر فیبر عبارتند از کنگر فرنگی، کلم بروکلی، تمشک و بلغور جو دوسر.

ماهی سالمون

مصرف ماهی برای افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند مفید خواهد بود، به خصوص ماهی قزل آلا صورتی، زیرا یک محصول پروتئینی کم چرب است که باعث می شود احساس سیری کنید و حاوی مواد مغذی زیادی است.

پرتقال و زنجبیل

پرتقال دودی به ترک سیگار کمک می کند، زیرا این میوه ویتامین C از دست رفته در بدن را که در اثر سیگار از دست می رود، جبران می کند و زنجبیل علاوه بر فواید عالی برای سلامتی، میل به سوء مصرف نیکوتین را کاهش می دهد.

چای جینسینگ

برخی تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ ممکن است درمان خوبی برای اعتیاد به نیکوتین باشد، زیرا می تواند اثرات دوپامین، یک انتقال دهنده عصبی در مغز که با لذت مرتبط است و هنگام سیگار کشیدن آزاد می شود را تضعیف کند. نوشیدن چای جینسینگ می تواند جذابیت سیگار را کاهش دهد و لذت آن را کاهش دهد.

آدامس بدون شکر و نعناع

هنگامی که میل به سیگار کشیدن دارید، آدامس جویدن و نعناع می‌تواند بر دهان شما سنگینی کند. همچنین، جویدن آدامس و نعناع بیشتر از سیگار کشیدن طول می کشد. همچنین دانستن اینکه از چه غذاهایی باید در هنگام ترک سیگار اجتناب کنید نیز به ترک بهتر آن کمک می کند.

غذاها و نوشیدنی هایی که باعث طعم بهتر سیگار و افزایش میل به سیگار می شوند عبارتند از کافئین، گوشت و غذاهای شیرین یا تند.

مطالب مرتبط