برای آرام کردن اعصاب از چه داروهای گیاهی و عرقیاتی استفاده کنیم؟


اگر به دنبال این هستید برای آرامش اعصاب چه بخوریم؟ و شما می خواهید بهترین چای را برای آرام کردن اعصاب خود پیدا کنید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای آرام کردن اعصاب از چه داروهای گیاهی و عرقیاتی استفاده کنیم؟

زندگی یک فرد مدرن با موقعیت های استرس زا بیش از حد اشباع شده است و اختلالات سیستم عصبی در آینده اغلب به منبع بیماری های دیگر تبدیل می شود. همه اینها با بی خوابی مزمن، فشار خون بالا، میگرن، افسردگی و غیره به پایان می رسد. حمایت از سیستم عصبی خود با کمک داروهای گیاهی کاملاً امکان پذیر است. از این گذشته، گیاهان مختلفی وجود دارند که اثر آرام بخش، آرامش بخش و تسکین دهنده دارند. و از همه مهمتر: هیچ عارضه ای ندارند، منجر به اعتیاد نمی شوند. در ادامه شما را با این گیاهان آشنا می کنیم و به شما می گوییم برای آرامش اعصاب چه داروی گیاهی و چای مصرف کنید.

همچنین بخوانید : برای عفونت رحم چه بخوریم؟

برای آرامش اعصاب چه بخوریم؟

مواد طبیعی، از جمله گیاهان، برخی از بهترین راه ها برای تسکین اعصاب هستند. در زیر به شما می گوییم که در میان موثرترین ها برای آرام کردن اعصاب چه بخورید:

  • بهترین چای برای استرس عمومی: بابونه
  • بهترین کمک کننده آرامش: بادرنجبویه
  • بهترین برای آرام کردن ذهن شلوغ: کالاندولا
  • بهترین برای اضطراب ناشی از استرس: استرس آرام بخش (چای ادویه بهشت)
  • بهترین برای آرامش: عسل اسطوخودوس برای تسکین استرس (چای یوگی)
  • بهترین کمک خواب: سنبل الطیب
  • بهترین رایحه آرامش بخش: اسطوخودوس
  • بهترین گزینه برای هوشیاری بدون استرس: چای سبز
  • بهترین برای طعمی آرام و با طراوت: نعناع فلفلی

یک داروی گیاهی برای آرام کردن اعصاب

1. چای اسطوخودوس برای آرام کردن اعصاب

اسطوخودوس می تواند در کاهش اضطراب و بهبود شرایط پوستی مانند آکنه و سوختگی و همچنین دردهای بدن مفید باشد. یک فنجان چای تسکین دهنده اسطوخودوس نیز می تواند به شما کمک کند شب بهتر بخوابید، به این معنی که سرحال و آماده از خواب بیدار خواهید شد!

2. چای بادرنجبویه

به طور سنتی، مردم از چای بادرنجبویه برای کمک به بهبود خلق و خو، کند کردن زوال شناختی و کاهش سطح اضطراب استفاده می کردند. بادرنجبویه گیاهی معطر لیمو از خانواده نعناع است.

3. درمان گیاهی چای نعناع برای آرامش اعصاب

چای نعناع سرشار از اثرات آرامش بخش است و به آرامش بدن و آرامش ذهن کمک می کند.

4. پنیر بد

این یک گیاه آداپتوژن است که می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. همچنین به داشتن خواص ضد التهابی، ضد استرس و آنتی اکسیدانی معروف است.

همچنین بخوانید : برای درمان گرمازدگی چه بخوریم؟ رفع سریع گرمازدگی در خانه

برای آرام کردن اعصاب چه بنوشیم؟

1. چای سبز اعصاب را آرام می کند

چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان ها و فواید سلامتی است، اغلب مترادف با سلامت جسمی در نظر گرفته می شود – اما برای سلامت روان شما نیز عالی است. چای سبز یکی از بهترین چای ها برای مقابله با اضطراب است. یکی از بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در آن، فلاونوئیدی به نام اپی کاتچین است که به محافظت از مغز در برابر آسیب های اکسیداتیو کمک می کند، به مبارزه با اثرات منفی استرس بر بدن شما کمک می کند و همچنین می تواند به بهبود حافظه کمک کند. چای سبز همچنین یکی از بهترین منابع L-theanine است که با اضطراب و عصبانیت های ناشی از کافئین بیش از حد مبارزه می کند و نشان داده شده است که به بهبود سطح استرس، کاهش خستگی و بهبود خواب کمک می کند.

2. دمنوش گل ساحاتی برای آرامش اعصاب

چای کالاندولا، تهیه شده از برگ های زیبای گل همیشه بهار وحشی، طعم ملایمی دارد و آن را به گزینه ای عالی برای ترکیب چای گیاهی تبدیل می کند. چای کالاندولا منبع عالی از فیتوکمیکال ها و آلکالوئیدها است که به کاهش مواد شیمیایی استرس کمک می کند و به شما احساس آرامش می دهد. همچنین برای بهبود کیفیت خواب عالی است و به تسکین التهاب کمک می کند و به محافظت از بدن شما در برابر تمام جنبه های منفی استرس مانند مشکلات پوستی، مشکلات گوارشی و اضطراب کمک می کند.

قوی ترین تقویت کننده اعصاب

چای بابونه

بابونه یک چای محبوب است که به دلیل اثر آرام بخشش به عنوان قوی ترین مقوی اعصاب شناخته می شود. دانشمندان بر این باورند که فلاونوئیدهای موجود در بابونه سیستم عصبی مرکزی را آرام می کند و در نتیجه احساس اضطراب و وحشت را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید : برای سقط جنین در خانه چه بخورم؟ یک روش طبیعی برای سقط جنین سریع در خانه

میوه مقوی اعصاب

1. موز یک میوه مقوی اعصاب است

موز یکی از میوه هایی است که اعصاب را تقویت می کند و دلیل آن نیز وجود اسید آمینه تریپتوفان زیاد در آن است که در بدن به سروتونین تبدیل شده و در کاهش استرس و اضطراب موثر است.

2. مرکبات روی اعصاب

مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی از التهاب در بدن جلوگیری می کنند و در آرامش اعصاب و اضطراب موثر هستند.

3. هلو

محتوای بالای منیزیم موجود در هلو باعث تقویت اعصاب و کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شود.

4. دستورالعمل

هندوانه سرشار از ویتامین B6 است که هورمون های شادی را تقویت می کند و به آرامش اعصاب کمک می کند.

5. آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین K و اسید فولیک است که از طریق وجود ویتامین های گروه B باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی و رفع احساس خستگی و آرامش اعصاب می شود.

6. بادمجان

تحقیقات نشان می دهد که اسکوپولیتین موجود در بادمجان، سطح سروتونین خون را تنظیم می کند و به عنوان یک آرام بخش طبیعی در درمان افسردگی موثر است.

همچنین بخوانید : برای آبله مرغان چه بخوریم؟ چه چیزی برای آبله مرغان مضر است؟

عصاره های گیاهی برای آرام کردن اعصاب

1. چوب نعناع

نعناع دارای خواص ضد درد، آرام بخش، موثر در درمان بی خوابی و کم خوابی است. برای این منظور بهتر است روزی یک بار شربت را از آن تهیه و میل کنید.

2. عرق سنبل الطیب

سنبل الطیب خاصیت آرام بخشی دارد و اعصاب را تقویت می کند. بهتر است از عصاره سنبل الطیب به همراه عصاره گشنیز، شربت تخم مرغ یا هکشیر و نصف لیوان آب استفاده شود.

3. عرق مریم گلی

سكنجبین شخصیت خونسردی دارد كه آرامش می آورد. برای بهره مندی از خواص آن می توانید از آن شربت تهیه کرده و برای کاهش تنش های عصبی بنوشید.

4. عرق توس

اگر در طول روز احساس استرس و تنش می کنید، عرق مشک با خواص تسکین دهنده خود به تسکین استرس، درد و خستگی کمک می کند.

5. عرق پادشاه است

عرق چتر تاثیر فوق العاده ای در آرامش اعصاب و بهبود خلق و خو دارد. ضمن اینکه این عرق با طعم و بوی مطبوعش شما را نیز خوشحال می کند.

آخرین کلمه

در این مقاله از آلامو، تعدادی از محبوب ترین داروهای گیاهی و دمنوش هایی برای آرام کردن اعصاب را برای شما آورده ایم. امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد و با کمک مواد طبیعی به آرامش عصبی مورد نظر خود دست یابید.

مطالب مرتبط